Käsi sydämellä: Mikä lihavassa naisessa on niin kamalaa että jatkuvasti täytyy haukkua?

  • Viestiketjun aloittaja Haluanko edes tietää?
  • Ensimmäinen viesti
Haluanko edes tietää?
Nyt käsi sydämellä, mikä lihavassa naisessa on niin kamalaa? Keksin lukuisia muita asioita tai piirteitä ihmisissä jotka menee ylipainon edelle. Esimerkiksi epähygieenisyys, likaisuus, huonotapaisuus, tupakan poltto, liiallinen viinanjuonti, kiroilu, örvellys, tatuoinnit jne.

ja jos esteettisyydestä puhutaan niin kyllä kaunis lihava aina ruman laihan ihmisen voittaa. Ja kauneuskäsityksiäkin on niin paljon erilaisia.
 
"A.P"
[QUOTE="vieras";27912128]Laiskoja, itsekkäitä mässääjiä, joilla on paljon tekosyitä liikkumattomuudelle. :)[/QUOTE]


No niin, saapuihan paikalle jo haukkujakin.

Itsekäs? Kerropa lisää.
 
Itse en pyytämättä moiti ketään ainakaan mistään noista ap:n listaamista ominaisuuksista (pl. huonotapaisuus), mutta silloin kun mielipidettäni oikein erikseen kysytään, niin sanon sen kyllä. Ja tavallisesti vieläpä isommin kiertelemättä.
 
Ääneen en hauku, enkä ikinä ihmistä itseään. Tiedän, että myös ylipainoiset ihmiset saattavat olla mukavia ihmisiä. Läski itsessään on se, mikä aiheuttaa puistatuksia. Olen ollut itse hieman ylipainoinen (80 kg) ja tavallaan sen oman olotilan muistelu aiheuttaa tietynlaista ällötystä. Ei ollut itselläni silloin hyvä olo ja olin ihan liian kiinni ruoassa pelkällä tunnetasolla. Myös fyysisiä ongelmia oli, kuten iskiaskipu.
 
Olen ylipainoinen itsekin, mutta mua ärsyttää joissain lihavissa ihmisissä se, että he väittävät kivenkovaan lihavuuden johtuvan geeneistä, kutsuvat itseään muodokkaiksi ja väittävät olevansa yhtä terveitä 120 kiloisena kuin normaalipainoiset, eikä liikkuminen tai elämäntaparemontti siten edes kannata. Ja aloittavat itse aina paasaamaan siitä lihavuudestaan, vaikkei kukaan kysyisi mitään. Niin ja sitten pitää vielä haukkua kaikki hoikat ja laihat tuulen raiskaamiksi vinkuheiniksi tms.
 
Haukutaanko oikeasti vai onko pikemmin kyse siitä, että itse jotenkin kärsii lihavuudesta ja kärjistää, löytää kommenteista haukkumista? Olen itsekin ylipainonen ja vieläpä tupakoin, enkä kyllä koe joutuvan haukkujen kohteiksi. Tupakoinnin takia saan kärsiä kuin olisin kansankunnan murhaaja (en kyllä ole tupakanhimosta ketään tappanut,ryöstänyt,pahoinpidellyt enkä itseään myynyt), mutten ole huomannut, että lihavuuteni muita haittaisi niin paljon, että joku vaivautuisi haukkumaan.
En pidä liikunnasta. Mieluummin makaisin hyvän kirjan kanssa sängyllä syöden suklaata. No kuolen muita aikaisemmin, mutta olen ainakin nauttinut elämästäni. En voisi sanoa samaa, jos pakottautuisin urheilee.
Ja kun joku nyt jotakuta lihavuuden takia haukkuu, niin se näyttää vain henkilön olevan reppana henkisesti.
Ei lihava ihminen ole ruma eikä laihakaan. Jokíkisessä ihmisessä on jotain kaunista. On vain ihmisestä kyse, näkeekö luisevat luut/pömppömahan tai kauniin hymyn.
Elämässä on niin paljon kauneutta, joten turhaa tuhlata energiaa yksilöiden ulkonäön pohtimiseen. Se muuttuu ajan myöten, mutta auringonvalo, musiikki, hyvä ruoka, jonkun rakkaan hymy, kaverin kertoma vitsi +miljoona muuta asiaa pysyvät ja antavat elämään todellisen sisällön.
 
"A.P"
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27912179:
Olen ylipainoinen itsekin, mutta mua ärsyttää joissain lihavissa ihmisissä se, että he väittävät kivenkovaan lihavuuden johtuvan geeneistä, kutsuvat itseään muodokkaiksi ja väittävät olevansa yhtä terveitä 120 kiloisena kuin normaalipainoiset, eikä liikkuminen tai elämäntaparemontti siten edes kannata. Ja aloittavat itse aina paasaamaan siitä lihavuudestaan, vaikkei kukaan kysyisi mitään. Niin ja sitten pitää vielä haukkua kaikki hoikat ja laihat tuulen raiskaamiksi vinkuheiniksi tms.


No toi ei olekaan enää normaalia. Tossa tulee jo esiin listaamiani asioita kuten huonotapaisuus yms.

Ei haukkuminen tietenkään sovi ylipainoisenkaan suuhun.
 
plösis
Sairauteen käytetyt lääkkeet aiheuttaa painonlisäystä ja sairauden vuoksi ei pysty liikkumaan riittävästi. Sitä kertynyttä painoa on kova työ pudottaa, kun on sairastanut pitkään hengitystie-sairautta.
 
_Heinähattu_
[QUOTE="vieras";27912128]Laiskoja, itsekkäitä mässääjiä, joilla on paljon tekosyitä liikkumattomuudelle. :)[/QUOTE]

en ole todellakaan laiska :D
bmi 30. treenaan usein. tänäänkin olen käynyt spinningtunnilla. en ehdi laiskotella tai olla laiska, on niin paljon tekemistä ja tehtävää aina :)
itsekäskään en myönnä olevani. liian mässäämisen myönnän.
 
"vieras"
Harmittaa kaikenlainen itsekurin puute. Ihmisessä pitää olla selkärankaa! Lihavuudesta on myös kustannuksia valtiolle lisääntyneiden terveydenhuoltomenojen muodossa. Näin minäkin joudun maksamaan lihavien itsekurin puutteesta.
 
"vieras"
Tää on vähän kuin kysyis kuinka sokeaa k#sipäätä voi haukkua, eli siis ei minun mielestä lihavia haukuta lihavuuden vuoksi vaan sen vuoksi mitä ovat ja antavat itsestään ulospäin. Yllättävän moni lihava on äärimmäisen epäkohtelias esim bussissa jos ei normaalikokoinen/laiha ihminen vedä itseään kokoon jotta tuo iso ihminen mahtuisi myö sille toiselle penkille omansa lisäksi - jne jne jne.
 
"A.P"
[QUOTE="vieras";27912260]Harmittaa kaikenlainen itsekurin puute. Ihmisessä pitää olla selkärankaa! Lihavuudesta on myös kustannuksia valtiolle lisääntyneiden terveydenhuoltomenojen muodossa. Näin minäkin joudun maksamaan lihavien itsekurin puutteesta.[/QUOTE]


Tupakoivilla on itsekuria? Viinaa paljon juovilla? Huonoissa suhteissa roikkuvilla?

Sun palkka tuskin niin iso on että turha murehtia maksuja.
 
"A.P"
[QUOTE="vieras";27912293]Tää on vähän kuin kysyis kuinka sokeaa k#sipäätä voi haukkua, eli siis ei minun mielestä lihavia haukuta lihavuuden vuoksi vaan sen vuoksi mitä ovat ja antavat itsestään ulospäin. Yllättävän moni lihava on äärimmäisen epäkohtelias esim bussissa jos ei normaalikokoinen/laiha ihminen vedä itseään kokoon jotta tuo iso ihminen mahtuisi myö sille toiselle penkille omansa lisäksi - jne jne jne.[/QUOTE]


Aivan. Eli se yleistäminen kun loppuisi niin kaikki hyvin. Haukuttaisiin vain ominaisuuksien vuoksi, ei ylipainon.

Sitä paitsi ylipainoiset voivat olla tosi upeita, jos se ylipaino on oikeissa kohdissa, tisseissä, takapuolessa, reisissä, kasvoissa.
 
Doooooh
Alkuperäinen kirjoittaja Läski plösö vissiin;27912282:
Kohdella ihmisenä. Parempia me plösöt olemme kuin tupakoivat, juopot, työttömät, huonotapaiset, pahan hajuiset jne
Entä, jos on työtön plösö, joka tykkää ottaa kuppia ja tupakoi?
 
"vieras"
[QUOTE="A.P";27912302]Aivan. Eli se yleistäminen kun loppuisi niin kaikki hyvin. Haukuttaisiin vain ominaisuuksien vuoksi, ei ylipainon.

Sitä paitsi ylipainoiset voivat olla tosi upeita, jos se ylipaino on oikeissa kohdissa, tisseissä, takapuolessa, reisissä, kasvoissa.[/QUOTE]

Mulle on ihan yksi lysti missä kenenkin paino on tai on olematta, mutta jos ihminen itse on jotenkin luotaantyöntävä luonteeltaan, niin tulee negatiiviset fiilikset.
 
Ei mikään.

Miksi kaikkien pitäisi olla hoikkia? Miksi pitäisi olla itsekuria? Ja itsekurin puutteesta ei voi edes syyttää ihmistä joka ei halua laihtua. Esimerkiksi minä en halua toistaiseksi edes yrittää tupakoinnin lopettamista. Silti olen lopettanut monet muut jutut joten on minulla itsekuria.

Ystäväni kerran sanoi että hän on onnellinen kun voi syödä mitä haluaa. Että työpaikalla salaattia mussuttavat laihduttajat eivät vaikuta kovin tyytyväiseltä oloonsa..

Juu ja en ole itse ylipainoinen, olen kyllä ollut mutta laihtumiseen en tarvinnut itsekuria.
 
  • Tykkää
Reactions: Madmama
Haukutaanko oikeasti vai onko pikemmin kyse siitä, että itse jotenkin kärsii lihavuudesta ja kärjistää, löytää kommenteista haukkumista? Olen itsekin ylipainonen ja vieläpä tupakoin, enkä kyllä koe joutuvan haukkujen kohteiksi. Tupakoinnin takia saan kärsiä kuin olisin kansankunnan murhaaja (en kyllä ole tupakanhimosta ketään tappanut,ryöstänyt,pahoinpidellyt enkä itseään myynyt), mutten ole huomannut, että lihavuuteni muita haittaisi niin paljon, että joku vaivautuisi haukkumaan.
En pidä liikunnasta. Mieluummin makaisin hyvän kirjan kanssa sängyllä syöden suklaata. No kuolen muita aikaisemmin, mutta olen ainakin nauttinut elämästäni. En voisi sanoa samaa, jos pakottautuisin urheilee.
Ja kun joku nyt jotakuta lihavuuden takia haukkuu, niin se näyttää vain henkilön olevan reppana henkisesti.
Ei lihava ihminen ole ruma eikä laihakaan. Jokíkisessä ihmisessä on jotain kaunista. On vain ihmisestä kyse, näkeekö luisevat luut/pömppömahan tai kauniin hymyn.
Elämässä on niin paljon kauneutta, joten turhaa tuhlata energiaa yksilöiden ulkonäön pohtimiseen. Se muuttuu ajan myöten, mutta auringonvalo, musiikki, hyvä ruoka, jonkun rakkaan hymy, kaverin kertoma vitsi +miljoona muuta asiaa pysyvät ja antavat elämään todellisen sisällön.
En kanssa usko että ylipaino olisi asia mistä joutuisi solvaamista kuulemaan jos itse on painonsa kanssa sinut. Välihuomautuksena että täällä palstalla nyt haukutaan milloin mistäkin, en laske nyt tätä mukaan vaan lähinnä irl. Jos asia on itselleen kipeä niin voi helposti olla liian herkkä keräämään ympäristöstään noita negatiivisia kommentteja, "merkitseviä katseita" jne. Tulkitsee kaiken saamansa vastatuulen johtuvan ylipainosta, oli kyse sitten työpaikasta, ihmissuhteista tai mistä hyvänsä.

On myös tuollainen "niin metsä vastaa"-efekti. Jos on kokoajan hirveän puolustuskannalla ja hyökkäävä, silloinkin kun kukaan ei ole siitä (yli)painosta kiinnostunut niin varmasti se lisää riskiä saada negatiivista palautetta. Jos nyt vielä on itse haukkumassa kaikkia normaalipainoisia anorektikoiksi ja ivaamassa heidän vartaloitaan, kovaan ääneen kieltää kaikki ylipainon riskit yms niin varmaan saa jossain vaiheessa takaisin.

En kiellä etteikö olisi niitäkin jotka suoraan ja ilman mitään syytä arvistelevat toisen painoa, mutta käytöstavattomia (ja ehkä suhteellisen tyhmiä) löytyy aina eikä heistä kannata turhaan välittää. Harvemmin varmaan ns normaali-ihmiset käyvät noin yllättäin toista ylipainosta haukkumaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Madmama

Yhteistyössä