Käynnistys Rv 41+3

Kokemuksia käynnistyksestä kaivataan!

Täällä tänään rv 41+0 täynnä ja maanantaina ya kontrolli äitipolille, jolloin rv 41+3. Nyt kiinostaisikin tietää että onko mahdollista että lähtisivät käynnistämään jo tuolloin? Jos vauvalla kaikki kunnossa niin onko käynnistystä mahdotonta saada ennen rv 42+ jolloin virallisesti "yliaikainen"? Vauvan painoarvio tällä hetkellä yli 4 kg. Itsellä alkaa olo jo olla melko tuskainen ja sitä mieltä että käynnistystä vaan maanantaina.
Muuten kokemuksia käynnistetystä synnytyksestä?

Laurelias rv 41+0<br><br>
 
Mulla käynnistettiin ensimmäisen kerran viikolla 41+1. Silloin ei vielä tapahtunut mitään ja uudelleen menin rv 41+5, jolloin tyttö syntyi. Luulisin että on ihan sairaala kohtaista ja lääkäri kohtaista miten käynnistelevät. Ja myöskin se vaikuttaa miten äiti voi. Itse olin aika huonossa kunnossa (turvotusta, verenpaine koholla ja tajuton väsymys) ja synnytyspaikkana oli PHKS.
Kerro vaan toiveesi napakasti niin kyllä ne kuuntelevat (ihmisiähän me kaikki ollaan!)
 
Vaadit vaan käynnistystä ja ilmoitat että et lähde täältä kuin vauva kainalossa. Minut on käynnistetty 2 kertaa ja kumpiki ennen 42 viikkoa. jos vauvan painoarvio on jo 4kg niin ihmettelisin kyllä suuresti jos sinua ei käynnistettäisi. Ota vaan tavarat mukaan. Onhan äidilläkin sanavalta kun on itseä koskeva asia. Helpompi synnyttää kun on pienempi lapsi. OLET VAAN LUJANA ETTÄ JÄÄT!<br><br>
 
Kiitos vastauksista! :D

Joo niin kai se täytyy vaan sanoa että pois en lähde ennen kuin on vauva sylissä jos lääkäri empii käynnistyksen kanssa. Ensimmäistä odotan ja täytyy sanoa että tuo koko alkaa jo hiukan hirvittää..Eli viime vko:lla painoarvio oli tosiaan jo sen 4100g. Eivät ne kuulema loppuaikana enää kovin kasva mutta eiköhän tuo meidän pienokainen ala jo olla ihan kypsää tavaraa! ;) Ja itsellä alkaa tosiaan olla jo melkoisen tukala ja väsynyt olo kun öitä ei saa nukuttua ja jo parisen viikkoa supistanut päivittäin kipeästi...
Hui, on se vaan jännää ajatella että ylihuomenna voi meillä olla esikoinen sylissä! :heart:

Laurelias rv 41+1
 
Tääl kans molemmat käynnistetty, eka 41+5, joka sit synty vasta kolmantena päivänä käynnistyksestä ja toinen 21+4, joka synty neljäntenä päivänä käynnistyksestä. Mä tiedän tunteen, odottavan aika on pitkä. Ensimmäisestä pitivät sairaalas koko ajan, koska kyseessä ensimmäinen ja vauvan sydänäänissä oli jotain vikaa. Toisen kanssa passittivat seuraavana päivänä kotiin, koska sanoivat että käynnistys on aika rankkaa touhua myös vauvalle eli pidettiin välipäivä. Molemmat olleet melkein 4500g, mut ihan helposti loppujen lopuksi syntyivät. Niin ja käynnistelivät oksitosiinitipalla ja sytotec-tableteilla (joita ehdin saada peräti 7 enne toisen syntymää). Kannattaa ottaa tekemistä mukaan laitokselle jos ei lähde synnytys kunnolla käyntiin tai sit hyvät lenkkikengät (pääsee ulos tuulettuu!!) ;) Avoimin mielin ja pian sullakin on ihana pikkuinen sylissäsi! Jaksamista vielä sulle :hug:
 

Yhteistyössä