käynnistyksestä??

mitenköhän nopeesti tehään synnytyksen käynnistys, onx kellää mitää tietoo??
kax raskautta syntyny ennen laskettuu aikaa, mut ny tää kolmas ei ees anna mitään merkkejä et tulis laskettuna aikana...viikkoja jo 39+4...rupee ahistaa tää olo tila ku haluis jo päästä synnyttää...ite yrittäny kaikenlaista et lähtis tulee, kuten muuton pari viikkoo sit ja hiki hatussa kantelin tavaroita, pessy ikkunoita ja siivonnu, mut ei auta....kaveri senku pysyy masussa... :|
 
Riippunee ihan sairaalasta, yleensä sitten lasketun ajan paikkeilla neuvolasta tehdään lähete äitipolilla jossa ei suinkaan yleensä eka tapaamisella käynnistetä vaan tutkitaan k.suun tilanne ja vauvan koko ja mietitään onko käynnistys oikea vaihtoehto ja sitten sovitaan erikseen päivä kun tullaan käynnistykseen. Toki on niitäkin, jotka sitten menevät äitiyspolilta suoraan osastolle/synnytyssaliin käynnistykseen.Jaksamista! :hug:
 
Mulla hyö otti mut sisää rv42+0 ja käynnisti rv42+1 ja syntyi rv42+2. Mut sillo hyö sanoi et tyttö ois ollu jo reippaasti yli 4kilone et sen takii ois jo pikkuisen tultava.. mut painokin 3900g. Mut mitä mä oon kuullu ni toi rv42 on aika yleinen raja. JA juu... ei noist jutuist oo mitää apuu, ainakaa mulle ollu. Voimia nyt vain, kyll se sielt viel tulee :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Riippunee ihan sairaalasta, yleensä sitten lasketun ajan paikkeilla neuvolasta tehdään lähete äitipolilla jossa ei suinkaan yleensä eka tapaamisella käynnistetä vaan tutkitaan k.suun tilanne ja vauvan koko ja mietitään onko käynnistys oikea vaihtoehto ja sitten sovitaan erikseen päivä kun tullaan käynnistykseen. Toki on niitäkin, jotka sitten menevät äitiyspolilta suoraan osastolle/synnytyssaliin käynnistykseen.Jaksamista! :hug:
JA näin..
 
Just eilen neuvolassa kyselin tosta asiasta,kun luulen, että itselläkään tää ei itsekseen täältä tule... Meillä neuvolasta soitetaan sairaalaan, kun on 41+1 ja ottavat kontrolliin (noin) 41+3. Yleensä sisään sairaalaan ja käynnistykseen sitten 42+0.

-pallomaha ja peikko 39+3 (alunperin 40+0, mutta menivät prkl muuttamaan vaikkei loppupeleissä olisi tarvinnutkaan...)
 
Tytön synnytys käynnistettiin synnytyspelon takia viikoilla 39+4, veikkasivat lähemmäs 4kg vauvaa ja kun esikoisen synnytyksen jälkeen tuli komplikaatioita ison koon takia. Eipä meinannut ulos tulla silloinkaan, kesti pidempään kuin esikoisen syntymä.
 
Mulla esikoinen syntyi rv42+3. Ei puhettakaan käynnistämisestä ennen kuin rv 42+2 jolloin lääkäri aikoi esittää asian jossain lääkärikokouksessa... Onneksi satuin liukastumaan (talviaikaan pihalla) joka sitten käynnisti synnytyksen ennen kuin käynnistyksestä ruvettiin edes puhumaan enempää.

 

Yhteistyössä