Käynnistys edellisen nopean synnytyksen takia! Kokemuksia!

Eli onko kellään kokemuksia edellisen nopean synnytyksen takia käynnistetystä synnytyksestä?

Itselläni on sellainen tilanne, että edellinen vauva syntyi hyvin nopeasti, eikä tällä kertaa taida olla toivoakaan ehtiä sairaalaan jos synnytys käynnistyy spontaanisti.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. Oliko käynnistystä vaikea saada? Millä viikolla käynnistyksestä sovittiin, milloin se tehtiin? Käynnistettiinkö kalvojen puhkaisulla vai lääkkeillä?
 
Mulla neljäs kesti vain 50min jonka takia tuo viides käynnistettiin.Käynnistyspäivä sovittiin rv 36 ja synnytys käynnistettiin rv 39+3 ja kun kunnolla synnytys käyntiin pääsi niin se oli 45min ohitse.
Ensin puhkaistiin kalvot josta ei ollut mitään hyötyä kun ei ruvennu ollenkaa supistaa mut sit kun tippa laitettiin niin sitten se oli menoa.
 
Minulla on kaksi käynnistetty tuosta syystä. Ei ollut vaikea saada käynnistystä sen jälkeen kun neljäs lapsi syntyi lähes heti kun ehdin sairaalan ovesta sisään. Viides syntyikin sitten 56 minuutissa, kuudes 46 minuutissa ja seitsemäs 32 minuutissa.

Käynnistys sovittiin noin 36 viikolla ja tehtiin hieman reilu 38 viikoilla, aikaisemmat on syntyneet kaikki vähän ennen laskettua aikaa. Kokeiltiin kalvojen puhkaisua, mutta ei auttanut, joten tipalla mentiin. Tosin viimeinen syntyi vesien menon jälkeen, meni kotona spontaanisti viikoilla 34 ja sairaalassa synnytys käynnistyi ilman avustuksia vajaan vuorokauden kuluttua.
 
Minulla kuopus syntyi spontaanisti 55 minuutissa ja nyt on meneillään rv 30 ja kyselin neuvolassa käynnistystä ja pelkopolia mutta kumpaankaan ei kuulemma ole aihetta...eli pelkopolille en pääse ja ei ole kuulemma riittävä syy käynnistykseen tuo nopea synnytys eli vähän tuppaa hirvittämään tuleva...
 
Kiitos vastauksistanne!

Uskomatonta jääräpää, ettet saa käynnistystä! Mulla toinen lapsi eli kuopus syntyi myös tunnissa. Lapsi meinasi syntyä sairaalan käytävälle ja syntyi lopulta salissa syöksysynnytyksellä. Todella pelottava kokemus. Olen nyt raskaana rv32 ja neuvolassa ollaan oltu alunperinkin sitä mieltä, että ehdottomasti käynnistykseen. Synnytystapa-arvioon sain ajan kuitenkin vasta rv 38+3, ja se tuntuu todella myöhäiseltä. Pelottaa, että eivät ole siellä käynnistyksen kannalla ja lapsi syntyy kotiin.
 

Yhteistyössä