käynnistyksestä..

mitäs luulette,mitkä mahdollisuudet käynnistykseen huomenna,kun viikkoja nyt 41+5 ja mitään synnytyksen alkamiseen "oireita" ei ole tähän päivään mennessä ollut ja tuskin tuleekaan..
ainoastaan liitoskipuja on ollut ja vauvan pää on jossain syvällä neuvolan th:n mukaan ollut jo kauan..
 
[QUOTE="mää";25653062]mikä ettei ihan hyvät. Mulla koitettiin laskettuna päivänä, tuloksetta. lähti sit ittekseen parin päivän päästä.. käynnistys oli siis karsee kokemus..[/QUOTE]

mulla esikoinen syntyi käynnistyksellä sillon melkein 12 v sitten ja silloin jouduin makaamaan turhaan viikon osastolla,kun lääkärit totesi joka aamu,no odotellaan huomiseen jos synnytys käynnistyisi luonnollisesti..no,käynnistys oli sitten vkolla 42+2 ja ei tuntunut juurikaan missään,että siinä mielessä olen positiivisella mielellä odottamassa käynnistystä :)
 
Neljän ito
Valita uupumusta niin käynnistävät helpommin. Joku virallinen syyhän siihen ptää olla... Mulla 3 käynnistetty ja mielestäni ihan samanlaisia ovat olleet kuin Itsekseen käynnistynyt. Ja vielä se hyvä puoli et ei ole tarvinnut arpoa milloin pitää lähteä sairaalaan.
 
"Piika-äiti"
Varmaan huomispäivän yleistilanne äitipolilla ratkaisee paljon, eli millaisia tilanteita ja äitejä on tyrkyllä, maanantaina otetaan kiireisimpia ja ongelmallisimpia. Ja voihan se olla, että sinullakin alkaa tapahtumaan jotain ja synnytys käynnistyy. Tai sitten ei.

Ei ne minullakaan käynnistyneet ilman lääkitystä ja kalvojen puhkaisua.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän ito;25653101:
Valita uupumusta niin käynnistävät helpommin. Joku virallinen syyhän siihen ptää olla... Mulla 3 käynnistetty ja mielestäni ihan samanlaisia ovat olleet kuin Itsekseen käynnistynyt. Ja vielä se hyvä puoli et ei ole tarvinnut arpoa milloin pitää lähteä sairaalaan.
Ei kyllä auta tuollaiset narinat.
 
kiitti vastauksista kaikille :) alkaa tosiaan kyllästyttää tää olotila ja tässä vaiheessa on kai ihan normaalia toivoa vauvan syntymää,kun on riskiviikot ja muut jo kaukana eli saisi syntyä jo ihan vaikka äidin yleisvireyden takia :snotty:
 
"Piika-äiti"
kiitti vastauksista kaikille :) alkaa tosiaan kyllästyttää tää olotila ja tässä vaiheessa on kai ihan normaalia toivoa vauvan syntymää,kun on riskiviikot ja muut jo kaukana eli saisi syntyä jo ihan vaikka äidin yleisvireyden takia :snotty:
Onko sinulla aikaisemmat raskaudet menneet oli? Minulla meni kaikki viisi noille viikoille ja pidemmällekin.
 
Yleensä ne alkaa silloin rv 42+0 käynnistämään. Ainakin näin mulle Tyksissä sanottiin kun sitten vasta on "oikeasti" yliaikainen. Toinen käynnistetty synnytys mulla aloitettiin jo 41+6 kun oli perjantaipäivä ja mielummin alkoivat ennen viikonloppua käynnistää kuin viikonlopun jälkeen.
 
"höpöhöpö"
[QUOTE="vieras";25653142]Ei kyllä auta tuollaiset narinat.[/QUOTE]

Kyllä voi hyvinkin auttaa ;) Itsellä käynnistettiin viikoilla 40+3 kun marssin laitokselle valittamaan päänsärkyä ja ilmoitin etten jaksa enää päivääkään kun ei saa enää nukuttua kun joka paikkaa särkee ja kolottaa (toki silloin oli kolmatta kuukautta yli +30 astetta lämmintä....), sunnuntaina siis menin sisään ja maanantaina tapasin vielä lääkärin jolle itku kurkussa toistin etten jaksa enää päivääkään ---> maanantaina alettiin käynnistelemään ja torstaina aamuyöstä tyttö syntyi.

Tsemppiä koitokseen! :)
 
"Neljän äiti"
[QUOTE="vieras";25653142]Ei kyllä auta tuollaiset narinat.[/QUOTE]

kyl muuten auttaa. Mulla lukee 2 epikriisissä käynnistyksen syy äidin väsymys. Viikkoja on toki myös ollut se 41+
 
[QUOTE="Neljän äiti";25653235]kyl muuten auttaa. Mulla lukee 2 epikriisissä käynnistyksen syy äidin väsymys. Viikkoja on toki myös ollut se 41+[/QUOTE]

Miulla lukee parissa tuo ja nyt viimeisimmässä äidin kivut, oli siis järkyt kiitoskivut ja likkuminen hankalaa. Käynnistetty 39, 38+4(syntyi 39+0) ja 38+0, syntyi 38+1.
 
Yleensä ne alkaa silloin rv 42+0 käynnistämään. Ainakin näin mulle Tyksissä sanottiin kun sitten vasta on "oikeasti" yliaikainen. Toinen käynnistetty synnytys mulla aloitettiin jo 41+6 kun oli perjantaipäivä ja mielummin alkoivat ennen viikonloppua käynnistää kuin viikonlopun jälkeen.
kättärillä oli just toistepäin,että viikonloppua kohden ei käynnistä,kun on vähemmän työntekijöitä tai jtn.. :)
 
IhanaValo
Miulla se oli maanantaiaamu kun alkoivat esikoista käynnistelemään ulos yksiöstään :) Rv oli 41+3 ja keskiviikkoaamuna eli rv 41+5 sit alkoi tosissaan supistelemaan ja tyttö syntyi iltapäivällä.

Tsemppiä, et sie enää kauaa joudu oottelemaan :)
 
kovin taitaa sitten olla tuo käynnistyskäytäntö sairaala kohtaista..kättärille olen matkalla tälläkin kertaa,katotaan kuin käy..ja siis ei ole tässä raskaudessa mitään yritetty käynnistämisen suhteen tehdä,hoitohenkilökunnan puolesta siis..kotikikkoja on yritetty,ei auta :xmas:
 
no,niinhän siinä sitten kävi että laittovat kotiin takas :kieh: painoarvio kaverilla nyt 3,6 kg ja lääkäri totesi lopuksi,että tule sitten torstaina osastolle,niin käynnistetään..|O
Nuorimman lapsen yliaikaiskontrolli tehtiin 41+2 suuren sf-mitan vuoksi. Lääkäri vähän teki ronskimman sisätutkimuksen ja käynnistysaika varattiin 41+5. Niin siinä vaan kuitenkin kävi, että 41+3 aamulla synnärinovi kävi kun tyttö syntyi. Tais se lääkärin tutkimus tepsiä niinkuin hän arvelikin..
 
"vieras"
Aika paljon tuntuu olevan eroja synnäreiden välillä, täällä aletaan harkitsemaan käynnistystä jo rv 41, käynnistetään kolme päivää, jonka jälkeen passitetaan kotiin päiväksi jos ei ole merkkejä synnytyksestä ja sitten yritetään uudelleen. Mulla käynnistettiin rv 38+6 ison koon vuoksi, syntyi seuraava päivänä, oli todella helppo käynnistys ja synnytys, vaikka oli ensimmäiseni.
 

Yhteistyössä