käyttääkö joku pelkästään kaupansoseita?

Meillä vain kaupan. Poika ei ole koskaan syönyt minun tekemiä ruokia paitsi esim pelkkää keitettyä bataattia. Niin ja meillä tuo poika ei edelleenkään syö kunnolla edes niitä kaupan soseita joissa on paloja. "Vauvasoseet" vain menee.... :( Kohta saa onneksi jo syödä samaa ruokaa muun perheen kanssa niin ehkä sitten menee omatekemätkin.
 
Ammattilainen
Esikoinen sai pelkiä kaupan soseita. Toiselle olen tehnyt muut itse, paitsi hedelmäsoseet kaupasta. Mun mielestä kaupan soseet on tosi hyviä, ja varmaan paremmista raaka-aineista tehtyjä, kuin mitä itse voi ostaa kaupasta. Lastenruuissa käytettyjä elintarvikkeita koskee paljon tiukemmat säännöt. Ainoa syy miksi teen itse lihasoseet, on raha.
 
Täällä kans mennään kaupan soseilla. Kaupansoseet on hyviä ja niinkun joku jo tuolla aikasemmin mainitsikin, että valmistetaan paremmista aineista mitä itse voi kaupasta ostaa. Olen samaa mieltä. Ja kaupan soseet on niin helppoja ja nopeita käyttää. Meidän neidille(9kk) on heti oltava ruoka eikä viidestoista päivä niin kätevää kaupansoseita antaa =)
 
Meillä on tämä karkean ruuan vaihe menty pelkillä kaupan soseilla. Syystä että se on helppoa ja terveellistä. Alun tasaiset soseet tein itse (kasvis + lihat ) mutta karkea rakenne on hankalampi toteuttaa ja laiskana en jaksa tehdä montaa erilaista monipuolista ruokaa päivässä. Nyt kymmenkuisena tyttö saa alkaa pikkuhiljaa syömään samaa ruokaa kuin me (suolattomana ) joten kaupan ruuilla on n. 3 kk. Ollaan myös annettu sormiruokaa matkan varrella päivittäin, jotta pysyy makutuntuma muihinkin kuin purkkimakuihin. Ja hyvin on maistunut nyt tämä muun perheen ruoka tytölle.
 
tällä hetkellä mennään kaupan soseilla,mutta siis myös annan oma tekemää,mikäli sellaista ruokaa teen perheelle,mistä voin ottaa likalle ennen maustamista/-lisäämisiä..
Mutta kunhan tupperin kippo,kuppi,astia tilaus saapuu,niin meinaan tehdä sapuskoja itsekkin,sillä on kyllä aika hinnakkaita kaupan soseet...varsinkin liharuuat...
 
Meillä käytetään vallan myös valmiita kaupasta! Esikoiselle väänsin kaikkea itse, eikä kelvannut ollenkaan, kaupan soseet kelpasivat vain ja ainoastaan. Joten nyt päätin toisen kanssa olla edes yrittämättä, kun kerran valmiinakin saa!
 
Mää käytän =) Aluksi suunnittelin ennen ku tyttö alkoi syömään kiinteitä että teen ne itse.No toisin kävi en jaksa alkaa väsäämään monia ruokia päivässä,pääsen paljon helpommalla ku annan valmista ja niitä on tosiaan joka lähtöön niin saa ainakin monipuolista ruokaa =)
 
Nyt oon ostanut noita hedelmäsoseita valmiina ja varmaan niitä tulee jatkossakin ostettua, mutta kuhan alkaa vähän isompia kokkareita sietämään ja ollaan päästy tästä maistatusvaiheesta yli niin sitten varmaan itekin teen noita hedelmä- ja marjasoseita.

Kasvissoseet teen aina ite ja niin aion tehä jatkossakin. ainakin tässä vaiheessa kun tosiaan soseeseen tulee yhtä tai kahta ainesosaa niin tuntuis oudolta ostaa kaupasta perunaa tai porkkanaa valmissoseena kun ne saa niin näppärästi keitettyä ja usein sen perunan saa samalla kun keittää itellekin ruokaa. Meidän poika ei muutenkaan näy olevan niin nirso noiden pienten kokkareiden suhteen. Ihan oon vaan haarukalla muussannut. Mutta sitten kun liha lisätään niin pitää varmaan ens alkuun sauvasekoittimella se muussata.

Mulla on jotenkin asenteessa tuo että tuntuu että ne valmisateriat ois vähän niinku eineksiä. vaikka tiedän että ne on hyviä ja terveellisiä, niin silti tuntuu että ite tehty ois terveellisempää. Kun en muutenkaan tykkää itellekään eineksiä ostaa vaan teen ruuat yleensä aina alusta loppuun asti itse. Mut en tiiä sitten miks en ajattele niin noista hedelmäsoseista. Kai mä rinnastan ne jotenkin jugurttiin tai vastaavaan että ne on ok.
 

Yhteistyössä