Kätilöopistolla synnyttäneiden kokemuksia.

Hei kaikille,
odotan toista lastani viikolla 27+1 ja olen suunnitellut synnyttäväni Kätilöopistolla. Esikoiseni syntyi Tyksissä ja haluaisinkin kuulla teidän, kätilöopistolla synnyttäneiden, kokemuksia henkilökunnasta/sairaalasta/osastolla olosta...
Onko kenelläkään kokemuksia allassynnytyksestä kättärillä?
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne, ja jos joku kaipaa mammakaveria (asun Sipoossa mutta pääsen kyllä liikkumaan hyvin pääkaupunkiseudulla) niin uudet ystävät ovat aina tervetulleita.
Laittakaa vaikka yksityisviestinä tulemaan...
 
Kättärillä on osaava ja ystävällinen henkilökunta (lukuunottamatta miespuolista anestesialääkäriä, joka sattui molemmilla kerroilla kohdalleni jäkättämään epäkelvosta selästäni). Synnytyksessä on kokemusta vain sängyssä tapahtuneista alatiesynnytyksistä. Synnytyksissä isoin ilo oli nimenomaan kätilöopiskelijoista. Heillä on uusin tieto ja vielä ah niin viaton ja ihmisläheinen suhtautuminen synnyttäjään. Osastoista on kokemusta sekä "tavalliselta" että Haikaranpesän puolelta ja niistä Haikaranpesässä oltiin kannustavampia, vaikkakin ehkä jyräävämpiä jossain imetyspakossa jne. Ei kuitenkaan huonoa sanottavaa toiseltakaan osastolta.
 
viime viikolla olin sielä synnyttämässä, ite olen kanssa sielä syntynyt äiti oli ihan oikeessa, että se on mahtava paikka synnyttää. Kätilöt / lääkärit + muu henkilökunta oli työnsä osaavia ja ihania :) mullakin syntyi esikoinen ja olivat todella kannustavia ja empaattisia, mies tuli suoraan armeijasta synnytys saliin niin siinä ne vitsiä heitti että tunnelma vähän keventyisi =) aivan varmasti jos lisää lapsia siunaantuu niin synnytän kättärillä =)
 
kaksi olen siellä synnyttänyt ja hyvä mieli jäänyt eka syntyi 05 jolloin oli huomasin sain seuraa kätilöistä pitkäksikin aikaa silloin tällöin,eli antoivat aikaansa,ja auttoivat mielellään...:) tuttiakin tytölle tarjosivat kun oli vauvalassa yhden yön..:) seuravana vuonna syntyi poika 06 ja tälläkin kertaa sain tarpeellisen tuen mitä tarvitsin..:) hoitajat luotettavia eikä tullut tyhmistä kysymyksistä tyhmiä katseita..:) pojalle eivät enää sinä vuonna tuttia suostuneet antamaan vaikka pyysin,kun huomasin lapsen selaista mahdollisesti tarvitsevan..:) ja tuttilapsi pojasta tulikin,tyttö ei sitä huolinut milloin muulloinkaan. nyt olisi tarkoitus marras-joulukuussa meennä kolmas puskemaan ulos ja hyvillä mielin olen menossa kätilöopistolle...
 
Kiitos teille kaikille vastauksista, hyvillä mielin menen itsekin sinne tämän pikkukakkosen synnyttämään, esikoinen mulla syntyi Turussa Tyksissä, silloin kun asuin siellä suunnalla.
Aurinkoa kaikille =)
 
Meillä on laskettu elokuun 9.pvä ja valitsimme myös Kätilöopiston. Ja pelkkää hyvää olen kuullut sairaalasta ja valmennuksissa joissa kävimme niin kaikki kätilöt joita tapasimme oli todella mukavia ja jäi muutenkin todella hyvä mieli sairaalasta. Nyt vain odottelemme että oma synnytys tulee eteen. :)
 
Mulla meni muuten hyvin paitsi kiireelliseen sektioon lähdettäessä mulle ja miehelle ei mun mielestä kerrottu riittävästi mitä tapahtuu ja miksi. Tosin siinä vaiheessa oli jo hiukan kiire eli vauvan ulossaanti oli se ykkösasia. Synnyttäneiden osastolla oli tosi monikulttuurista kätilöä, yksi puhui niin raskaasti venäläisittäin murtaen suomea etten oikeasti saanut asioitani hänen kanssaan selvitettyä, kun emme ymmärtäneet toisiamme. Toisaalta perheitäkin siellä oli useita kansalaisuuksia ja kaikki ihonvärit mitä kuvitella saattaa sinä aikanakin kun itse olin paikalla, joten hyvä se on että kätilöilläkin on laajuutta kielivalikoimassa. Yksi lastenhoitaja oli ihan hirviö jota oikeasti pelkäsin kun se oli yövuorossa, muuten kaikki kivoja ja lempeitä tyyppejä.
 

Yhteistyössä