Käytättekö vielä bodyjä ja potkareita?

Käytättekö vielä muksuilla päivisin bodyä ja potkareita,vai puetteko pelkät päivävaatteet? Kun ulkona on ollut +10-+20 välissä asteet,niin ei varmaan alusvaatteita tarvita enään? Jos pukee vielä haalarinkin tms.
 
Miksi teidän muksuilla on noin paljon päällä sisällä? Eikö ne paistu?
Eikö ole vaikea liikkuakin?

Itse pidin vauvalla/taaperolla sen verran päällä vain talvella kun sisälämpötila laski noin 18 asteeseen.
 
hattars
Meillä on alusta asti ollut päivävaatteina kotona pelkät bodyt ja potkarit. Vauva paistuisi, jos noitten päälle vielä jotain laittaisin. Kylään mennessä laitan sitten kyllä jotain kivaa housua päälle, ettei olla ihan kotivermeissä.
 
Meillä on ollut 8 kk tytöllä 1 kk iästä alkaen yöllä unihaalari ja päivällä body ja puolipotkarit / sukkahousut asuna, jos vieraita sukkahousujen päällä nyttemmin housut.. ;)
Nyt on niin helppo lähteä uloskin kun ei tarvitse kuin haalari, sukkaa, tumppua ja kypärää päähän.
 
Lauraa
Meidän poika on taas sellainen kylmäkalle,että pitää tumpata hirveästi vaatetta! Jokaisen oma asia mitä lapselleen pukee,mutta itse ajattelen bodyn ja sukkikset/potkarit alusvaatteiksi ja olisi kurjaa mitää lapsella yö/alusvaatteita päivällä. En itsekkään kalsareissa viihtyisi. Puen aina kunnon päivävaatteet.
 
veikeää
Oon aina vähän ihmetellyt joidenkin vimmaa tumpata vauvalle monta kerrosta vaatteita sisällä päälle, mutta kai ne jotkut vauvat on sitten viluisia? Meidän muksut on olleet aina vauvana bodyssa + potkarit/puolipotkarit/sukkikset ja mekko/housut ja sukat. Monesti kun on ollut bodyn päällä mekko, niin vauva on ollu kuumissaan ja lyhythihainen+paita+ sukkikset+ housut on jo niin paljon liikaa, että tukka menee kiharalle.

Niin ja meidän vaaveli se nukkuu unet ulkona vaunuissa päällään body+housut+sukat ja niiden päällä fleece- (+5-10c) tai college(yli +10c)housut ja takki (+kypärämyssy, tumput ja sukat). Mitään haalaria en voisi kuvitella pukevani enää, kun nytkin on jo turhan lämmin. Ehkä meillä on sitten lämpimät vaunut?
 
Meillä on päivävaatteina ollut aina (tyttö 9kk) Body/paita, housut ja sukat. Kovimmilla pakkasilla oli vaan paksumpi paita bodyn päällä. Potkareista en oo koskaan tykänny ja siksi en niitä ole tytölle pukenut. Nyt kun alkaa olla jo sisälläkin tosi lämmin niin likka monesti painelee pelkkä lyhythihanen body päällä ja silti on hiki päässä :whistle:
 
PilviUnelma
Tämäkin lienee niitä aiheita, joita on turha vertailla eri vauvojen kesken. Sen lisäksi, että vauvat ovat erilaisia, "kuumakalleja/kylmäkalleja", niin kodit ovat myös aivan erilaisia. Ei varmaankaan voi pukea lapsia samalla lailla jos asuu kerrostalossa 26' tai omakotitalossa 20'. Itse asumme vanhassa puutalossa, talvella lämpötila hädin tuskin 18'. Ei tulisi mieleenkään laittaa lasta lattialle makoilemaan ilman kahta vaatekerrosta. Nyt kesän tullen lämpötila nousee sisälläkin sen verran, että olen alkanut luopua toisesta vaatekerroksesta. Eli nyt päälle body/paita ja housut.
 
Meillä sisälämpötila on 20 astetta ja mutta lattia on lähes jääkylmä (vieraatkin nostaa jalat sohvalle meillä kyläillessään ja käytämme itse villasukkia). Asuntomme on rivitalo ja ei niin uusi sellainen, joten ei ole lattialämmitystä. Jos meidän taapero ryömii lattialla yksillä housuilla ja paidalla, hänen reidet ja vatsansa ovat täysin kylmät, riippumatta siitä kuinka innokkaasti kiertää huoneesta toiseen. Tässä siis syytä kerrakseen siihen, että puen lapselleni vaatetta kaksin kerroksin!
 
mamsap
Enpä ole koskaa tullut ajatelleeksikaan, että body ja potkuhousut olisi alusvaatteita, meillä ne on ollut vauvalle paita ja housut! Vähän isompana potkuhousut vaihtui osittain vyötäröhousuihin, mutta tavallisista paidoista en vieläkään 5kk ikäisellä pidä, kun nousevat ylös ja vatsa ja selkä sitten paljaana.
 
ämmän plantut
Meillä vauvoilla myös vaan pitkähihaset bodyt ja puolipotkarit tai sukkikset,vaikka talo on aika vanha ja varmaan vetääkin seinien välistä niin terveitä lapsia olleet vaikka paljon lattialla viihtyvätkin. Talvella joskus laitoin college vaatteet tai hupparit tai jotain päälle mutta heti oli kuuma ja kauhea kitinä alkoi. Ulos vaunuihin sitten enemmän tietysti kun nukkuessa eivät tietenkään liiku.
 
Meillä on aina sisällä body + potkuhousut eikä ne meillä ainakaan mitään alusvaatteita ole. Meillä on vaikka mimmosta bodya, kauluksellista, poolopaita tyylistä jne. ja tuskin ne yöllä ois hyviä kun vois ahistaa. Meillä ainakin on ostettu yövaatteet erikseen neitille. Eli ihan oikeet yöhaalarit :D
 

Yhteistyössä