kävelykärry

Onko kokemuksia siitä kävelykärrystä/työntäkärrystä (vai mikä sen oikea nimi nyt olikaan?)? Tarkoitan sitä kärryä, minkä kanssa lapsi voi tuettuna opetella kävelyä.

Milloin olette ottaneet käyttöön; kun lapsi seisoo tuettuna vai kävelee jo tukea vasten? Onko ollut turvallinen, onko lapsi tykännyt käyttää sitä?
 
Mulle sanoi fysioterapeutti, että ei ikinä kannata lapselle hankkia kävelykärryä, koska lapsi kävelee vielä 6 vuotiaanakin varpasiltaan...eli ei koskaan opi astumaan tasajalkaa!! Ja itse en aio hommata sitä lapselleni..!! Mutta tämä on vain minun mielipiteeni!!
 
Tarkoitatko taaperokärryä? Missä lapsi työntää kärryä etiäpäin. Meille hommattiin se tytön ollessa noin 8kk. Nyt 10kk vanhana työntää sitä useimmiten polvillaan eteenpäin ja menee mahdotonta vauhtia. :LOL: Joskus nousee pystyyn ja kävelee sen kanssa mutta silloin olen itse vähän tukemassa ettei mene nenilleen! Meillä ainakin se on ollut ihan vinha vehje!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirppu-iita:
Mulle sanoi fysioterapeutti, että ei ikinä kannata lapselle hankkia kävelykärryä, koska lapsi kävelee vielä 6 vuotiaanakin varpasiltaan...eli ei koskaan opi astumaan tasajalkaa!! Ja itse en aio hommata sitä lapselleni..!! Mutta tämä on vain minun mielipiteeni!!
Juupasta juu.. Esikoiselle hankittiin ku oli n. 10kk:n ikänen ja alkoi käveleen tukea vasten. Eikä kyllä kävele varpaillaan.
 
Jos nyt siis puhutaan siitä taaperokärrystä jota lapsi siis työntää eteenpäin ja on vaan tukena kävelyssä,niin ollaan tykätty. Ostettiin kun neiti alko liikkua puita pitkin, nyt huristaa kärryn kanssa pitkin kämppää melkosta kyytiä, ei vaan vielä osaa kääntää niin meno tyssää kun seinä tulee vastaan... :kieh: Aluksi piti olla kaverina että tasapaino löyty kunnolla ja ettei kärryt "lähteny alta pois" liikkeelle lähtiessä. Meillä nuo kärryt on Brio-merkkiset, tosi tukevat ja jämäkät ja niissä saa vähä säädettyä tuota "kahvaa" sekä laittamaan pyöriä silleen kireemmälle, että niitä on vähä "tiukempi" työntää. (olipa hassusti selitetty, toivottavasti ymmärsitte... :ashamed: )
 
taaperokärry ja suorananinen viihdekeskus tytölle! Ensin sen kanssa opeteltiin kävelemään ja nyt kun tyttö kävelee tuetta,niin kärriin on kiva mennä istuskelemaan ja toivomaanmettä joku vaikka vähän työntelisi :D . Välillä siinä seisoskellaan ja yritetään itse nytkytellä kärryä liikkeelle...Hurjalta välillä näyttää nuo touhuilut,mutta vielä kertaakaan mitään vahinkoa ei ole sattunut.
Meilläkin kärryn pyöriä saa kiristettyä,että ei kulkisi niin lujaa. Suosittelen!
 
Meillä hommattiin kärry kun huomattiin että kundi käveli ja työnsi tuolia edessään tukena. Ja poju oli alle 9kk. Ja tuosta varvistelusta ei todellakaan ole ongelmaa, poika astuu ihan täysin koko jalallla ja on nyt ottanu ilman tukeakin kunnon askelia ja on 9kk ja risat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirppu-iita:
Mulle sanoi fysioterapeutti, että ei ikinä kannata lapselle hankkia kävelykärryä, koska lapsi kävelee vielä 6 vuotiaanakin varpasiltaan...eli ei koskaan opi astumaan tasajalkaa!!
Kävelytuoli (se, missä lapsi istuu häkkyrän keskellä ja työntää itseään eteenpäin "kävellen" ) on eri asia kuin taaperokärry, jota lapsi siis työntää kahvasta. Oheisesta linkistä näkee noiden eron: kaksi sinistä on noita kävelytuoleja (joita ei siis suositella tuon varvastamisen takia) ja tuo punainen Brio on ns. taaperokärry, jota ap:kin varmaan tarkoitti.
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/kavelytuolit/

 
Taaperokärrystä ei siis ole mitään haittaa kävelylle, päinvastoin hyötyä. Useinhan lapset alkavat työntää jotain liikkuvaa edellään kun huomaavat, että niin on helpompi kävellä ja siinä kävelyn mallikin on oikea. Kävelytuoli taas on täysin turha kapistus ja voi aiheuttaa tuota varvastusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milka:
Alkuperäinen kirjoittaja kirppu-iita:
Mulle sanoi fysioterapeutti, että ei ikinä kannata lapselle hankkia kävelykärryä, koska lapsi kävelee vielä 6 vuotiaanakin varpasiltaan...eli ei koskaan opi astumaan tasajalkaa!!
Kävelytuoli (se, missä lapsi istuu häkkyrän keskellä ja työntää itseään eteenpäin "kävellen" ) on eri asia kuin taaperokärry, jota lapsi siis työntää kahvasta. Oheisesta linkistä näkee noiden eron: kaksi sinistä on noita kävelytuoleja (joita ei siis suositella tuon varvastamisen takia) ja tuo punainen Brio on ns. taaperokärry, jota ap:kin varmaan tarkoitti.
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/kavelytuolit/
Tarkoitinkin tätä kävelytuolia!!
 

Yhteistyössä