Käynnistys korkeiden verenpaineiden vuoksi (r-myrkytys?)

Elikkä, eilisellä vimpalla lääkärineuvolakäynnillä oli viidessä päivässä verenpaineet pompannu aika reilusti ylöspäin. Lisäksi turvotusta on kauheesti, viidessä päivässä paino oli noussut melkein 2kg (yhteensä on noussut n. 20kg). Pään ja silmien särky on jatkunut jo kolmatta viikkoa.. Lääkäri laittoi synnärille lähetteen, ja sieltä pitäis sit jonku soitella mulle päin, että koska saan mennä sinne. No vielä ei oo ainakaan mitään kuulunu.. Lääkäri myös puheli mahdollisesta synnytyksen käynnistämisestä. Vauva on jo tosi hyvän kokoinen, sen puolesta ei ainakaan hätää kuulemma vaikka jo käynnistelisivät.. Tänään on rv 36+3.

Haluisinkin kuulla muiden kokemuksia, jos verenpaineet nousseet ja muitakin r-myrkytyksen oireita, niin onko otettu osastolle? Onko synnytystä käynnistelty? Kertoilkaahan, kiitos :flower:
 
Itselläni verenpaine nousi roimasti, mutta muita r-myrkytyksen oireita ei ollut. Vointini oli ihan hyvä, ei turvotuksia jne. Verenpaineen takia otettiin kuitenkin raskausmyrkytys-laboratoriokokeet jotka näyttivät selkeästi raskausmyrkytyksen. Jouduin heti osastolle ja seuraavana päivänä käynnistykseen. Tällöin viikkoja oli kuitenkin jo 39+

Mutta luulisin, että nuo verinäytteiden tulokset ovat melko ratkaisevassa asemassa sen suhteen otetaanko osastolle vai seurataanko neuvolassa/polilla. Varmasti pääset jo pian polille tarkistamaan onko myrkytys kehittymässä vai ei. Toivottavasti ei ole kuitenkaan myrkytystä ja vauva saa olla masussa vielä vähän aikaa! Ja toivottavasti vointisi ei ole kovin huono :hug:
 
Kiitos Dahlia :) On kiva kuulla aina muiden kokemuksia, kun itellä mahdollisesti sama edessä.

Sain polille ajan ylihuomiseksi, eli perjantaiksi heti aamusta. Mitähän kaikkea siellä tehdään? Varmasti nyt ainakin ne verikokeet otetaan.. Ja katotaan et jäänkö tarkkailuun jne.

Lisää kokemuksia :)
 
Olettaisin, että polilla otetaan tietysti verikokeet + pissanäyte, verenpaine jne. Näiden lisäksi itse olin ainakin vauvan sydänkäyrällä seurannassa jonkin aikaa, samalla suoritettiin liikeseuranta (äiti painaa nappia aina kun tuntee sikiön liikkuvan). Lisäksi todennäköisesti ultrataan, jotta nähdään napanuoran virtaukset, istukan kunto ja kurkistetaan vauvan vointia. Muistaakseni tehtiin myös sisätutkimus. Onnea matkaan =)
 
Mulla kaikki 3 synnytystä käynnistetty raskausmyrkytyksen takia. Ekaa odottaessa oli viimeiset 1,5kk osastolla, tokassa ei luojan kiitos tarvinnut osastolle mennä kun myrkytyksen tullessa rajuimmilleen käynnistivät sen ja tässä viimeisessä olis osastolle pitänyt mennä vaan en suostunut, siksi ravasin äippäpolilla jollen joka päivä niin joka toinen aineskin. Verenpaineet järkyt kun verenpainelääkitys oli maksi minkä päivän aikana antaa voi eli 4x400mg ja silti paineet 170/120 ja valkuaiset +++ tai ++++ plussalla.
Ne polilla katsoo verikokeista toksemia arvoja, eli onko ne koholla, sit virtsan valkuaiset, verenpaineet, sydänkäyrät ja sisätutkimukset et napavirtaukset ovat hyvät.
 
Minulla käynnistettiin synnytys raskausmyrkytyksen vuoksi. Olenkin kirjoitellut kokemuksistani Odotus-palstalla ainakin Lokamassuissa ja Yli 30v. odottajissa.
Käynnistetyissä synnytyksissä supistukset ovat kuulemma yleensä tiheämpiä ja kivuliaampia kuin luonnollisesti käynnistyneissä ja näin minullakin.
 

Yhteistyössä