Käytiin tänään ravintolassa(kiroilua)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Panelointi-Pihvi:
Panelointi hhaaah, sitä ollaan niiiin asiantuntijaa että.

Paneloi sinä pihvisi, mutta lopeta tuo älytön vouhkaaminen ruoasta. Se on sitä varten, että pysytään hengissä! Täytyy olla vähän ykstotinen ihminen, että jaksaa innostua noin paljon yhdestä pihvin valmistuksesta.
Täällä sitten yksi ykstotinen ihminen, joka on kasvattanut kaksi ykstotista lasta. Kyllä ruuan pitää olla myös nautinto ja pihvin paistaminen on varmaan yksi haastavimmista ruuanlaitoista. Jos hengissä haluaa pysyöä, siihen riittää kaurapuuro ja apteekista saatavat vitamiiinipillerit.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
Minä en ole koskaan käynyt rossossa syömässä joten en tiedä paikan ruuista :whistle:
En minäkään, mutta olen ymmärtänyt Rosson olevan astetta parempi pitsapaikka. En siis pitäisi minään gourmet-ravintolana.

 
voi päivää
Just toi kaurapuuro on mulla se joka pitää hengissä kun ei viitsi ruokaa laittaa, ja jota mieluummin syön kuin huonoa bensis tms ruokaa.
Vitamiinipillereitä en kyllä syö.
Ja nimenomaan nautintoa haen ravintolasta, kun sinne syömään menen, en mitään hengissä pysymistä.
 
pihvi
Jos puhutaan naudan fileestä, niin pihvin paisto on ehkäpä helpoin tapa saada hyvää aikaan. Huoletii, että liha on pöydällä pari tuntia, jotta on varmasti huoneen lämpöistä. Paistaa pari minuuttia puoli niin kuumalla pannulla ettei pala vaan ruskistuu hyvin. Sitten lopuksi suolaa ja mustapippuria kummallekin puolelle. Minä laitan pippurin jauhettuna, en rouheena, vastoin kaikkia "näin se kuuluu tehdä oikein" ohjeita. Maku leviää niin tasaisemmin. Sitten vaan mahdollisimman äkkiä ääntä kohti.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pihvi:
Jos puhutaan naudan fileestä, niin pihvin paisto on ehkäpä helpoin tapa saada hyvää aikaan. Huoletii, että liha on pöydällä pari tuntia, jotta on varmasti huoneen lämpöistä. Paistaa pari minuuttia puoli niin kuumalla pannulla ettei pala vaan ruskistuu hyvin. Sitten lopuksi suolaa ja mustapippuria kummallekin puolelle. Minä laitan pippurin jauhettuna, en rouheena, vastoin kaikkia "näin se kuuluu tehdä oikein" ohjeita. Maku leviää niin tasaisemmin. Sitten vaan mahdollisimman äkkiä ääntä kohti.
Noin se menee, mutta siihen ei tarvitse tulla väliin kuin yksi "PYYHKIMÄÄÄÄÄÄN!!" -huuto ja pihvi on pilalla :D

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
Minä menen ravintolaan syömään vaan silloin kun laiskottaa eikä jaksa tehdä ruokaa.
Mä käyn ravintolassa tilanteen mukaan. Jos ei ole aikaa laittaa ruokaa kotona. Jos mulla on lounastreffit. Jos haluan irrottautua arjesta. Useimmiten kiireessä ja pitkän työpäivän jälkeen haen just Namaskaarista sapuskat mukaan. Tai tuosta paikallisesta. Shoppailun lomassa käyn myös ravintolassa syömässä. Sitten, jos haluaa oikein hyvää, pöytävaraus on tehtävä riittävän aikaisin.

 
Pöytävarauksista tuli mieleen :headwall: Minulla ja miehellä on vuosipäivä 26.12 ja silloinhan moni ravintola ei ole auki. Ainut juttu mikä miehen piti tehdä niin oli pöytävaraus johonkin ravintolaan mutta ei |O Istahin silloin autoon ja kysyin minne mennään niin hää sanoo ettei tiedä. Mentiin sitten pizza huttiin syömään hemmetti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi päivää:
Eikös tässä ketjussa nimenomaan otettu kantaa ns.ravintolan pihvi-ruokiin ja niiden paistamiseen? Silloin tässä saakin innostua.
Ja vielä, ravintolassa käydään yleensä saamassa hiukan luksusta elämään, koton syödään jotta pysytään hengissä-noin yleistäen.
Ei tullukaan uni vielä, niin tulin koneelle.
Mutta mä en ainakaan missään kohtaa oo sanonu, että huoltoasema on ravintola. Lähinnä olisin halunnu pihvini kypsänä, huolimatta siitä, että pilaako se JONKUN MIELESTÄ pihvin. Useimmiten otan pihvin mediumina, mutta niin teen ravintolassa.
Alunperin tässä ketjussa oli kyse huonosta palvelusta ja siitä, ettei saa sitä mitä pyytää.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja HeHe:
Ei tullukaan uni vielä, niin tulin koneelle.
Mutta mä en ainakaan missään kohtaa oo sanonu, että huoltoasema on ravintola. Lähinnä olisin halunnu pihvini kypsänä, huolimatta siitä, että pilaako se JONKUN MIELESTÄ pihvin. Useimmiten otan pihvin mediumina, mutta niin teen ravintolassa.
Alunperin tässä ketjussa oli kyse huonosta palvelusta ja siitä, ettei saa sitä mitä pyytää.
Olet kyllä sikäli oikeassa, että asiakkaalle pitää tarjota sitä, mitä asiakas pyytää. Jos asiakas haluaa lohkoperunansa karrelle poltettuina, pihvinsä kumimatoksi paistettuna ja salaattinsa ilman kasviksia, se pitäisi hänelle tuoda.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
Tätä olen myös usein kuullut: Laktoositon annos joten ei majoneesia kiitos.
Mitäs vikaa tuossa on? Sen jälkeen, kun junnulla todettiin laktoosi-intoleranssi, olen ollut yllättynyt, miten moneen majoneesiin on sekoitettu laktoosia. Itse tehden kun majoneesilla ei ole mitään tekemistä maitoon liittyvien ainesosien kanssa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja HeHe:
Ei tullukaan uni vielä, niin tulin koneelle.
Mutta mä en ainakaan missään kohtaa oo sanonu, että huoltoasema on ravintola. Lähinnä olisin halunnu pihvini kypsänä, huolimatta siitä, että pilaako se JONKUN MIELESTÄ pihvin. Useimmiten otan pihvin mediumina, mutta niin teen ravintolassa.
Alunperin tässä ketjussa oli kyse huonosta palvelusta ja siitä, ettei saa sitä mitä pyytää.
Olet kyllä sikäli oikeassa, että asiakkaalle pitää tarjota sitä, mitä asiakas pyytää. Jos asiakas haluaa lohkoperunansa karrelle poltettuina, pihvinsä kumimatoksi paistettuna ja salaattinsa ilman kasviksia, se pitäisi hänelle tuoda.
Jotain tällaista. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
Tätä olen myös usein kuullut: Laktoositon annos joten ei majoneesia kiitos.
Mitäs vikaa tuossa on? Sen jälkeen, kun junnulla todettiin laktoosi-intoleranssi, olen ollut yllättynyt, miten moneen majoneesiin on sekoitettu laktoosia. Itse tehden kun majoneesilla ei ole mitään tekemistä maitoon liittyvien ainesosien kanssa.
Mulla todettiin just keliakia ja oon nyt sit tiiraillu noita ravintosisältöjä jonkun verran ja olen yllättynyt miten monessa paikassa voi olla (yleensä ) vehnää. :eek:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
Ai sitä en olekkaan tajunnut että valmiisiin lisätään. Opinpahan uuden asian :)
Laktoosia lisätään mitä ihmeellisimpiin asioihin. Mikähän hitsi se oli just viikolla, kun kaupassa katsoin. Joku puolivalmiste, jolla ei normaalisti ole mitään tekemistä maidon kanssa. Ja jo vain luki tuoteselosteessa yhtenä aineena laktoosi. Eiku joo, nyt muistan...se oli sellanen tomaattinen tex-mex-kastike. Siihenkin oli pitänyt ängetä laktoosia, vaikkei siinä muuten mitään maitojuttuja ollutkaan.

 

Yhteistyössä