Käynnistyksestä

Hei kaikille!
miten teillä on käynnistykset menneet?
kuinka nopeaa on ruvennut tapahtumaan ja muutenkin jos viitsitte kertoa kokemuksia!:)
ois kiva kuulla!

ja sellainen kysymys että:
jos on auki 2cm ja kohdunsuu pehmennyt ja kypsä
niin voisikohan se nopeuttaa tätä käynnistystä?
oon yrittänyt löytää tietoa tästä mutta ei oikein löydä.
missä vaiheessa on kalvot puhkaistu??
tulipas kysymyksiä:ashamed:
mulla tosiaan 29.10 käynnistys jos ei sitä ennen mitään tapahdu.

kiitos jo etukäteen vastauksista :)
-milla rv41+3
 
Mulla käynnistettiin synnytys puoltoista vuotta sitte ku meni yli.
Mentiin aamulla klo 9 sinne ja sillon oli kypsä ja pehmee kohdunsuu, auki 2cm. Mulla ei ollu oikeestaan mitään tuntemuksia ollu aiemmin ollenkaan.
Puol yks iltapäivällä laitettiin supistustippa ja puhkastiin kalvot...ja siitä alko sit oikeen rytinällä tapahtuu. Tai siis heti kolmas supistus oli ihan kauhee (ne oli kylläki laittanu vähä liikaa sitä supistavaa...) ja koitin ilokaasua. Siitä ei oikeen ollu apua ku päällä oli koko ajan yks kova supistus. Sit ne pienens tippaa ja laitto epiduraalin, joka oli aivan uskomattoman hyvä! Seuraavan kerran teki kipeetä ponnistaessa ku vauvan pää oli ihan tossa suulla!

Siitä ku kalvot puhkastiin ni kesti n.9h että tyttö oli maailmassa!
Eli alku oli inhottava ennen ku sain epiduraalin, mut sen jälkeen se meniki ihan "kivasti".
Se kätilö sanoki ettei uskos et oon synnyttämässä ku oli niin hyvä olla silti!

Nyt ois kohta edessä toinen synnytys, ja haluisin kokee normaalin käynnistymisen ku se on kuulemma niin paljo lempeempi!

Onnea matkaan! Ei se käynnistyskään välttämättä oo niin kamalaa!!! :hug:
 
Kiitos!!! Olin tänään just näytillä raskausdiabeteksen takia ja sain varulta käynnistysajan kans... Oli kahelle sormelle auki ja kanavaa jälellä 3cm.

Ainoo mikä mua jäi harmittaa ed. synnytyksessä oli se, etten saanu mennä suihkuun enkä ammeeseen! Olin toivonu niitä tosi paljo!!!
Ku vauvalla oli sydänäänet niin huonot ni aluks ne sano et katotaan 5-10min ja jos ei parane ni leikataan heti!
Ja loppu ajan piti olla ne kaiken maailman piuhat mahan ympärillä ja antura vauvan päässä...oli vähä hankalaa oleskeluu niitten takia ku ei kunnolla uskaltanu liikkuu muuten se antura irtos!

Mut hyvin se sullaki menee! Muistaa vaan hengittää rauhallisesti ja koittaa olla ihan rentona!
 
Mä menin viime maanantaina käynnitykseen, eli 15.10 klo 8 aamulla. Klo 10 ne laittoi se cytotecin murusen. Mulla oli 2 cm auki ja kanavaa alle 1 cm jäljellä. Klo 13 alkoi ne kivuliaat käynnitys supistukset. Välillä otettiin käyrää ja tutkittiin, että tarviiko lisää pillerin palasia. Klo 14.30 aloin olemaan niin kipeä, että taju meinas lähteä ja kiroilin aivan jumalattomasti. Supistukset tuli 1 min välein. Kätilö tutki klo 14.45 ja totesi olevan 3 cm auki. Siirrettiin saliin. Klo 15 sain spinaali puudutuksen. Klo 15.35 äijä soitti kätilön saliin, kun mulla oli jännä fiilis tuolla alhaalla. Kätilö totesi vaan, että tää syntyy nyt. Kalvot puhkaistiin klo 15.39 ja tyttö syntyi klo 15.44. Oli helppo synnytys ja ei edes tuntunut ponnistus vaihe ja ulos tulo missään. Sama juttu edellisessä raskaus´dessa ja sitä edellisessä, mutta silloin niistä käynnistettiin 2 päivää molemmista. Ensimmäinen synnytys aivan kamala kokemus...
Kaikki jouduttu käynnistämään ennen viikkoa 38, hepatogestoosin takia ja kahdesta ekasta ei ollut paikat auki tai yms
 
Mulla käynnistettiin, kun meni lapsvedet rv 35+4. Ensin odotettiin reilu vuorokausi turhaan supistuksia.. Sitten seuraavana aamuna klo 9.30 eka tabletti kohdun suulle, toinen klo14 maissa ja viimenen klo 18. Sit alkoi vasta tapahtuun ja supistukset alkoi tulla tosi tiuhaan jo 19 aikaan. Sain ekan kipupiikin, josta hetken helpotus. Supistukset voimistui jaklo 22 saliin ja sain epiduraalin. klo 00.25 syntyi toinen poikamme. Synnytyksen kesto 5h15min, josta ponnistusvaihe 15min. Kuulemma vauhdikas ensisynnyttäjän (alakautta) synnytys.
Mulla kalvot puhkes itekseen, kun vedet meni. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään mennessäni sairaalaan, alkoi vasta avautumaan, kun käynnistettiin.
Sekava selitys.. toivottavasti sait selkoa.

Tsemppiä!!

-Vilma ja pojat 3v ja 1kk-
:flower:
 
AnQ
Miulla käynnistettiin viikolla 42+0 ihan melkein täysin epäkypsästä tilanteesta (mie aloin olla jo hyvinkin kypsä :D), sain kymmeneltä aamulla ensimmäisen cytotec-murusen, kahdelta olin auki 6 senttiä. Saman tien hirveellä kiireellä saliin, puolen viiden maissa oli tyttö ulkona. Synnytyksen kokonaiskesto oli siis 4 h 48 min (ja ensimmäinen nassikka). En tiedä, olisiko luonnolisesti lähteneessä synnytyksessä mennyt kauemmin ja loppuvaiheen kivut olleet helpommat, mutta oon ihan ikionnellinen nopeesta synnytyksestä -> jaksoinkin sit niitä kipuja paremmin. Mie tykkäsin myös siitä, että oli "kontrolloidumpi" synnytys, vaikken mitään peräruiskeita ehtinyt saamaan, niin kuin olisin halunnut. Mieluusti mahdollisen kakkosenkin kanssa olisin valmis käynnistykseen menemään ;)

Tsemppia synnytykseen! :flower:
 
(en ensisynnyttäjä)käynnistettiin 19.10 rv38.menin aamulla 8sairaalaan. klo:9:00 laitettiin ensimmäinen cytotecin murunen,12:00 seuraava silloin alko supistukset.Sairaalaan mennessä kohdunsuu 2sormelle auki,kanavaa3cm ..klo:15:00 taas cytotecin murunen ja edelleen supisteli mut kanavaa jälellä ja klo:18:00cytotecin murunen.19.30alko enemmän supistelemaan ja 20:00 alko tosi kivuliaat supistukset.21:00siirryttiin synnytyssaliin ja anestesialääkäri laittoi epiduraalin.21:45 puhkastiin kalvot ja 21.55vaavi syntyi=) =)
 

Yhteistyössä