Käyttäisittekö eläinrasvasta valmistettua saippuaa?

"vieras"
[QUOTE="vieras";26796892]No aika iso osa teistä käyttää. Kun ostaa esim. tavallista palasaippuaa, niin se on yleensä valmistettu eläinrasvasta.[/QUOTE]

kuka ostaa tavallista palasaippuaa.... yök
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26796910]kuka ostaa tavallista palasaippuaa.... yök[/QUOTE]
No itse olen lapsuudesta asti ollut kasvissyöjä, mutta voin ostaa vaikka LV-käsisaippuaa (jossa steariinihappo on raaka-aineena). Ihan sama mitä iholle laittaa (jos vaan muuten ei ole epäterveellistä, tuo LV on kätevää, kun sitä saa tavallisesta kaupasta). Suu on eri asia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26796934]No itse olen lapsuudesta asti ollut kasvissyöjä, mutta voin ostaa vaikka LV-käsisaippuaa (jossa steariinihappo on raaka-aineena). Ihan sama mitä iholle laittaa (jos vaan muuten ei ole epäterveellistä, tuo LV on kätevää, kun sitä saa tavallisesta kaupasta). Suu on eri asia.[/QUOTE]

tarkoitinkin että ne palasaippuat on muuten ällöjä. pullossa sen olla pitää
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26796934]No itse olen lapsuudesta asti ollut kasvissyöjä, mutta voin ostaa vaikka LV-käsisaippuaa (jossa steariinihappo on raaka-aineena). Ihan sama mitä iholle laittaa (jos vaan muuten ei ole epäterveellistä, tuo LV on kätevää, kun sitä saa tavallisesta kaupasta). Suu on eri asia.[/QUOTE]
Ja sitä samaa ainetta on muussakin kosmetiikassa, kuten voiteissa, että jos et vegaanikosmetiikkaa ostele, niin taliperäisiä raaka-aineita päätyy varmasti sinunkin ihollesi. Hui.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26796943]Ja sitä samaa ainetta on muussakin kosmetiikassa, kuten voiteissa, että jos et vegaanikosmetiikkaa ostele, niin taliperäisiä raaka-aineita päätyy varmasti sinunkin ihollesi. Hui.[/QUOTE]

joo, ei mua tosiaan huolestuttanut mikään vegaaniasia vaan sen palasaippuan epähygieenisyys. onneksi niitä on harvalla enään nykyään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26796969]joo, ei mua tosiaan huolestuttanut mikään vegaaniasia vaan sen palasaippuan epähygieenisyys. onneksi niitä on harvalla enään nykyään.[/QUOTE]
Ei niitä käsisaippuana tarvitse käyttää ja pehvan voi pestä muulla aineella. Eivät ole silloin mitenkään epähygieenisiä, kun kuivuvat välillä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26796988]Ei niitä käsisaippuana tarvitse käyttää ja pehvan voi pestä muulla aineella. Eivät ole silloin mitenkään epähygieenisiä, kun kuivuvat välillä.[/QUOTE]

Kyllä ne lähes poikkeuksetta on ällöjä kun niitä on kerran käytetty. enkä nyt puhu perseen pesusta.
 
heihei mutsit
Juuh, kun se eläin kerran tapetaan (teidän) ruokapöytään, niin on hukkaan heittämistä (ja kaksinaismoralistista) olla käyttämättä osaa siitä. Miksi saippua on ällöä mutta pihvi ei?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Voisin varmaan käyttää. En syö lihaa, mutta kun se elikko on joka tapauksessa jonkun ruoaksi tapettu, voisin hyödyntää "jätteitä" käsieni pesuun.

Eri asia olisi, jos eläin tapettaisiin vain ja ainoastaan saippuaksi, silloin yrittäisin keksiä jonkin muun pesuaineen itselleni.
 

Yhteistyössä