Kävikö kenellä muulla huono tuuri kesäloman ajankohdan suhteen?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26220179:
No näinhän se menee. Mutta mitä tapahtuu firmalle, kun joskus pidät ne 22 viikkoa lomaa?
Vaikea sanoa, riippuu ihan ajankohdasta, jolloin ne pidän. Ja voihan olla, että pistän samaan syssyyn kämpän myyntiin enkä edes palaa lomalta takaisin :D
 
La Paset
Muistan ahdistavana tuon jokavuotisen kesälomien laatimisen. Meillä ei koskaan lomat kiertäneet. Muistan, kuinka vanhapiika halusi lomansa juuri samaan aikaan, kun nelilapsisen perheen äiti lomansa halusi. Onneksi, puolisoni sai ottaa lomansa, milloin tahtoi. Tuo ikäneiito poistui myrkyttämästä työyhteisöä rakastuttuaaaaaaan!
 
"vieras"
Muistan ahdistavana tuon jokavuotisen kesälomien laatimisen. Meillä ei koskaan lomat kiertäneet. Muistan, kuinka vanhapiika halusi lomansa juuri samaan aikaan, kun nelilapsisen perheen äiti lomansa halusi. Onneksi, puolisoni sai ottaa lomansa, milloin tahtoi. Tuo ikäneiito poistui myrkyttämästä työyhteisöä rakastuttuaaaaaaan!
Mä en oikeasti tajua näitä jotka kuvittelee että heillä on oikeus pitää lomansa just sillon kun huvittaa koska heillä on LAPSIA.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26220799]Mä en oikeasti tajua näitä jotka kuvittelee että heillä on oikeus pitää lomansa just sillon kun huvittaa koska heillä on LAPSIA.[/QUOTE]
Tuo on aika yleinen ajattelutapa. Lapsellisten pitää saada lomansa soviteltua päiväkodin, koulujen, kesäleirien, mahdollisen puolison tai sitten etävanhemman lomien mukaisesti. Vanhatpiiat voivat pitää lomansa joskus muulloin, koska heillä ei ole elämää :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26220858]Viikon kuluttua ajattelin aloittaa loman ja jos vaik lokakuun eka tulis takas töihin. Toivottavasti rantakelit osuu mun lomapäiville b:(d[/QUOTE]

Suupielet ylöspäin.

b:)d
 
Miehen loma-ajat ei menneet ihan kuten piti.

Hän on kesälomalla nyt. Tai siis on viikon talvilomalla & viikon kesälomalla. Syyskuussa on kaksi viikkoa kesälomalla.

Ihan jees muuten, mutta koululaisemme lomailee tottakai kesä-, heinä- ja elokuussa. Samoin päiväkotilaisemme (hän tosin on nyt paljon myös kotona ja viettää iskän kanssa aikaa). Ja kesäkuussa meille syntyy vauva, jolloin miehen läsnäolo olisi ihan suotavaa. Vaan onhan tuolla vapaapäiviä onneksi varmaan 3 viikossa, joskus jopa 4.

Se hyvä puoli tässä on, että me saadaan olla ihan rauhassa keskenämme, kun toinen lapsi on koulussa ja toinen pk:ssa :). Minä kun olen kotosalla nyt myös.
Miehesi saa siis lisä pätkän "kesälomaa" isyysloman merkeissä :D Meillä lapset syntyneet joulun aikoihin ja mies on niin ollen niinä vuosina voinut pitää pitkät vapaat joulun ja uuden vuoden aikaan, mukavaa :D
 
[QUOTE="vieras";26220354]Isyysloma? Vai eikö köyhällä ole varaa?[/QUOTE]
Isyysloma säästetään siihen, kun sitä todella tarvitaan - eli siihen, kun isä hoitaa vauvaa kotona, minun lähtiessä suorittamaan viimeistä harjoittelua ennen valmistumista, tai aloittaessani työt. Ettei tarvitse vauvaikäistä ihan heti ainakaan päivähoitoon viedä.

Kesällä sitä olisi typerää pitää, kun mies on kotona muutenkin 3-4 päivänä viikossa, ja työpäivinäkin töissä varmaan iltaisin ja öisin (jolloin en todellakaan hoitoapua kaipaa tai edes huoli), vaikka ajatus miehen ihan 24/7 läsnäolosta kieltämättä olisikin kiva.
 
"äeti"
mulla alkoi myös eilen neljän viikon kesäloma, meillä on kiertävä systeemi lomien kanssa joten ensi kesänä sitten kesäkuu jne. Viime vuonna olin syyskuun lomalla ja sata kertaa mieluummin se syyskuu kuin toukokuu, ainakin meidän korkeuksilla on vielä talven tuntua ja ilma kylmää näin toukokuussa. Syyskuut jolloin minä olen ollut lomalla (5 kertaa) on aina olleet tosi lämpimiä kun taas toukokuussa on usein tullut lunta vielä ihan kuun lopullakin. En mä nyt oikeestaan osaa kyllä valittaa tätä toukokuutakaan, näin on meillä ollut iät ja ajat, onhan tämä reilu systeemi kaikkia kohtaan ja ainakin pystyy menonsa suunnittelemaan kun tietää hyvissä ajoin etukäteen milloin lomaa pukkaa.
 
Minä olen palannut vasta syksyllä töihin hoitovapaalta ja mulla oli 67vrk pitämättömiä lomia kun palasin. Otin osan rahana ja jätin kesälomaksi 4 vk. Koska muut ovat painaneet töitä pitkän putken, odottelen yhä heidän lomapäätöksiään ja sijoittelen omat viikkoni sinne tänne, meinaan pitää viikon pätkissä.
Miehellä ei ole kertyneitä lomia kuin reilu viikko ja sen ajan hän on Lapissa. Toisen viikon pitää syksyllä. Minun lomasuunnitelmat koostuvat lasten kanssa tehdyistä pienistä matkoista ja rentoutumisesta. Ihan sama milloin pidän ne viikot.

Yksi viikko minullakin on kyllä varattu sinne syyskuun alkuun, silloin lähdetään koko perhe Lappiin ja saadaan miehenkin kanssa pari yötä käydä kahdestaan ruskaretkellä :)
 
"tii-"
Ei käy huono tuuri, kun saa melko vapaasti päättää loman ajankohdan. Alan valinnan riemuja. Heinäkuussa pidän pari viikkoa, muuten varmaan sovitan lomani samaan aikaan esimiehen kanssa tai sitten kelien mukaan töissä tai rannalla.
 

Yhteistyössä