kävelystä??!!

  • Viestiketjun aloittaja anne-68
  • Ensimmäinen viesti
anne-68
Me siirrytään tälle "isojen poikien"ja tyttöjenkin puolelle 12.pvä.Nyt olen kiinnostunut kuinka teidän pienet ovat alkaneet kävelemään,siis MILLOIN ovat alkaneet?2 vanhinta muksua kävelivät jo 11kk mennessä,tämä mister vaan ei halua edes seisoa ilman tukea vaikka kyllä osaa,sen on näyttänyt muutaman kerran.Tuntuu että kaikki muut ikätoverit jo kävelevät,meillä vaan kontataan kengänkärkiä puhki pihalla..Ei siis edes minkäänlaista viitettä että alkaisi piakkoin kävellä.Miten muilla,joko "TE" KAIKKI KÄVELETTE???!!!Missä iässä??
 
Isadora
meillä poika oli 11kk ikäinen kun otti ja lähti kävelee, eikä sen pvän jälkeen juuri kontannu. mut tiedän yhden pojan joka alko vast lähempänä kahta vuotta kävelee!

lapset on niin yksilöllisii ettei niit voi vertailla, kyllä teidänkin misteri lähtee kun se on valmis :)
 
Jihuu
Meidän poika oppi kävelemään itsekseen eilen. Hän on kävelyt tukia pitkin noin pari kuukautta ja nyt hän päätti sitten päästää irti sohvista ja seinistä. Voi sitä riemua ja naurua. Monillahan meistä kävelytaito häviää vappuaattona konttausasentoon, meillä kävi toisin päin :LOL:
Pokani on 1v.2kk
 
Meidän lapsi nyt 1 v ja 2 viikkoa eikä kävele. On ollut pystyssä jo 4 kk ja kävellyt tukea vasten pari kuukautta, mutta ei suostu kävelemään ilman tukea..Kyllä ne kaikki ajallaan sitten lähtevät kävelemään.
 
Äiti-04
Meillä poika oli 8kk, kun otti ekat askeleet. 9kk iässä käveltiin jo ulkona. Nyt poika vuoden eikä tahdo enää perässä pysyä. Lapset ovat erilaisia. Jotkut puhuu aiemmin, jotkut kävelevät. Poikamme on vauvasta asti ollut aikainen kaikkeen liikkumiseen liittyvässä asiassa. Sanoja tulee vasta muutamia
 
virvuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2005 klo 12:13 anne-68 kirjoitti:
Me siirrytään tälle "isojen poikien"ja tyttöjenkin puolelle 12.pvä.Nyt olen kiinnostunut kuinka teidän pienet ovat alkaneet kävelemään,siis MILLOIN ovat alkaneet?2 vanhinta muksua kävelivät jo 11kk mennessä,tämä mister vaan ei halua edes seisoa ilman tukea vaikka kyllä osaa,sen on näyttänyt muutaman kerran.Tuntuu että kaikki muut ikätoverit jo kävelevät,meillä vaan kontataan kengänkärkiä puhki pihalla..Ei siis edes minkäänlaista viitettä että alkaisi piakkoin kävellä.Miten muilla,joko "TE" KAIKKI KÄVELETTE???!!!Missä iässä??

meillä poika oppi kävelee vasta puolitoista vuotiaana että kyllä ne kaikki ajallaan opii :saint:
 
surina74 harmaa
Meidän tyty on nyt viikon verran kävellyt pienia parin-kolmen metrin matkoja ilman tukea, ja ikää on reilut 1v3kk. Oppi samaan aikaan kyykistymään ilman tukea ja nousemaan siitä ylös ilman tukea.
 
anne-68
Kiitos kaikille,on hyyyvin helpottavaa lukea etteivät kaikki ole lähteneet liikenteeseen vuoteen mennessä!Joku sanoi että "ole onnellinen ettei vielä kävele.."No en kyllä voi siitä onnellinen olla,kyllähän sitä odottaa kovin kun kerran se aika alkaa olla ovella =) Ja tiedän senkin että aikanaan lähtee,mutta kun olen niiiin malttamaton!Kyllä sitä tulee aina sisaruksiinsa verrattua vaikkei saisi.Toisaalta tämä kaveri on alkanut sanoja muodostaa 8kk iässä,ja ennen kuin 10kk oli lopussa,sanoja tuli 14 tunnistettavaa,lisäksi paljon sellaisia joita
ei ymmärrä muut kuin hän itse =) Sanotaan että jompikumpi tulee aikaseen,puhe tai kävely,eli miten teillä joiden pienet ovat aikaisin lähteneet liikkeelle?Tämä on nyt ihan vain sivukysymys,pääasiass edelleen kiinnostaa koska kävely alkoi?
 
yks vaan
Meillä tuo esikoinen osas olla varovainen ja tiedostaa vaaratilanteet ja otti hiukan varovaisemmin, lähti kävelemään 1v2kk2vk ilman tukea. Mun kuopus ja siskon neiti oppivat molemmat jo 9,5kuisena kävelemään ilman tukea ja ovat molemmat olleet aikamoisia koheltajia, päätäpahkaa menevät sinne tänne ja sit on silmäkulmat mustana. Varsinkin siskon tyttö ei tunnu tiedostavan ollenkaan vaaratilanteita, ihan kokoajan joka paikkaan kiipeilemässä, musta se on jo rasittavaakin :/ Näin siis meillä.
 
äätä täätä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2005 klo 12:26 yks vaan kirjoitti:
Meillä tuo esikoinen osas olla varovainen ja tiedostaa vaaratilanteet ja otti hiukan varovaisemmin, lähti kävelemään 1v2kk2vk ilman tukea. Mun kuopus ja siskon neiti oppivat molemmat jo 9,5kuisena kävelemään ilman tukea ja ovat molemmat olleet aikamoisia koheltajia, päätäpahkaa menevät sinne tänne ja sit on silmäkulmat mustana. Varsinkin siskon tyttö ei tunnu tiedostavan ollenkaan vaaratilanteita, ihan kokoajan joka paikkaan kiipeilemässä, musta se on jo rasittavaakin :/ Näin siis meillä.
Meil lähtiin käveleen kans 9,5kk:n iässä, mut silti ei olla oltu mustelmilla tahi muuta.. Et varovainen oltiin meilläkin, vaik ni aikaste mentiinki täyttä kyytiä, juoksi 10kk.n iässä... Välil ny titenni on törmätty jos ei eteen muista kahtua, mut ei mitään kohellusta kumminkaan :D Vaikka mie ite oon vielki koheltaja, voin kävellä päin sieniä tai ovia iha millo vaa... :ashamed:
 

Yhteistyössä