Kätilön tärkeimmät ominaisuudet?

NO MINÄ AINAKIN VAADIN KÄTILÖLTÄ SELLASTA TSEMPPI-HENKEÄ..SE OIKEASTI AUTTAA SILLOIN KUN ITELLÄ VOIMAT LÄHES LOPPU.KÄTILÖN TULEE MYÖS KUUNNELLA SYNNYTTÄJÄN TOIVEITA MM.JOS EI HALUA VÄLILIHAA LEIKATTAVAN TMS.JA JOS VAUVALLA KAIKKI KUNNOSSA NIIN OLISI IHANTEELLISTA JOS KÄTILÖ EI KIIREHTISI PESULLE VIEMISEN KANSSA..SAISIVAT JO SIINÄ VAIHEESSA VANHEMMAT TUTUSTUA UUTEEN PERHEENJÄSENEEN. :heart:
 
Musta tosi tärkeetä on et kätilö tuntuu "tutulta" siis että kätilö on kuin ystävä siinä mielessä että ottaa minut ja kipuni/tarpeeni/toiveeni tosissaan ja kuunnellen, mutta kuitenkin huokuu sitä ammattitaitoa ja tarpeen niin vaatiessa osaa toimia myös toiveitani vastaan jos se on vauvan kannalta välttämätöntä. Ja tällöinkin olisi hienoa jos kätilö ehtisi kertoa mitä tekee ja syynkin ilman että siitä säikähtää.
En tiedä sainko selitettyä ymmärrettävästi, mutta tällänen "täydellinen" kätilö sattu mulle esikon synnytykseen ja täytyykin nyt vaan toivoo et tälle seuraavalle kerralle sattus yhtä ihana ihminen.
 
Minun täytyy kehua ihan nimellä aivan ihanaa kätilöä Oulaskankaan sairaalasta..Mervi Hakalaa! :heart:
Hän oli aivan huippu-tyyppi kaikinpuolin ja toivoisin jatkossakin synnyttäväni hänen vuorollaan. =)
 
eukko87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:03 Mammutti kirjoitti:
Minun täytyy kehua ihan nimellä aivan ihanaa kätilöä Oulaskankaan sairaalasta..Mervi Hakalaa! :heart:
Hän oli aivan huippu-tyyppi kaikinpuolin ja toivoisin jatkossakin synnyttäväni hänen vuorollaan. =)
onkohan oulaisissa muuten minkälaista porukkaa?
 
eukko87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:07 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:03 Mammutti kirjoitti:
Minun täytyy kehua ihan nimellä aivan ihanaa kätilöä Oulaskankaan sairaalasta..Mervi Hakalaa! :heart:
Hän oli aivan huippu-tyyppi kaikinpuolin ja toivoisin jatkossakin synnyttäväni hänen vuorollaan. =)
onkohan oulaisissa muuten minkälaista porukkaa?
oulaskankaalla ei yleisesti oulaisissa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:10 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:07 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:03 Mammutti kirjoitti:
Minun täytyy kehua ihan nimellä aivan ihanaa kätilöä Oulaskankaan sairaalasta..Mervi Hakalaa! :heart:
Hän oli aivan huippu-tyyppi kaikinpuolin ja toivoisin jatkossakin synnyttäväni hänen vuorollaan. =)
onkohan oulaisissa muuten minkälaista porukkaa?
oulaskankaalla ei yleisesti oulaisissa
Ei valittamista!Yhden kätilön kanssa ei kemiat oikein synkannu, mut onneksi vuoro vaihtui sopivasti..Kaikenkaikkiaan oli mukavaa porukkaa ja kiva pieni, kodikas ilmapiiri!
Sinne ehdottomasti uudelleen!Jos miinuksia haetaan niin tie sinne oli aika huono..Kovin tuntui ikävältä olla epätasaisessa kyydissä supistuksista kärsivänä!
 
eukko87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:21 Mammutti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:10 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:07 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:03 Mammutti kirjoitti:
Minun täytyy kehua ihan nimellä aivan ihanaa kätilöä Oulaskankaan sairaalasta..Mervi Hakalaa! :heart:
Hän oli aivan huippu-tyyppi kaikinpuolin ja toivoisin jatkossakin synnyttäväni hänen vuorollaan. =)
onkohan oulaisissa muuten minkälaista porukkaa?
oulaskankaalla ei yleisesti oulaisissa
Ei valittamista!Yhden kätilön kanssa ei kemiat oikein synkannu, mut onneksi vuoro vaihtui sopivasti..Kaikenkaikkiaan oli mukavaa porukkaa ja kiva pieni, kodikas ilmapiiri!
Sinne ehdottomasti uudelleen!Jos miinuksia haetaan niin tie sinne oli aika huono..Kovin tuntui ikävältä olla epätasaisessa kyydissä supistuksista kärsivänä!
Jännää vähä et millasta sielä on..ite oon sinne menossa ku se hetki koittaa..laskettu aika on jo ohitettu eli hetkenä minä hyväsä voi lähtö tulla..oon kuullu muiltaki enimmäksee kehuja..jotku ny on sitä sanonu et sielä on jottai mies lääkäreitä joista ei kaikki tykkää jne..kaikki akathan ei tykkää että mies puoliset tullee jne..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:25 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:21 Mammutti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:10 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:07 eukko87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 19:03 Mammutti kirjoitti:
Minun täytyy kehua ihan nimellä aivan ihanaa kätilöä Oulaskankaan sairaalasta..Mervi Hakalaa! :heart:
Hän oli aivan huippu-tyyppi kaikinpuolin ja toivoisin jatkossakin synnyttäväni hänen vuorollaan. =)
onkohan oulaisissa muuten minkälaista porukkaa?
oulaskankaalla ei yleisesti oulaisissa
Ei valittamista!Yhden kätilön kanssa ei kemiat oikein synkannu, mut onneksi vuoro vaihtui sopivasti..Kaikenkaikkiaan oli mukavaa porukkaa ja kiva pieni, kodikas ilmapiiri!
Sinne ehdottomasti uudelleen!Jos miinuksia haetaan niin tie sinne oli aika huono..Kovin tuntui ikävältä olla epätasaisessa kyydissä supistuksista kärsivänä!
Jännää vähä et millasta sielä on..ite oon sinne menossa ku se hetki koittaa..laskettu aika on jo ohitettu eli hetkenä minä hyväsä voi lähtö tulla..oon kuullu muiltaki enimmäksee kehuja..jotku ny on sitä sanonu et sielä on jottai mies lääkäreitä joista ei kaikki tykkää jne..kaikki akathan ei tykkää että mies puoliset tullee jne..
Joo mieslääkäreitä oli ja osa tais olla (naisistakin) jotain ulkolaisia..puhuivat huonoa suomea, mutta ihan päteviä varmasti ovat!
Mua huvitti lähinnä kun mieslääkäriltä tursotti rintakarvat lääkärintakin alta!! :LOL:
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 16:47 pelkkä keijukainen kirjoitti:
Musta tosi tärkeetä on et kätilö tuntuu "tutulta" siis että kätilö on kuin ystävä siinä mielessä että ottaa minut ja kipuni/tarpeeni/toiveeni tosissaan ja kuunnellen, mutta kuitenkin huokuu sitä ammattitaitoa ja tarpeen niin vaatiessa osaa toimia myös toiveitani vastaan jos se on vauvan kannalta välttämätöntä. Ja tällöinkin olisi hienoa jos kätilö ehtisi kertoa mitä tekee ja syynkin ilman että siitä säikähtää.
En tiedä sainko selitettyä ymmärrettävästi, mutta tällänen "täydellinen" kätilö sattu mulle esikon synnytykseen ja täytyykin nyt vaan toivoo et tälle seuraavalle kerralle sattus yhtä ihana ihminen.
Tämä minullakin toiveena =) Ennen kaikkea tuo ajan tasalla pitäminen on tärkeää, varsinkin jos voimat alkaa hiipua ja taju karata, silloin on tärkeä että kätilö varmistaa, että tärkeimmät asiat on ymmärretty, jos aikaa on (siis ei niin hengenhätä ettei ehtisi selittää)
 

Yhteistyössä