Käytänkö liikaa vessapaperia?

  • Viestiketjun aloittaja nainen91
  • Ensimmäinen viesti
Miten ois saippua? :D jos et voi kädellä koskea mihinkään likaiseen saadaksesi sen pestyä, niin sitten sinun kai täytyy hinkuttaa näitä likaisia kohtia paperilla.:D ei veden suihkuttaminen ole mitään pesemistä... Mitenköhän tälläisiltä onnistuu vauvan kakkapyllyn pesu...
Ihan oikeasti peset alakertasi saippualla monta kertaa päivässä? Johan tuo on epäterveellistä naiselle. Itse ainakin saisin tulehduksia tuommoisesta, kyllä kerran päivässä pesu riittää.
 
Peyote
Ihan oikeasti peset alakertasi saippualla monta kertaa päivässä? Johan tuo on epäterveellistä naiselle. Itse ainakin saisin tulehduksia tuommoisesta, kyllä kerran päivässä pesu riittää.
Naisen alapäässä on 3 eri asiaa, sieltä löytyy emätin, sitten löytyy anus ja sitten emättimen yhteydessä virtsaputken suu. Jos täytyy pestä kakkaa pois, se pestään luonnollisesti siitä anusaukon ympäristöstä, eikä emättimestä. Katso vaikka peilillä jos et ole löytänyt näitä kohtia itseltäsi.
 
Naisen alapäässä on 3 eri asiaa, sieltä löytyy emätin, sitten löytyy anus ja sitten emättimen yhteydessä virtsaputken suu. Jos täytyy pestä kakkaa pois, se pestään luonnollisesti siitä anusaukon ympäristöstä, eikä emättimestä. Katso vaikka peilillä jos et ole löytänyt näitä kohtia itseltäsi.
Tiedän varsin hyvin, mutta ihme venkslaamista... Ja osuuhan se vesi pestessä muuallekin kuin juuri sinne.
 
"vvieras"
Meillä myös käytetään ph 7 saippuaa (jotain vauvojen osastolta), jonka pitäisi vastata lähes vettä eikä aiheuta mitään epätasapainoa tai kuivumista. Suosittelen.
 
"Anne"
Miten ois saippua? :D jos et voi kädellä koskea mihinkään likaiseen saadaksesi sen pestyä, niin sitten sinun kai täytyy hinkuttaa näitä likaisia kohtia paperilla.:D ei veden suihkuttaminen ole mitään pesemistä... Mitenköhän tälläisiltä onnistuu vauvan kakkapyllyn pesu...
Huonosti eikä ainakaan saippualla. Paitsi kädet sen jälkeen ja kynsiharjaa ja käsidesiä kyynerpäihin asti kiitos. Tosin onneksi on kumihanskatkin keksitty. No, sitä on turha miettiä. Enkä itseänikään vauvan kakkapyllynä pidä joten..
 
kkkb
Mikä järki hinkata paperilla pyllyä kun se ei tule tuolla edes puhtaaksi ja paperia vaan kuluu? Etkö ole pesemisestä kuullut?
Itse joskus seksin tai ripulin jälkeen tulee pestyä ihan suihkulla ja saippualla, mutta mitenkäs sitten se kuivatus? Itsellä menee kyllä reilustienemmän paperia silloin kun on koko alakerran suihkutellut märäksi.

Onko teillä suihkuttelijoilla joku oma kakka- ja pissapyyhe? Vai paperillako kuivaatte paikat? Vai ette kuivaa ollenkaan??
 
[QUOTE="vvieras";29927238]Meillä myös käytetään ph 7 saippuaa (jotain vauvojen osastolta), jonka pitäisi vastata lähes vettä eikä aiheuta mitään epätasapainoa tai kuivumista. Suosittelen.[/QUOTE]

Joo, niin on neutraalia saippuaa meilläkin, mutta pidän silti epäterveenä että neuroottisesti hinkutetaan itseä saippualla ja vedellä monta kertaa päivässä, kun paperillakin saa itsensä puhtaaksi (kyllä, kehtaan väittää näin).
 
Paperitekniikkaa
Mäkin pesen isomman asian kanssa yleensä vedellä, mutta eihän sitä paperikaan tarvitse tolkuttomia määriä. Yleensä otan ensimmäiseen pyykkäisyyn enemmän, kun tavaraakin tod.näk. on enempi, mutta sitten riittää yksi pala kerrallaan, kahtia taitettuna niin voi käyttää molemmat puolet. Taittelen muutenkin papereista "matkan varrella" esiin puhdastta puolta.

Kaikesta sitä keksii alkaa kertomaan, voi hyvää päivää. :D Itseäni siis tarkoitan.
 
Peyote
Tiedän varsin hyvin, mutta ihme venkslaamista... Ja osuuhan se vesi pestessä muuallekin kuin juuri sinne.
Niin eikä se vesi mitään tulehduksia aiheuta. Miten te tulehdusihmiset voitte uimassakaan käydä jos vesi aiheuttaa tulehduksen osuessaan alakertaan? Eikö kakkabakteerit aiheuta tulehduksia sitten?

Joissain kulttuureissa peseminen on kuule ihan perusjuttu.
 
Niin eikä se vesi mitään tulehduksia aiheuta. Miten te tulehdusihmiset voitte uimassakaan käydä jos vesi aiheuttaa tulehduksen osuessaan alakertaan? Eikö kakkabakteerit aiheuta tulehduksia sitten?

Joissain kulttuureissa peseminen on kuule ihan perusjuttu.
Miettiny ihan samaa. Kun jotku keuhkoo sitäki että vesipesu kerran päivässä on alapäälle liikaa ja tulee sitä sun tätä. Luulis että sitten ei naisen voi mennä uimaankaan jos se vesi on niin paha asia. Miten voi olla kylpylässä vaikka lillumassa. Ja naisilla pitäs olla paljon enemmän tulehuksia. Miten vois olla naisuimareita joukkueissa.
 
kysymys.
En kyllä kans ymmärrä siitä vesipesusta riehumisesta. Oon ollut pidemmän reissun ajan sellasessa paikassa, missä ei ollut vessapaperia vaan just vedellä hoidettiin putsaus pisunkin jälkeen. Oli kyllä miljoona kertaa raikkaampi ja puhtaampi olo aina. Sitäpaitsi kyllä mua ainakin enemmän tekee pahaa paperilla hinkkaus kuin vesipesu (ja lisättäköön vielä että VAIKKA kyseessä olisi pehmein paperi mitä löytyy). Mutta niin, kertokaa miten kuivaatte.
 
"Paperitekniikkaa" vastaa taas
Mulla on välillä ollut kotona oma "pyllypyyhekin", mutta viime aikoina olen taas kuivannut ihan vessapaperilla. Samalla tarkistan, että pesutulos on hyvä. Tarkempiin yksityiskohtiin menemättä tietyt rakenteelliset seikat välillä haittaavat. Mut siis, ei mulla mene kuivaamiseenkaan paljon paperia, taputtelen sillai, eikä bideellä kastu kankut kokonaan, vaan ihan sieltä mistä pitääkin.

Pahin paperin tuhlaus tapahtuu silloin kun ei huvittaisi peseskellä, mut kun pyyhkii ja pyyhkii, eikä valmista tule, niin pakko sitten vielä pesaista. Että olis vaan kannattanut suoraan tarttua käsisuihkuun.
 
kkkb
En kyllä kans ymmärrä siitä vesipesusta riehumisesta. Oon ollut pidemmän reissun ajan sellasessa paikassa, missä ei ollut vessapaperia vaan just vedellä hoidettiin putsaus pisunkin jälkeen. Oli kyllä miljoona kertaa raikkaampi ja puhtaampi olo aina. Sitäpaitsi kyllä mua ainakin enemmän tekee pahaa paperilla hinkkaus kuin vesipesu (ja lisättäköön vielä että VAIKKA kyseessä olisi pehmein paperi mitä löytyy). Mutta niin, kertokaa miten kuivaatte.
Kyllä itsekin olen Aasiassa tottunut käyttämään vesipesua. Minusta taas ei tullut se hygienisin fiilis (likainen vessa missä on vain reikä lattiassa, yhteinen huljukuppi jne), ja tosiaan ongelmaksi jäi se märkyys. Joskus tuli otettua pala paperia omasta matkavessapaperirullasta, mutta kun siellä ei aina ollut roskiksia niin ei oikein tiennyt minne niitä käytettyjä olisi pitänyt tunkea, taskuun?? :D

Tietysti silloin itsellä oli hame ja hyvin kuivui paikat itsestään jonkin ajan jälkeen, mutta täällä Suomessa farkkujen kanssa olisi tosi ikävää olla paikat suihkunmärkänä monta kertaa päivässä, yyyh...
 
kysymys.
Kyllä itsekin olen Aasiassa tottunut käyttämään vesipesua. Minusta taas ei tullut se hygienisin fiilis (likainen vessa missä on vain reikä lattiassa, yhteinen huljukuppi jne), ja tosiaan ongelmaksi jäi se märkyys. Joskus tuli otettua pala paperia omasta matkavessapaperirullasta, mutta kun siellä ei aina ollut roskiksia niin ei oikein tiennyt minne niitä käytettyjä olisi pitänyt tunkea, taskuun?? :D

Tietysti silloin itsellä oli hame ja hyvin kuivui paikat itsestään jonkin ajan jälkeen, mutta täällä Suomessa farkkujen kanssa olisi tosi ikävää olla paikat suihkunmärkänä monta kertaa päivässä, yyyh...
No meillä olikin ihan länsimaalaiset hienot vessat. Ainoa ero just oli se että vessapaperia ei ollut vaan sen pelkkä bidee. Meillä oli kaikilla omat pyyhkeet kuivaamista varten siellä, niin sai kuivattua hyvin. Vaikka oli kyllä niin kuuma että varmasti olisi alta aikayksikön kuivuneet paikat vaikkei olisi kuivaillutkaan. :D
 
Peyote
Kyllä itsekin olen Aasiassa tottunut käyttämään vesipesua. Minusta taas ei tullut se hygienisin fiilis (likainen vessa missä on vain reikä lattiassa, yhteinen huljukuppi jne), ja tosiaan ongelmaksi jäi se märkyys. Joskus tuli otettua pala paperia omasta matkavessapaperirullasta, mutta kun siellä ei aina ollut roskiksia niin ei oikein tiennyt minne niitä käytettyjä olisi pitänyt tunkea, taskuun?? :D

Tietysti silloin itsellä oli hame ja hyvin kuivui paikat itsestään jonkin ajan jälkeen, mutta täällä Suomessa farkkujen kanssa olisi tosi ikävää olla paikat suihkunmärkänä monta kertaa päivässä, yyyh...
hyiii, inhottavaa varmasti. Mun kauhein vessakokemus oli egyptistä missä semmosessa beduiinikylässä vessa oli oveton koppero, missä oli reikä lattiassa. Lattia oli reiän ympäriltä märkä ja se paikka haisi kamalasti. Näin pienelle ihmiselle metrin levyinen haara-asento on vähän haastava kyykyssä ja tietysti oli tulossa oikein piiiiitkä pissa. lattialla oli joku letku, paperia ei ollut. Oli siis pakko huuhdella sillä letkulla, se oli siinä sitä varten. Vessan ulkopuolella vartioi joku äreä mies, ettei naiset vaan kävisi saastuttamassa miesten vessaa. Meinasin ensin mennä väärälle puolelle ja minut ohjattiin vihaisesti oikeaan paikkaan. Äkkiähän ne housut kuivu, mutta ei se oikein kivaa ollut.
 
gdd
Mikä järki hinkata paperilla pyllyä kun se ei tule tuolla edes puhtaaksi ja paperia vaan kuluu? Etkö ole pesemisestä kuullut?
Mitäs sitten kun ensin pitää pyyhkiä ja pyyhkiä, eikä puhdasta tule, sitten pitää pestä ja kuurata, mutta eipä tule senkään jälkeen puhdasta kun alapesusuihkusta tulee vesi ihan onnettoman pienellä paineella ja kakka on joka kerran sellasta tervaa minkä pyyhkimiseen menee vähintään puoli rullaa. Puhdasta ei tule millään. Pesun jälkeenkin siis pyyhkimishommat senkun jatkuu. Pulloharjaanko pitää seuraavaksi turvautua? Lopexia ja Imodiumia kuluu jo muutenkin joka ikinen päivä...
 
nainen91
Siis ihan tavallista serlaa käytetään ja alettiinkin itseasiasaa tekemään niin että ostan omat paperit:D

Huhhuh, mielenkiintoista! Käytän siis aika paljon sitä ja olen vessapaperin suurkuluttaja:O en kyllä ymmärrä kuinka jotkut pärjää noin vähällä (2-3palaa!!)

Teen aina niin että myttään sen isoksi palloksi jolla pyyhin.

Isommalla käydessä siis vedän aina kerralla sen ~20 palaa ja noita kertoja niin monta kuin tarvii... ja tottakai vedän pöntön välissä. Joskus jää vetämättä ja silloin on kyllä menny tukkoon. Pissalla en vedä välissä koskaan.
 
Siis ihan tavallista serlaa käytetään ja alettiinkin itseasiasaa tekemään niin että ostan omat paperit:D

Huhhuh, mielenkiintoista! Käytän siis aika paljon sitä ja olen vessapaperin suurkuluttaja:O en kyllä ymmärrä kuinka jotkut pärjää noin vähällä (2-3palaa!!)

Teen aina niin että myttään sen isoksi palloksi jolla pyyhin.

Isommalla käydessä siis vedän aina kerralla sen ~20 palaa ja noita kertoja niin monta kuin tarvii... ja tottakai vedän pöntön välissä. Joskus jää vetämättä ja silloin on kyllä menny tukkoon. Pissalla en vedä välissä koskaan.
Eihän sellasta myttyrää saa mitenkään hyvin. Sopivan määrän taittelee ni ei sottaannu sormetkaan. Se ei vaadi 20palaa kerrallaan. 3 palaa riittää vallan kun kattoo miten sen laittaa. Koetapa varsin että mitä tapahtuu ellet myttää palatolkulla/pyyhkimiskerta.
 
nainen91
Niin ja siis kuten aijemminkin jo sanoin, kämppis ei enää valita vessapaperin kulutuksesta koska omat paperit, vaan nyt kämppis valittaa siitä äänestä mikä lähtee kun vetää sitä paperia rullasta! Elikkä se rullan kolina kun se pyörii paperia vedettäessä.

Onko teille kukaan koskaan sanonut tuosta äänestä tai ootteko ite kiinnittäny koskaan huomiota? Kyllähän siitä ääntä lähtee vaan ei mulle ole koskaan siitä aijemmin kukaan sanonut..

Kämppiksen huone suoraan vessaseinän toisella puolella missä rulla on kiinni muovisella kiinnikkeellä.

Kertokaahan vastaavia tilanteita? Häpeileekö kukaan tuota ääntä?
 
viera.s
Tuhlaat siis paperin lisäksi myös vettä. Et taida olla mikään vihreiden arvojen kannattaja...

Oikeasti saisit pyyhittyä huomattavasti paremmin siististi taitellulla paperilla kuin epämääräisellä mytyllä. Eikä rullan kolinasta ole ongelmaa, kun ottaa nätisti sen normaalin 3-4 palaa.

Tuosta pesuasiasta, itse yleensä isomman asian jälkeen pyyhin parilla palalla isoimmat, sitten pesen vedellä ja sen jälkeen kuivaan paperilla. Silti paperia ei kulu kuin jotain 5-8 palaa.
 

Yhteistyössä