Käytäytyykö lapsesi paremmin kuin muut lapset yleensä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Välillä tuntuu ettei osaa käyttäytyä, mutta kun mennään paikkaan jossa muita lapsia, on meidän se hyvinkäyttäytyvä ja muut silmiini kauhukakaroita, jotka eivöt kuuntele mitään. Yleensä se on sen jonkun toisen lapsi jolle pitää mennä sanomaan jostain. Kotona näyttää ehkä ne pahimnat puolensa
 
Pin
Ihan perus, yksinään (kuten melkein kaikki lapset) käyttäytyvät 99% hyvin julkisella paikalla ja kun ovat kaksistaan tai kolmistaan pääsee joskus huonon puolelle. Tappelevat kun sille päälle sattuvat.

Lasten touhuamista, hyppimistä, riehua ja kiljahtelua en pidä huonona käytöksenä esimerkiksi leikkitilassa, tiedän että jotkut pitää.

Kotona enempi tulee tappelua ja yksistäänkin osaavat välillä olla todella raivostuttavia, lapsesta riippuen ja päivästä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Osaavat käyttäytyä, välillä menee häröilyn puolelle. Mutta niin se menee kaikilla. Enpä ole yhtään lasta tavannut joka käyttäytyisi aina ja kaikkialla hyvin. Useimmilta aikuisiltakaan se ei onnistu.
 
HippuTAR
Riippu vähän paikasta. Esim. jossain koulun/päiväkodin tms. juhlissa käyttäytyvät hyvin (kuten lähes kaikki lapset), kaupassa jos on koko porukan kans niin tahtoo mennä välillä meno liian villiksi.

Mut kuinka monella on liian hyvin käyttäytyvä lapsi? Tai liian kiltti tai mikskä tota nyt kutsuis.
Mun vanhin lapsi oli pienenä tommonen. Esim. kerran oltiin jossain lapsiperheitten ulkotapahtumassa. Sielä oli liukumäki johon tietty kaikki tenavat halus. Mun likka seisoi portaitten alapääs ja kaikki rynni sen ohi... Siis ku olin opettanu et ei saa ohittaa jonos, ei saa töniä yms. Likka siis ensi pääsi jonoon mutta päästi jonku pienemmän edelleen siinä portaitten alkupääs ja sen jälkeen ei päässy takas jonoon. Koska kaikki vaan rynni ohi ja letkahan oli loputon kun lapsia oli paljon ja kaikki laski jotain miljoona kertaa. Lopulta mä kävin vaan törkkäämäs likan sinne väliin :D.
Toi nyt vaan yks esimerkki, noita tilanteita oli usein. Ei se oikein vieläkään osaa pitää puoliaan jos se vaatii sitä että pitää olla epäkohtelias.
Muutenkin likka käyttäytyi joka paikas tosi hyvin, ei koskaan tarvinnu komentaa käyttäytymään.
 

Yhteistyössä