kävelystä

Mä en ymmärrä, lapseni 1v1kk oppi just käveleen ilman tukea, pitkän harjoittelun jälkeen. Mutta taito ei kiinnosta pätkääkään, konttailee vaan ympäriinsä ja suuttuu kun yrittää houkutella käveleen..mikä ihme tässä nyt mättää?? Onko muilla vastaavaa? Ja kävelyähän on siis jo pitkään treenailtu et ei siitä oo kiinni.
 
anne-68
Muksuillahan tulee niit ns takapakkeja monissakin opituissa asioissa,myös kävelyssä.Lisäksi tulee niit "teen kun huvittaa" juttuja,eli opittua ei tehdä etenkään jos esin äiti niin toivoo,eikä ainakaan jos äiti patistaa tekemään!Jonkinlaista oman tahdon ilmaisua sekin.Mä tekisin niin etten huomioi lainkaan konttausta,kävelytaito hänellä on joten joku kaunis päivä päättää et okei,nyt riitti,nyt kävellään =)
 
Pai
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2005 klo 23:44 Laalaa kirjoitti:
Mä en ymmärrä, lapseni 1v1kk oppi just käveleen ilman tukea, pitkän harjoittelun jälkeen. Mutta taito ei kiinnosta pätkääkään, konttailee vaan ympäriinsä ja suuttuu kun yrittää houkutella käveleen..mikä ihme tässä nyt mättää?? Onko muilla vastaavaa? Ja kävelyähän on siis jo pitkään treenailtu et ei siitä oo kiinni.
Anna hänen kävellä omassa tahdissaan. Ehkä ei ole vielä siihen valmis. Puistossa kerran katsoin kun äiti yritti väkisin kävelyttää pientä joka ei ollut vuottakaan. Itkun kanssa kävelytti. Sanoi vielä toiselle äidille, että en tajua miksi nyt ei kävele?????

Onko se jonkun mielestä jokin kehitysmitta että milloin oma lapsi kävelee?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2005 klo 23:44 Laalaa kirjoitti:
Mä en ymmärrä, lapseni 1v1kk oppi just käveleen ilman tukea, pitkän harjoittelun jälkeen. Mutta taito ei kiinnosta pätkääkään, konttailee vaan ympäriinsä ja suuttuu kun yrittää houkutella käveleen..mikä ihme tässä nyt mättää?? Onko muilla vastaavaa? Ja kävelyähän on siis jo pitkään treenailtu et ei siitä oo kiinni.
meillä oli sama tilanne myös heti taidon opittuaan. parin viikon päästä alkoi kävely kuitenkin kiinnostaa konttaamista enemmän. nyt 1v2kk ja harvoin enää konttaa. äkkiä se muuttuu sitten kun on muuttuakseen. todennäköisesti lapsestasi tuntuu vielä turvallisemmalta kontata kuin kävellä. ainakin tutulla ja turvallisemmalla konstilla pääsee nopeammin paikasta toiseen.
 

Yhteistyössä