Käsien puutuminen pistely tunnottomuus.

Heippa
onko teillä kellään operoitu hermo pinnettä?? Millaisia oireita teillä oli?
Mulla on viime keväästä asti aluks lähinnä öisin puutunu kädet. Aattelin et oon nukkunut huonossa asennossa. Vaiva on jatkunut ja pahentunut. Herään monta kertaa yössä et sormet on puutunu, heiluttelen tms ja tunto palaa. Esim tässä koneella naputtaessa sormet puutuu, samoin kun joutuu pitämään tietyssä asennossa esim kantaan tarjotinta.
Vai johtuisko vaiva hartioista niskasta?
 
Ei ole operoitu, mutta mulla on samanlaiset oireet. Öisin puutuu kädet helposti, vaikkei olisi missään alla. Yleensä kädet puutuu kämmenistä ja sormista varsinkin pikkusormi ja nimetön.
Kädet puutuu tosiaan myös muutenkin, esim. puhelimen pito, käsiin nojaaminen, pyörällä ajaminen jne.
Ranteita ja kyynerpäitä vihloo silloin tällöin.
En ole käynyt lääkärissä, mutta tiedän, että kyse on nimenomaan hermopinteestä. Yleinen vaiva, hoitoo leikkauksella, jossa ranteen hermot vapautetaan puristuksesta.
 
Moi,
mulla oli sama vaiva raskauden puolesta välistä saakka ja paheni vain loppua kohden...lasten syntymän jälkeenkin puutuminen kesti vielä melkein pari kuukautta. Nyt kaksoset ovat 8 viikkoisia ja huomasin viime viikolla, että puutuminen ja tunnottomuus ovat hävinneet - tosin sain tilalle järkyttävän rannekivun, mikä on pahimmillaan öisin, kun lapset heräävät. Ranne jotenkin jäykistyy enkä saa peukaloa liikkumaan lainkaan => siinä ei paljoa lapsia nostella ennen kuin kipu helpottaa. Että semmosta - ehkäpä hyvällä lykyllä tämäkin menee itsestään ohi. =)
 
Moikka Katari...Pitkästä aikaa :)

Lukaisin tän ketjun läpi, ja tuli vain mieleen et oletko miettinyt jos nuo vaivat johtuvat käytössäsi olevasta lääkityksestä?!
Etkös aloitellut sen keväällä..?! Muistan meinaan lukeneeni joskus aikaisemminkin ks. haitoista tuon lääkkeen käyttäjillä. Ehkä kannattaa ainakin kysäistä lääkäriltä asiasta...

Syysterveisin,

Tippitappi :hug:
 
Hei sinnekkin!! :hug:
Ajatus on käynnyt mielessä et lääkityskin voi näitä aiheuttaa. Vaiva on pahentunut nyt syksyn mittaan (tai sit siihen kiinnittää enemmän huomioo).
Sain tilatuks työterveyslääkärille ajan lähiviikolle, toivotaan et hän osaa auttaa, tietänee ainakin noitten lääkkeiden sivuvaikutukset.
Hyvää syksyn jatkoa !
Katari
 

Yhteistyössä