käytiin sossussa tarkistamassa elarit

  • Viestiketjun aloittaja viikonloppuiskä
  • Ensimmäinen viesti
ei kyllä oikein menny jakeluun tuo että lapsen takia isompi asunto ja miehen maksamaa elaria sitten nostetaan sitä mukaa kun äidin/lapsen asumiskulut kasvaa?

me asuttiin kaksiossa mukulan kans, koska siihen meillä oli varaa ja siihen saatiin tarvittava asumistuki. Ei kertaakaan käyny mielessä että voisin hankkia kolmion (lapselle oma huone) ja maksattaa loppuosan iskällä :eek: tässä tapauksessa äidillä on vielä uus mieskin jakamassa asumiskuluja?! Ei hyvää päivää. ahneitapa sitä ollaan.

kyllä sitä eron jälkeenkin pitää elää oman maksukyvyn mukaisesti.
 
Just sust
ei kyllä oikein menny jakeluun tuo että lapsen takia isompi asunto ja miehen maksamaa elaria sitten nostetaan sitä mukaa kun äidin/lapsen asumiskulut kasvaa?

me asuttiin kaksiossa mukulan kans, koska siihen meillä oli varaa ja siihen saatiin tarvittava asumistuki. Ei kertaakaan käyny mielessä että voisin hankkia kolmion (lapselle oma huone) ja maksattaa loppuosan iskällä :eek: tässä tapauksessa äidillä on vielä uus mieskin jakamassa asumiskuluja?! Ei hyvää päivää. ahneitapa sitä ollaan.

kyllä sitä eron jälkeenkin pitää elää oman maksukyvyn mukaisesti.


Niin ihmiset on niin kovin erilaisia, Mun Ex muutti kaupungin 2 kalleimmalle alueelle asumaan kun erottiin, mun maksamat elarit menee 900€/kk vuokran mukaan, samankokoisia asuntoja löytyy samasta kaupungista 500€/kk hintaan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Höpön löpö;22096386:
Eiköhän suurin osa iseistä maksa elarinsa ihan kunniakkaasti kun ne sattuvat olemaan ulosottokelpoisia ;) ja jos sattuu olemaan tuloja niin niitä ei oikein voi laistaa sorry vaan.
viivästystä, vitutusta ja pahaa mieltä aiheuttaa, jos ei maksa vaikka ulosottokelpoinen onkin. en tarkoittanutkaan, että täysin voisi laistaa. ärsyttää tuokin asenne, että kaikki äidit valittaisivat elatustuista _vain_ lapsen isää vedättääkseen. kyllä itsellä ainakin joka ikinen penni menee lapsen hyväksi. en voisi elää itseni kanssa, jos itseeni käyttäisin lapselle tarkoitettuja rahoja.
 
"akka"
Nykyinen mies maksaa lapsestaan 250 euroa kuukaudessa plus puolet kaikista isommista hankinnoista.Käytännössä mies maksaa hiusvärit,pyöränkumit,parturimenot,kavereiden synttärilahjat ja puolet joka ikisestä vaatekappaleesta,jalkineista mitä lapsen äiti ostaa.Plus tietenkin polkupyörän,luistimet,sukset ym mitä lapsi tarvitsee.
Toinen lapsista miehellä,äiti ei maksa latiakaan vaan kela maksaa elarit kokonaisuudessaan,yhteenkään toisen lapsen kuluihin ei osallistu.
Tämä lapsi josta mies maksaa elareita sen 250 euroa kuussa,on isällään tosi paljon eli äidillä ei todellakaan mene rahaa satasta enempää kuussa lapseen.Minä ostin omista rahoistani viikko sitten muutaman paidan kun vanhat on pieniä eikä rahaa äidillä kuulemma ole.
Onneksi keväällä lapsi muuttaa isälleen kuten edellinenkin,niin loppuu se kuppaaminen omiin osamaksuihin ja velkoihin.Siihen menee ne rahat jotka on lapselle tarkoitettu.
Minua vituttaa vaikkei asia minulle kuulu eikä ole pois minun rahoistani,mutta se periaate että toinen kuppaa ja toinen lampaana suostuu kupattavaksi.
 
Kyllä se vaan niin on, että äidit lypsää rahaa ex-ukoiltaan ihan vaan rahanahneuttaan, eikä todellakaan lapsen hyväksi!
Jos nyt mietitään mitä lapsiin menee rahaa/kk... lapsen asumiseen ei mene erikseen ylimääräistä kuin ehkä vesimaksu (vuokra-asunnossa ehkä n. 12e/kk) ja vakuutus. sähköä lapsi tuskin kovin paljon kuluttaa erikseen. Lapselle ei todellakaan tarvitse ostaa joka kuukausi uusia vaatteita (paitsi pienelle vauvalle joka kasvaa nopeasti). Jos tekee normaalia kotiruokaa, niin se lapsen osuus siinä tuskin kovin paljon on enemmän, kuin jos äiti tekis vain itselleen. Lääkkeitä tuskin joka kuukausi tarvitsee, ellei ole jokin sairaus mikä vaatii jatkuvan lääkityksen, mutta siihenhän saa sitten jo kelasta tukea. Isommat jutut sitten tietty erikseen (polkupyörät, sukset, luistimet jne) mutta nekin tarvitsee ostaa vain kerran vuodessa.
Mä saan esikoisestani vain minimi elarit, eikä todellakaan tulis mieleenkään pyytää exältä enempää. Saanhan mä kuitenkin lapsilisänkin, eli yhteensä n. 239e ja se riittää ihan taatusti yhteen lapseen, kun laskee vielä että mun oma osuus lapsen elättämiseen olisi myös tuon 139 (mikä on minimi elari).
Aina toitotetaan, että miehen kuuluu maksaa koska lapsi on hänen.... Onhan se lapsi sen äidinkin, niin miksi sen isän kuuluu maksaa sitten ihan kaikki?
 
...
Kyllä se vaan niin on, että äidit lypsää rahaa ex-ukoiltaan ihan vaan rahanahneuttaan, eikä todellakaan lapsen hyväksi!
Jos nyt mietitään mitä lapsiin menee rahaa/kk... lapsen asumiseen ei mene erikseen ylimääräistä kuin ehkä vesimaksu (vuokra-asunnossa ehkä n. 12e/kk) ja vakuutus. sähköä lapsi tuskin kovin paljon kuluttaa erikseen. Lapselle ei todellakaan tarvitse ostaa joka kuukausi uusia vaatteita (paitsi pienelle vauvalle joka kasvaa nopeasti). Jos tekee normaalia kotiruokaa, niin se lapsen osuus siinä tuskin kovin paljon on enemmän, kuin jos äiti tekis vain itselleen. Lääkkeitä tuskin joka kuukausi tarvitsee, ellei ole jokin sairaus mikä vaatii jatkuvan lääkityksen, mutta siihenhän saa sitten jo kelasta tukea. Isommat jutut sitten tietty erikseen (polkupyörät, sukset, luistimet jne) mutta nekin tarvitsee ostaa vain kerran vuodessa.
Mä saan esikoisestani vain minimi elarit, eikä todellakaan tulis mieleenkään pyytää exältä enempää. Saanhan mä kuitenkin lapsilisänkin, eli yhteensä n. 239e ja se riittää ihan taatusti yhteen lapseen, kun laskee vielä että mun oma osuus lapsen elättämiseen olisi myös tuon 139 (mikä on minimi elari).
Aina toitotetaan, että miehen kuuluu maksaa koska lapsi on hänen.... Onhan se lapsi sen äidinkin, niin miksi sen isän kuuluu maksaa sitten ihan kaikki?
selvä. hienoa, että tiedät kaikkien meidän äitien elämästä kaiken.
 
selvä. hienoa, että tiedät kaikkien meidän äitien elämästä kaiken.
Niinpä. Exä maksaa likasta n.64€ ja Kelasta saan loput eli yhteensä sen minimin n.139€. Omasta aloitteestaan exä ostaa likalle vaatteita, on hommannut pyörän (käytetty ) jne. Ei mun tarvitte mitään pyytää ja olis se nyt typerää kieltää kun toinen haluaa ostaa. Likan vaatteet ja muut tavarat kulkee kahden kodin väliä.
 

Yhteistyössä