käynnistetty synnytys..tarttis tietää jotakin..

Hei haluaisin tietää että onko siinä suuri ero ja niissä supistus kivuissa kun on käynnistetty synnytys ja sit ihan luonnollinen mikä on alkanu ihan ittellään?kun mulla on kaikki 2 kpl käynnistetty ja niistä on ollu ihan hirveen tuskaiset supistukset..aivan on paniikki jääny noista tapauksista ja nyt ois taas tammikussa kolmas kerta ja toivon tosiaan ettei nyt tarviis käynnistää.Kertokaa nyt te joilla on kokemusta tästä asiasta.Musta tuntuu että ne mun suppistukset on ollu ihan kestämättömiä..mitä mää teen kun mua oikeesti pelottaa?? :'(
 
ja viimeks synty kolmonen itellään. En omasta puolestani voi sanoa,että kumpi olis pahempi. Musta samat kivut oli kummassakin. Mulla helmikuussa kans koitos taas ja riittää kun sais kivunlievitystä.Viimeks jouduin synnyttään luomuna. :/
 
omasta puolesta voin kertoa että toivon että tämän viidennen saan synnyttää ilman käynnistystä. kolme luomulla ja sitten tämä edellinen käynnistettiin ja sitä ei kyllä luomulla vedetty,kaikki kivunlievitys oli aivan tervetullutta..luulen kyllä että siihen vaikutti myös se että aivan alusta saakka joutui olemaan sairaalassa kun jotenkin tuntuu että sen kivun kestää "paremmin" kotona ollessa kun voi muutakin puuhata keskittymättä koko ajan sihen kipuun..
 
Neljä käynnistetty,kahdessa en kerinnyt saamaan mitään kivunlievitystä ja ei mitenkään ylentävä kokemus.Neljännen kohdalla sain sitten spinaalin vähän käynnistyksen jälkeen(mulla suht nopeita synnytyksiä 1h-4h)ja vei kyllä tosiaan kivut..hyvä etten vihellellyt =)
Kätilö kyllä sanoi,että tuo hyvä uudelleensynnyttäjille,joilla nopeita synnytyksiä ja jos käynnistetään niin epiduraali saattaa hidastaa synnytyksen kestoa,mutta spinaalin vaikutusaika niin lyhyt ettei noin käy!
En siis osaa verrata luomu-synnytykseen,kun kaikki käynnistetty.mutta mulla käynnistyksen kanssa synnytykset nopeita joskin kivuliaita,mutta hyvällä kivunlievityksellä ei näköjään sitäkään pientä aikaa tartte kärsiä!
 
Hei. Mulla on varmaan outo käsitys sitten.
Käynnistetty synnytys oli supistuksiltaan hyvin paljon "helpompi" kuin normaali synnytys. Eri kohtaa vaan tuntui supistukset. Ei käynnistetyistä tuntui että ratkean alhaalta ja mahasta. Käynnistetystä selkäpuolella oli polttoja.
 

Yhteistyössä