kahdet sydän-äänet kuultu

  • Viestiketjun aloittaja levotontuhkimo
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Soito tosiaan suoraan sinne äitiyspolille, se ei juurikaan maksa! Kerrot, että sinua todella vaivaa tämä asia etkä voi kolmea viikkoa odotella asian varmistumiseksi. Jos hekin ovat sitä mieltä, että 3 viikkoa odotellaan niin oletpa ainakin saanut toisenkin mielipiteen!
 
äiree
Joo, nyt tyttö hyvä, rohkaise mielesi ja soita sinne äitipolille! Nyt voit ottaa asiasta selvää kun kaikki on vielä hyvin, mutta mieti jos tässä kolmen viikon sisään tapahtuu jotain kamalaa niin sinua vaivaa se asia lopun ikääsi. Eli nyt vaan puhelin käteen! Ja toivon sinulle hyviä vointeja loppuraskauteen!!

Itsellä genitaaliherpes ja vaadin kaikkiin raskauksiini lääkityksen loppuvaiheelle, koska tiedän mitä herpeksen aktiivivaihe synnytyksessä voisi pahimmillaan olla. Sain itkemällä itkeä lääkäriltä kyseiset lääkkeet. Soitin entisen kotikaupunkini neuvolaan ja kysyin tietoa muualtakin ja toisessa kaupungissa/lääkärijulkaisuissa nimenomaan suositeltiin lääkitystä loppuvaiheelle, mutta tämän minun neuvolan lääkärini ei olisi millään lääkkeitä minulle määrännyt. Lääkkeiden ei ole todettu olevan haitallisia vauvalle ja minulla onkin kolme tervettä lasta eli olen tosi tyytyväinen kun vaadin nuo lääkkeet. Jos en olisi vaatinut niin mitäköhän olisi voinut olla.... herpes kun aktivoituu stressistä ja raskauden loppuvaihe oli minulla stressaavaa aikaa... tämä oli siis minun tarinani. Toivon että sinun tarinasi päättyy myös hyvin!!
 
alyssa
jos nyt muistan oikeen, oot yli 27rv:N nii sähän oot jo periaatteessa äippäpolin asiakas :D eli soittoa äippäpolille, ja valittele vaiks vähäliikkeisyyttä, ainakin täällä on päässy ylim. ultraan nopeastikkin (itse tosin olin sillon rv 28) ja ihan polimaksun verran ne siittä laskuttivat.
eli mun mielipiteeni on:
SOITA ÄIPPÄPOLILLE!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Kannattaa myös pyytää lääkäriltä kirjallisena tuo päätös, että kolme viikkoa odotetaan. Silloin on näyttää mustaa valkoisella, jos sattuu tulemaan jotain komplikaatioita.
Toi olisi pitänyt kirjata perusteluineen sairaskertomukseen. Sulla on oikeus omiin sairaskertomustietoihisi, joten käyt pyytämässä niitä sieltä omasta tk:sta tai neuvolasta.

Ja edelleen:SOITA SINNE Ä-POLILLE! ja tuu kertomaan mitä ne sanoi.
 
levotontuhkimo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks et soita äitipolille?
Voisitko vastata?
No voi mun, miten ihmeessä voisin vastata kun olen samaan aikaan puhelimessa? Ei mulla ole mitään velvollisuutta tulla tänne 5minuutin välein jutteleen, vaikka ketjun aloitinkin ja asiasta kysyin!! Soitin äitiyspolin päivystykseen, ja alkoivat epäillä että panikoin turhasta. Sen takia, että kyllä lääkäri tietää, ja vielä jos terveydenhoitajakin oli samaa mieltä niin.. Sanoivat, että voin tulla maanantaina käymään, ellei nyt ole oikeasti tarvetta. Menen maanantaina.
 
......
Alkuperäinen kirjoittaja levotontuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks et soita äitipolille?
Voisitko vastata?
No voi mun, miten ihmeessä voisin vastata kun olen samaan aikaan puhelimessa? Ei mulla ole mitään velvollisuutta tulla tänne 5minuutin välein jutteleen, vaikka ketjun aloitinkin ja asiasta kysyin!! Soitin äitiyspolin päivystykseen, ja alkoivat epäillä että panikoin turhasta. Sen takia, että kyllä lääkäri tietää, ja vielä jos terveydenhoitajakin oli samaa mieltä niin.. Sanoivat, että voin tulla maanantaina käymään, ellei nyt ole oikeasti tarvetta. Menen maanantaina.
Porvoosta terveisiä....
 
simple
Asian laitahan nyt on se, että jos raskaana oleva äiti-ihminen vaan marssii synnärille ja vaikka menee keskelle lattiiaa huutamaan kunnes saa palvelua, hoitaa häntä kyllä edes joku. Ja luultavasti ei tarvitse huutakaan, vaan voi ihan nätisti kertoa huolensa puhelimitsekin ja joku auttaa. Noilla viikoilla pääsee tuosta vaan ainakin käyrille normaalissakin raskaudessa, joten tuossa tilanteessa varmasti joku voi ultralla vilkaista. Kriisitilanteessa voi lapsetkin ottaa mukaan, jos ei hoitajaa heille ole. Se on nyt ap enää siitä kiinni, että VIITSITKÖ itse vai et. Ei mistään muusta.

Toivottavasti kaikki on hyvin ja paljon onnea raskauden johdosta! :)
 
onko tää provo?
sitä mä alan vähän epäillä.
miten muka KUKAAN noilla viikoilla ei tee kaikkeensa että pääsis HETI asian tarkistamaan, montako vauvaa siellä mahassa oikein on, jos kerta tollaista on epäilty
 
Mä nyt en
Mä nyt en tossa tilanteessa myöskään mitään radikaalia tekis. Uskoisin lääkäriä ja hoitajaa. Menisin äitipolille sillon kun he sanovat että voin tulla. Minusta toi sinne ryntääminen ja palvelun vaatiminen ihan millon sattuu on huonoa käytöstä ja sopimatonta. Ne tekee siellä töitä, eikä jokaista hysteristä äitiä joka on nyt ihan 100 varma et jokin on pielessä voida sinne ottaa.
 
ei oo mahdollista
En usko ollenkaan että kyseessä olis kaksoset. Terkka on vain kuullut omat sykkeesi vauvan sykkeen lisäksi tai kaikuna. Mutta ei voi mitenkään olla kahta vauvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo mahdollista:
En usko ollenkaan että kyseessä olis kaksoset. Terkka on vain kuullut omat sykkeesi vauvan sykkeen lisäksi tai kaikuna. Mutta ei voi mitenkään olla kahta vauvaa.
onhan näitä tapauksia ollut ilmeisesti ennenkin, miks sun mielestä just nyt tilanne ei voi olla totta?
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja äiree:
Joo, nyt tyttö hyvä, rohkaise mielesi ja soita sinne äitipolille! Nyt voit ottaa asiasta selvää kun kaikki on vielä hyvin, mutta mieti jos tässä kolmen viikon sisään tapahtuu jotain kamalaa niin sinua vaivaa se asia lopun ikääsi. Eli nyt vaan puhelin käteen! Ja toivon sinulle hyviä vointeja loppuraskauteen!!

Itsellä genitaaliherpes ja vaadin kaikkiin raskauksiini lääkityksen loppuvaiheelle, koska tiedän mitä herpeksen aktiivivaihe synnytyksessä voisi pahimmillaan olla. Sain itkemällä itkeä lääkäriltä kyseiset lääkkeet. Soitin entisen kotikaupunkini neuvolaan ja kysyin tietoa muualtakin ja toisessa kaupungissa/lääkärijulkaisuissa nimenomaan suositeltiin lääkitystä loppuvaiheelle, mutta tämän minun neuvolan lääkärini ei olisi millään lääkkeitä minulle määrännyt. Lääkkeiden ei ole todettu olevan haitallisia vauvalle ja minulla onkin kolme tervettä lasta eli olen tosi tyytyväinen kun vaadin nuo lääkkeet. Jos en olisi vaatinut niin mitäköhän olisi voinut olla.... herpes kun aktivoituu stressistä ja raskauden loppuvaihe oli minulla stressaavaa aikaa... tämä oli siis minun tarinani. Toivon että sinun tarinasi päättyy myös hyvin!!
eihän tää mitenkään oo verrattavissa apn tilanteeseen! miks sä tämmöstä tähän ees kirjotit? sä ja sun herpekses :D
 
tilhi
no eipä ne aina pidä mitään kiirettä ultran kanssa.. mie sain odotella 2 viikkoa et pääsin ultraan kun sf mitta oli pysähtynyt.. kahden peräkkäisen neuvola ajan mitat oli samat.. ja muutenkin mitta oli suht pinei viikkoihin nähden.. eipä siinä auttanut muuta kuin odotella et soittavat sielt äitipolilta sen ajan..
 
kakkosten ja ykkösen äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Entä liikkeet? Tunnetko yhden vai kahden lapsen liikkeet? Sinulla on kuitenkin kaksi aiempaa odotusta, joten pystyt vähän vertailemaan?
kyllä sinä itse huomaisit jos sulla kaksi siellä massussa möyris=) kun kuiten kokemusta on yhden odotuksesta

 

Yhteistyössä