Kärcher 1902 imevä höyrypesuri

Lyhyesti: meillä oli vieraita, joista yksi tampio luuli sitä tavalliseksi imuriksi ja oli ilman vettä imuroinut sillä. En ole uskaltanut sitä edes nyt käynnistää, että jos on jotain imaissut moottoriin tms.

ELI, pitääkö jotain suodattimia vaihtaa, käyttää huollossa vai mitä tälle pitää tehdä? Lähetin jo viestiä kärcherin asiakaspalveluun, mutta en malta odottaa vastausta. Googlekaan ei auta. Kaksplus tietää aina kaiken, joten tänne nyt sitten laitan tämän kysymyksen. :D
 
"vieras"
Ap, huhuu? :wave: Siis millainen se imuri on? Siis mitä se imisi moottoriin: jos se on höyrypesuri, niin eikö moottori ole suojattu niin, ettei sinne vettä pääse - ja jos vettä ei ole edes laitettu, niin mitä sinne moottoriin menis? Roskia? Miksei ne mene silloin kun laitteessa ON vettä?

Sorry en ymmärrä?
 
No kyllähän siinä on veden lisäksi vielä erillinen suodatin. Siis se osa, joka nostetaan vesisäiliöstä pois...siinä mötissä on suodatin.

Jotta mä näkisin tilanteen nyt niin, että ottaisin sen vesisäiliön ja suodattimen irti, puhdistaisin ja sitten kaikki ois ok.
 
On siinä ainakin yksi muu suodatin ja mun mielestä sen lisäksi vielä hepasuodatin. Mutta pointti on se, että tavallisesti ne roskat "sitoutuu" siihen veteen, eikä lähde siitä muualle. Nyt niitä oli siellä säiliön sisällä olevassa tötterössä, jonne ne ei taatusti kuulu. Ohjekirjassakin sanotaan, ettei imurilla missään nimessä saa imuroida ilman vettä. JOTEN onko sulla siis tietoa, että pitääkö tuo kiikuttaa huoltoon tai vaihtaa niitä muita suodattimia? Lähteekö se lentoon, jos käynnistän sen ja niitä roskia ja kissankarvoja on siellä jossain sisuksissa minne ne ei kuulu? Korvaakohan sitä kenenkään kotivakuutus? Minun tai sen vieraan? Toisaalta, ei mulla siihen kuittiakaan ole..
 

Yhteistyössä