Kahvia vai teetä?

Ja onko laadulla/merkillä väliä?

Teetä kiitos.
Olen juonut vihreää teetä noin viitisen vuotta ja nyt loman aikana maistoi valkoista teetä ja päätin , että kotiin palattuani vaihdan siihen, mutta avokki olikin ostanut useamman laatikollisen vihreetä , joten joudun nyt sitten juomaan nuo vihreet ekaks pois. Siinä valkoisessa teessä on jotenkin niin samettinen maku, että se vei kielen mennessään :p
 
Kahvia kiitos ja sekaan loraus maitoa. Presidenttiä, vaaleampi paahtoista. Ilman ei herää sitten millään, kokeiltu on.

Illalla maistuukin sit orgaaninen valkoinen tee, jossa appelsiinin makua. Tai vihreä tee. Jos kahvia juo, niin uni ei tule sitten millään, kokeiltu on. :D
 
Kyllä kahvi tiellä pitää... ;) koukussa ollaan oltu koko aikuisikä ja varsinkin nyt kuopuksen valvottaessa öitä ei aamulla tosiaankaan herää ilman kahta kuppia maitokahvia! tosin nyt jouduin luopumaan maidosta pojan maitoallergian takia. onko kukaan kokeillut kahvia soija- tai riisimaidolla? yäks :x kauramaidolla kohtuullisen "maidollista" mutta mustalla linjalla taidetaan mennä... juon kyllä mielelläni myös teetä ja kaikkia laatuja! iltaisin vain yrttilaatuja koska muuten menee yöunet harakoille!
 
Aamu alkaa yleensä kofeiinittomalla kahvilla ja maitoa reilusti. Tottuu siihen, vaikkei sama kahvin tuoksu olekaan. Ilman kofeiinia tietty imetyksen takia, vauvan nukahtaminen hankalampaa huomaan.

Joskus on kyllä väsymyksen takia otettava kuumaan veteen nescafeta, että saa vauhtia päivään.

Venkoliteetä oon oppinut myös imetyksen aikana juomaan. Ei hassumpaa, hiukan aniksen maku.
 
Kahvia kiitos. Mustana. Ja sitä meneekin monta mukillista päivässä. Varsinkin töissä, vaikka siellä se on aikamoista myrkkyä... kaikkeen tottuu.

Teetäkin juon, ja siitä mieluiten Rooibos teetä. Se on hyvää, maistuu niin kylmänä kuin kuumana. Eikä tarvitse sokeria joukkoon.
 
Kiitos kahvia mielelläni ottaisin :) Mustana aamulla pari mukia ja päivällä vähintään pari mukia, sekä vielä "ylimääräiset" jos vieraita tms. Koukussa olen ja eroon en pääse... enkät taida halutakaan. Tosin olisin varmaan paljon hoikempi jos jättäisin kahvin, pelkkää kahvia kun en osaa juoda :ashamed:
 
Pannukahvia kesaisin mokilla :p ,sita ei voita mikaan! Muuten kotona juon half&halfin kanssa. Puolet maitoa,puolet kermaa. Mutta kylla maidon kanssakin kay.
Teeta juon joskus,varsinkin kun olen flunssainen ja haluan jotain lamminta.
 
Aamulla kotona ensin tavallista pussiteetä, töissä aamun "kahvi"tauolla irtoteetä (mieluiten vihreää teetä), iltapäivällä kahvia (ehdottomasti paljon maitoa + sokeria). Ilman maitoa ei mulle kahvi uppoa, en pysty edes kohteliaisuussyistä juomaan mustana vaan jääpi juomatta :x

Siinäpä minun listani =)
 
Kahvia, Juhla Mokkaa. Normaalisti maidon kanssa, mutta todellisessa hätätilassa mustanakin. Aamulla 1 kupillinen, ja päivän mittaan 3-4 kupillista ja ennen nukkumaan menoa 1 kuppi kahvia. Ei häiritse mun unia ollenkaan. Teetä olen yrittänyt opetella juomaan, mutta ei sitten millään onnistu. Oon ostanut kaikenlaisia makuja, mutta ei oo valitettavasti mun juttu. Onneksi jotkut vieraat ne sitten aina juo. Imetyksen ja raskauksien aikana olen koettanut pysytellä max. 3 kuppia kahvia / vrk. Voi kun viel oppisin tota teetä juomaan, kun monessa paikassa on tarjolla vain sitä, kun eivät juo kahvia ollenkaan.
 
amlo
Murukahvia juon, eli murut mukiin ja kiehuva vesi sekaan, pieni loraus maitoa myos, mutta ei sokeria! Aamulla, iltapaivalla ja ehka illalla viela mukillinen. Teeta juon vain, kun olen sairas.
 
Ehdottomasti teetä!Se on niitä pieniä suuria iloja!Kunnon haudutettua poroteetä.Ja englantilaisittain oikein mustana ja vahvana,suosikkini ovat IRISH BREAKFAST TEA ja ENGLISH BREAKFAST TEA.Aromatisoiduista sekoituksista pidän Sadepäivän Ilosta.Vihreää teetä olen opetellut juomaan viime aikoina,vaikka se ei tunnu edes maistuvan teeltä,usein juonkin sitä iltateenä ja mintunmakuisena hunajan kera.

Kahvia en ole koskaan oppinut juomaan.Tosin pidän kyllä kahvinmakuisista leivonnaisista ja jäätelöstä:)
 
Mie join teetä aina, enkä koskaan kahvia, missään tilanteessa... sitten vähän ennen kuopuksen odottamista, aloin opetella kahvin juontia. Se oli sopivan pahanmakuista, ja sai vatsan kiertämään, niin tuli syötyä paljon normaalia vähemmän! :eek: Laihduinkin tuolla keinolla jonkun verran! Mutta sitten aloin odottamaan kuopusta, tuli närästys ja lopetin kahvin juonnin, vain aloittaakseni sen uudelleen lapsen syntymän jälkeen. Enää se ei ollutkaan pahaa, vaan nyt juon sitä sujuvasti 2-3 kpp päivässä.
Juu, sanokaan vaan, että ihan hullu ihminen! :ashamed:
 
Teeihminen olin ennen, mutta äitiysloman aikana otin tavaksi keittää päivällä kupin kahvia ja syödä sen kanssa jotain herkkua. Sittemmin myös aamukahvi alkanut kuulua ohjelmistoon, ellei ole kiire ja useimmiten on... Mun kahvi juodaan lämpimällä maidolla, sitä pitää olla puolet. Ja reipas sokeri, ettei se kahvi maistu :)
Teekin maistuu edelleen, valkoinen tee parasta.
 

Yhteistyössä