Käsien ihottuma...apua!

  • Viestiketjun aloittaja Kirveleväinen
  • Ensimmäinen viesti
Kirveleväinen
Mulla on kolme sormea aivan ihottuman peitossa, kuitisee, kirvelee ja ovat kovasti haavoilla. Mä en tiedä mistä se tulee mutta epäilen jonkun asteista pesuainen allergiaa. Ikävä vaiva kun sairaalassa pitäis hoitotyötä tehdä näillä käsillä. Pelkään esim. sairaalabakteeria kuollakseni (käytän toki hanskoja mut, silti).

Onko muilla kokemuksia??? Miten te hoidatte käsiänne? Mä tulen kohta hulluksi kun käsiä kutisee ja kirvelee...
 
heips! Mulla oli aikoinaan sama homma, silloin vaihdoin käsitiski aineen, fairyn, toiseen merkkiin ja iho käsissä parani. Lisäksi tiheä rasvailu päälle. Toinen asia mikä mulla on tehnyt ihottumaa on, jos esim. käsien pesun jälkeen jää kosteutta sormuksien alle.
 
Mä kärsin kroonisesta käsi-ihottumasta, eikä pysyvää helpotusta tuo oikeastaan mikään..
Perusvoiteet (vaihtelevasti apteekista) ovat jatkuvassa käytössä, kortisoni silloin, kun tilanne on kovin paha (iho ihan rikki). Lisäksi vältän käsitiskiä ja pölyjen pyyhkimistä (ihan lääkärin määräys, hih..) ja erityisesti perunoiden kuorimista! Kaikki käsien liottelu saa takuulla ihon rikki ja sitäpä sitten parannellaan pitkään. Minut on ihottuma ajanut pois hoitoalalta, missä jatkuva desifiointi, haskojen pitäminen jne. oli aivan painajaista.

Toivon että sinun tilanteesi ei ole näin paha, vaan homma on ohimenevä ilmiö. Mulla on jo lapsesta saakka näkynyt allergiataipumuksia, esim. taiveihottumaa. Käsi-ihottuma tuli vasta aikuisiällä ja nykyisellään ahdistaa henkeä, mihinkähän vielä päädynkään näiden vaivojeni kanssa? :(
 
kirveleväinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 19:07 vieras kirjoitti:
Mä kärsin kroonisesta käsi-ihottumasta, eikä pysyvää helpotusta tuo oikeastaan mikään..
Perusvoiteet (vaihtelevasti apteekista) ovat jatkuvassa käytössä, kortisoni silloin, kun tilanne on kovin paha (iho ihan rikki). Lisäksi vältän käsitiskiä ja pölyjen pyyhkimistä (ihan lääkärin määräys, hih..) ja erityisesti perunoiden kuorimista! Kaikki käsien liottelu saa takuulla ihon rikki ja sitäpä sitten parannellaan pitkään. Minut on ihottuma ajanut pois hoitoalalta, missä jatkuva desifiointi, haskojen pitäminen jne. oli aivan painajaista.

Toivon että sinun tilanteesi ei ole näin paha, vaan homma on ohimenevä ilmiö. Mulla on jo lapsesta saakka näkynyt allergiataipumuksia, esim. taiveihottumaa. Käsi-ihottuma tuli vasta aikuisiällä ja nykyisellään ahdistaa henkeä, mihinkähän vielä päädynkään näiden vaivojeni kanssa? :(
Nooh, mulla on lapsena ollut paha atooppinen ihottuma. Astma on myös mulla ja oireet vaan pahenee. Säännöllinen lääkitys siis siihen. Tiedän tunteen kyllä hoitoalalla näiden käsien kanssa, pelottavaa jos ongelma ei helpota. Mitäs sitä sitte pitäis tehdä.. :eek: . Ja työskentelen sellasessa "home" pesässä että sekin voi olla aiheuttaja näihin käsiin ja astma oireisiin. Tosi "hauskaa"....
 
Joo, tutultapa kuulostaa tuo sinun tilanteesi.. Voi todella olla alan vaihto jossakin vaiheessa edessä :( Itse hakeuduin uudelleenkoulutukseen "aivan omaehtoisesti", mutta tiedän tuttavia (joilla ollut vakituiset työpaikat), jotka ovat päässeet/ joutuneet kuntoutusrahalla uudelleenkoulutukseen allergian/ astman vuoksi. Tällöinhän opiskelu ei olisi edes suuri taloudellinen menetys, joskin pitkällinen ja moninainen prosessi on se tutkimus, että kuntoutusrahalla opiskelemaan pääsee..

Voi miten toivon, että asiasi selviää parhain päin! Ja tiedän tarkalleen, miten ikävät ne rikkonaiset kädet ovat..
 

Yhteistyössä