Käytänkö liikaa vessapaperia?

  • Viestiketjun aloittaja nainen91
  • Ensimmäinen viesti
nainen91
Hei, kämppikseni on alkanut valittamaan suuresta vessapaperin kulutuksesta ja minä kuulemma käytän sitä hänen meielestä aivan liika!

Omasta mielestäni käytän ihan normaalin verran. En todellakaan laske normaalisti koskaan kuinka paljon, kiskasen vaan. Kylläkin aika voimalla yleensä:D

Kämppikseni mainitessa asiasta olen laskenu (noin suurinpiirtein) pissalla käydessä kerta nykäisyllä noin 15 palaa ja pyyhin aina yleensä 2 kertaan. Isommalla hädällä luonnollisestikkin sitä menee enemmän, kertanykäisyllä reilu 20..? ehkä 25 palaa ja pyyhin niin monta kertaa että tulee puhdasta, ehkä noin 3-4 kertaa...

Mun mielestä käytän vessapaprua ihan normaalin verran, enkä ole koskaaan asiaa ajatellut muutenkuin nyt.

Kertokaa naiset omat mielipiteenne ja kuinka paljon itse käytätte?

Kiitos

-nainen91
 
pp p
Riippuu ihan vessapaperista, käytänkö esim. suihkua jne. Meniskö keskimäärin per vessa reissu 6 palaa. Vessa reissuja per päivä tulee helposti 7 eli päivässä laskettuna paloja kuluu reilu 40.
 
kkkb
Toi on kyllä aika paljon. Minkä merkkistä paperia teillä on? Jos on jotain halpista mitä esim. monissa kouluissa on, niin sitähän kyllä menee aika paljon, mutta "normaalia" vessapaperia itse käytän ykkösellä noin 4-6 palaa, kakkoselle sitten toki jonkin verran enemmän, mutta ehkä maksimissaan 12 palaa?

Eikö wc tosiaan mene tukkoon jos noin paljon paperia sinne pistää??
 
mä...
Pahimmillaan 100 palaa suorilta pönttöön? Ihan järjetön määrä!

Kämppiksesi on aivan oikeasssa, olet tuhlari! Osta omat paperisi, ei tarvitse maksattaa muilla moista tuhlausta.
 
viera.s
Eikö sulle äiti koskaan opettanut, kuinka paljon ja miten vessapaperia käytetään? Toimit ilmeisesti kuin pikkulapsi, eli myttäät siitä vessapaperista epämääräisen (ja valtavan ison) pallon, jolla alapäätäsi pläästit.

Oikea tapa on ottaa muutama pala (jos vessapaperi on ok, pissalla riittää 2-3 palaa) ja taitella ne niin että paperi on kolmin- nelinkertaisena. Sillä sitten pyyhit, ei tule sormet pissaan ja paperia säästyy. Sillä ei tuohon sinun ongelmaasi auta edes se, että ostat omat paperit, koska tukit kyllä tuolla tyylillä vessanpöntön ennemmin tai myöhemmin. Vedätkö sinä sitä pyyhkimiskertoja välissä, vai miten olet tähän asti tukkeumat välttänyt? Nimittäin ei vessanpyntyt kyllä vedä 100 palaa paperia, joka sinulta isommalla asialla kuluu.
 
Io
Mä ymmärsin, että a.p. ottaa 20-25 palaa paperia ja pyyhkii noilla sen neljä kertaa, ei neljä kertaa 25 palaa... Mutta jos paperia tosiaan menee 100 palaa per istunto, on se jo liikaa.
 
Io
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29927177:
Ap kirjoittaa ottavansa kertanykäyksellä 20-25 palaa ja toistavansa tämän 3-4 kertaa. Eli sata kipaletta parhaimmillaan.
Itse asiassa aloituksessa lukee: "...kertanykäisyllä reilu 20..? ehkä 25 palaa ja pyyhin niin monta kertaa että tulee puhdasta, ehkä noin 3-4 kertaa...". Ei tuossa sanota, että ottaa neljä kertaa paperia vaan että pyyhkii neljä kertaa. Mutta voi olla, että tulkitsin väärin. Tämä oman tulkintani pohjalta vastasin aluksi, että mielestäni hän ei käytä liikaa paperia.
 
Minun mielestäni on noloa lesoilla sillä, kenellä menee vähiten vessapaperia. Omassa mielessäni se tarkoittaa samaa kuin että kuka jää likaisimmaksi, ellei siten pese joka käynnillä itseään bideesuihkulla.

Itse käytän täsmälleen niin paljon vessapaperia, että paperiin ei jää enää mitään. Aivan sama, paljonko sitä kuluu. En koskaan laske.
 
  • Tykkää
Reactions: Io
Peyote
Minun mielestäni on noloa lesoilla sillä, kenellä menee vähiten vessapaperia. Omassa mielessäni se tarkoittaa samaa kuin että kuka jää likaisimmaksi, ellei siten pese joka käynnillä itseään bideesuihkulla.

Itse käytän täsmälleen niin paljon vessapaperia, että paperiin ei jää enää mitään. Aivan sama, paljonko sitä kuluu. En koskaan laske.
Ei kakka paperilla lähde, vaikka et näkisi ruskeaa paperissa.
 
Peyote
[QUOTE="Anne";29927218]Ei se pelkällä vesisuihkullakaan lähde ja mä en ala kädelläni mitään kakkareikää hinkaamaan.[/QUOTE]

Miten ois saippua? :D jos et voi kädellä koskea mihinkään likaiseen saadaksesi sen pestyä, niin sitten sinun kai täytyy hinkuttaa näitä likaisia kohtia paperilla.:D ei veden suihkuttaminen ole mitään pesemistä... Mitenköhän tälläisiltä onnistuu vauvan kakkapyllyn pesu...
 
"vvieras"
2 palaa pissalla, isommalla käytän vettä, mutta voi mennä kymmenenkin(no en tiedä voiko noin paljon), jos vatsa on sekaisin. Normaalisti se 2, max 4.

Eli käytät todella paljon.
 

Yhteistyössä