Käytetty amme lapselle, huolisitko?

  • Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Huolisin,enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi et amme ei sais olla käytetty.

Myö itse kylven n.30v vanhassa ammeessa,ties kuinka monta kertaa siinä on ihmiset lilluneet,,ja ehkä matotkin,,
 
[QUOTE="alkup.";22282894]Määrittele "vähän käytetty"? :D
Kerran viikossa? Kerran kuukaudessa? Alle 10v?[/QUOTE]

No vaikea määritellä käyttökertoja :) Tarkoitin ettei ole mikään viidellä lapsella käytetty ikivanha ja huonokuntoinen. Vaan esim 1-2 lapsella käytetty siistikuntoinen ja korkeintaan muutaman vuoden vanha.
 
"vieras"
no tottakai, eihän se siitä kylpemisestä kait kulu ja kyllä sen voi pestä! Meillä iltatähti käyttää mökillä isoveljen (16v.) jo aikoinaan käytettynä hankittua ammetta eikä kyllä ole mitään vikaa siinä ammeessa. Kotiin ostettiin ihan uusi kun ei tullut vastaan käytettyäkään
 
huoh...
Juuri näin, että amme on käyttökelvoton kun sitä on tarpeeksi monta muksua käyttänyt, riippumatta siitä onko se oikeasti kulunut vai ei.... Kertakäyttökulttuurista vaan hei...
 
"alkup."
Ok, kiitos vastauksista :)
Ryhdyn siis etsimään ammeelle uutta kotia! Tuntuisikin typerälle heittää se kaatopaikalle, mieluummin sitten vaikka mökille mattojen liotusammeeksi.
 
Huvittavaa
No vaikea määritellä käyttökertoja :) Tarkoitin ettei ole mikään viidellä lapsella käytetty ikivanha ja huonokuntoinen. Vaan esim 1-2 lapsella käytetty siistikuntoinen ja korkeintaan muutaman vuoden vanha.
Meillä 2 lasta, sama amme kumallakin, ja toinen on 10 v ja toinen 5 v. Nyt se jää pieneksi tuolta pienemmältä ja mietin tarvinko itse esim. pyykkiin vai myynkö. Meillä on hyväkuntoinen, siisti amme, 2 lapsella ollut mutta ei muutaman vuoden vanha :). Sitä 10 v et kyllä näe päällepäin :).

Ammetta ei yleensä käytetä muutamaa vuotta (muutama = max 3 v). Mun tietääkseni hyvin monet lapset käyttää sitä niin kauan kun mahtuvat. Ja vaikka käyttäisi vaan vauvana, niin tiukkaa tekisi muutamassa vuodessa kylvettää 2 lasta...
 
"heh"
meillä on kolme lasta..iät 9-13-16... ja kolme ammetta. jokaiselle siis oma. tosin siintä syystä että aina kun amme on käynyt ns turhaksi, mies on vienyt sen ulos ja kerännyt siihen sadevettä rännistä.. ulkokäytöstä sitä ei ole takaisin sisälle tuotu. siksi ostettu aina uusi :)
 

Yhteistyössä