Kaikille TEILLE jotka sanovat EI sikuinfluenssa rokotteelle!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
mä en ole fanaattinen rokotuksen vastustaja, meidän perheestä 1 rokotetaan (lähtee jouluna etelään ) muita ei.
Mä en ole rokotuksen vastustaja ollenkaan, mutta meidän perheessä ei näillä näkymin rokoteta ketään. Mä kuulun riskiryhmään, mutta jätän suosiolla rokotteeni jollekin sellaiselle, jolle se on psyyken takia tärkeämpi kuin mulle. Esikoinen ehtinee lähteä Meksikoon ennenkuin on rokotusvuorossa ja kuopus ei aio ottaa rokotetta. Esikoisen kanssa katsotaan, vieläkö sitä tammi-helmikuun vaihteessa saisi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
No mitäpä itse täällä roikut jos ei toisten ratkaisut kiinnosta? Ja nämä ratkaisut koskevat koko yhteisöä - ei pelkästään sinun omaa pientä ja niin rakasta napaasi, jos ajattelet asioita yhtään pidemmälle. I rest my case, näiltä palstoilta ei ei löydy yhtään kunnollista ja asiallista keskutelua aiheesta, vaan sirkukseksi mennyt koko touhu. Kunnon asialliset ja faktoihin perustuvat väitteet puolesta ja vastaan olisi ollut hedelmällistä ja todella hyödyllistä lukea, mutta suurin osa vasta-väitteistä on vaan 'musta tuntuu'-pohjalta. Oli aloitus mikä tahansa, sama löössi löperöä huuhaata seuraa perässä.
No kuule vastasin ap:n viestiin. Aloituksesahan jo lukee kenelle se on suunnattu. Daa! Ja kyllä, ihmiset katsovat oman navan kauttaa maailmaa. Omaa napaahan ne rokotuksiin käskevätkin katsoo.

 
vieraas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
Norjassa tilanne on nyt tositarkoituksella päällä ja siellä ollaan hädissään sairaalapaikkojen ja etenkin teho-osastopaikkojen riittävyydestä. Useissa kouluissa on vain 50% oppilaista enää paikalla. Suuri osa sairastuneista on lapsia ja tämä ryhmä onkin juuri se josta suurin osa sairaalahoitoa tarvitsevat. Lasten ja aikuisten sydänpotilaiden leikkauksia on jouduttu siirtämään, koska kirurgeista ja hoitajista on jo pulaa. Eli - ei tämä ihan 'tavallinen kausiflunssa' ole.
http://www.norwaypost.no/content/view/22698/
Tämä on se pahin pelko. Mitäpä jos osastolle ei mahdu ihmisiä, mitäpä jos henkilökunta hyytyy, mitäpä jos niitä tehopaikkoja ei sittenkään ole kaikille, mitäpä jos tämä tästä vielä kiihtyy? Mitäpä jos joka sorkka painuis ottamaan se rokotteen, koska se auttaa myös muita!
Monetkaan ei osaa ajatella näin pitkälle, valitettavasti =( Rokottamalla juuri yritetään saada taudin etenemistä pysähdytettyä ja tehohoitopaikkoja riittämään. Jos kukaan ei Suomessa rokottaisi itseään tai lapsiaan niin kohta olisi sairaalat täynnä ilman hoitohenkilökuntaa kun hekin olisivat sairastuneet ja käsissä olisi katastrooffi, mutta eihän tätä ymmärretä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
Norjassa tilanne on nyt tositarkoituksella päällä ja siellä ollaan hädissään sairaalapaikkojen ja etenkin teho-osastopaikkojen riittävyydestä. Useissa kouluissa on vain 50% oppilaista enää paikalla. Suuri osa sairastuneista on lapsia ja tämä ryhmä onkin juuri se josta suurin osa sairaalahoitoa tarvitsevat. Lasten ja aikuisten sydänpotilaiden leikkauksia on jouduttu siirtämään, koska kirurgeista ja hoitajista on jo pulaa. Eli - ei tämä ihan 'tavallinen kausiflunssa' ole.
http://www.norwaypost.no/content/view/22698/
Tämä on se pahin pelko. Mitäpä jos osastolle ei mahdu ihmisiä, mitäpä jos henkilökunta hyytyy, mitäpä jos niitä tehopaikkoja ei sittenkään ole kaikille, mitäpä jos tämä tästä vielä kiihtyy? Mitäpä jos joka sorkka painuis ottamaan se rokotteen, koska se auttaa myös muita!
Tämä tilanne voi olla ihan oikeasti edessä toisen aallon iskiessä :/
Koko ajan on puhuttu eri vahvuisista aalloista, kuten espanjan taudissa..ja se se toinen tulisi sitten olemaan se tappavampi...
Ihmiset ei tajua, että uhka on todellinen. Minä en pelkää enkä panikoi. Hoidan työni ja painun tulta päin vaan, koska niin pitää tehdä nyt. Me jaksetaan vielä hyvin ja vielä menee hyvin. JOS tilanne pahenee, niin sitten en tiedä, kuinka toimitaan. Mitä erityisjärjestelyjä tarvitaan ja miten potilaat voidaan hoitaa. Meillä on eristyshuoneet loppuneet jo nyt!

Tämä on ihan oikeasti todellista! Tauti on hurja niille, keille se hurjana tulee. Miksi se tulee? Kukaan ei tiedä. Ottakaa niitä rokotteita. Kiitos.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset ei tajua, että uhka on todellinen. Minä en pelkää enkä panikoi. Hoidan työni ja painun tulta päin vaan, koska niin pitää tehdä nyt. Me jaksetaan vielä hyvin ja vielä menee hyvin. JOS tilanne pahenee, niin sitten en tiedä, kuinka toimitaan. Mitä erityisjärjestelyjä tarvitaan ja miten potilaat voidaan hoitaa. Meillä on eristyshuoneet loppuneet jo nyt!

Tämä on ihan oikeasti todellista! Tauti on hurja niille, keille se hurjana tulee. Miksi se tulee? Kukaan ei tiedä. Ottakaa niitä rokotteita. Kiitos.
Mun mielestä on ihan järjetöntä mennä rokotukseen jos ei kuulu riskiryhmään. Siis viedä rokotus niiltä jotka niitä oikeasti tarvitsee. Minä en koe tarvitsevani sitä, minä en suostu ottamaan itseeni rokotetta jonka haittavaikutuksia en tiedä. Minusta muut saa tehdä ihan mitä haluaa. On minullakin oikeus olla huolissani eri näkökulmasta. Monethan on jo saanut vastustyskyvyn sairastettuaan taudin ja kyllä todella monet on ottaneet sen rokotuksen. Ihmisille valinnanoikeus!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset ei tajua, että uhka on todellinen. Minä en pelkää enkä panikoi. Hoidan työni ja painun tulta päin vaan, koska niin pitää tehdä nyt. Me jaksetaan vielä hyvin ja vielä menee hyvin. JOS tilanne pahenee, niin sitten en tiedä, kuinka toimitaan. Mitä erityisjärjestelyjä tarvitaan ja miten potilaat voidaan hoitaa. Meillä on eristyshuoneet loppuneet jo nyt!

Tämä on ihan oikeasti todellista! Tauti on hurja niille, keille se hurjana tulee. Miksi se tulee? Kukaan ei tiedä. Ottakaa niitä rokotteita. Kiitos.
Mun mielestä on ihan järjetöntä mennä rokotukseen jos ei kuulu riskiryhmään. Siis viedä rokotus niiltä jotka niitä oikeasti tarvitsee. Minä en koe tarvitsevani sitä, minä en suostu ottamaan itseeni rokotetta jonka haittavaikutuksia en tiedä. Minusta muut saa tehdä ihan mitä haluaa. On minullakin oikeus olla huolissani eri näkökulmasta. Monethan on jo saanut vastustyskyvyn sairastettuaan taudin ja kyllä todella monet on ottaneet sen rokotuksen. Ihmisille valinnanoikeus!
On oikeus valita. Minun ja muidenkin ammattilaisten näkemys on se, että rokottamalla itsesi suojelet myös muita. Mitä enemmän rokotetaan, sitä paremmin tauti taltutetaan.

Minä väitän, että se voi olla perusterveellekin vaarallinen tauti. Kun sen näkee, niin uskoo. Ei muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset ei tajua, että uhka on todellinen. Minä en pelkää enkä panikoi. Hoidan työni ja painun tulta päin vaan, koska niin pitää tehdä nyt. Me jaksetaan vielä hyvin ja vielä menee hyvin. JOS tilanne pahenee, niin sitten en tiedä, kuinka toimitaan. Mitä erityisjärjestelyjä tarvitaan ja miten potilaat voidaan hoitaa. Meillä on eristyshuoneet loppuneet jo nyt!

Tämä on ihan oikeasti todellista! Tauti on hurja niille, keille se hurjana tulee. Miksi se tulee? Kukaan ei tiedä. Ottakaa niitä rokotteita. Kiitos.
Mun mielestä on ihan järjetöntä mennä rokotukseen jos ei kuulu riskiryhmään. Siis viedä rokotus niiltä jotka niitä oikeasti tarvitsee. Minä en koe tarvitsevani sitä, minä en suostu ottamaan itseeni rokotetta jonka haittavaikutuksia en tiedä. Minusta muut saa tehdä ihan mitä haluaa. On minullakin oikeus olla huolissani eri näkökulmasta. Monethan on jo saanut vastustyskyvyn sairastettuaan taudin ja kyllä todella monet on ottaneet sen rokotuksen. Ihmisille valinnanoikeus!
Rokotetta on varattu kaikille (tietääkseni?), ei sitä keneltäkään vie.

Täällä rokotukset on vaan auttamatta liian myöhässä, en usko että meidänkään perheestä kukaan sitä kerkeää saada ennen kuin tauti tulee päälle, jos tulee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On oikeus valita. Minun ja muidenkin ammattilaisten näkemys on se, että rokottamalla itsesi suojelet myös muita. Mitä enemmän rokotetaan, sitä paremmin tauti taltutetaan.

Minä väitän, että se voi olla perusterveellekin vaarallinen tauti. Kun sen näkee, niin uskoo. Ei muuta.
Olen kuullut myös muita näkemyksiä ns. ammattilaisilta ja heistä rokotetta tarvitsevat vain riskiryhmät. Palstahysterian perusteella täällä ei varmasti minun lisäkseni ole kovin montaa muuta joka ei sitä rokotetta ota.
 
Vieras
Miten ihmiset ovat niin typeriä että rupeavat koekaniiniksi! rokotetta ei ole tarpeeksi testattu ja rokotteen pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä! 70-80luvulla oli "sokeripala rokote" polioon josta tuli vammautumisia ja muita sairauksia. tällä paikkakunnalla jossa asun alle 30v. raskaana oleva nainen otti sikainfluenssa rokotteen, pari tuntia myöhemmin joutui teholle, aivoihin ja sydämmeen tuli verisuonitukokset!! SIINÄ TEILLE MIETTIMÄSTÄ! EN TODELLAKAAN SUOSITTELE KETÄÄN OTTAMAAN ROKOTETTA JOTA EI OLE TESTATTU! kaikki lääkäritkään ei ole halukkaita ottamaan rokotetta juuri siksi että eivät uskalla,kun ei tiedä mitä siitä voi seurata! vaikutukset eivät välttämättä heti näy,vaan kk tai vuosien päästä! Itse en ota rokotetta,enkä todellakaan anna lapsilleni!
 
vieras
Jo ennen sikainfluenssaa osallistuimme lääketutkimukseen. jossa testattiin kehiteltävää korvatulehdus yms. rokotetta. Ei niitä lääkkeitä saada valmiiksi, jos kukaan ei suostu niitä testaamaan.
 
Irina
Minulle on ihan sama kuka rokotteen ottaa ja kuka ei. Tyttärelleni sen otin (sairastaa pahaa astmaa) ja toivon etten väärää valintaa tehnyt. Mutta asiaani...
Katsoin viime viikolla sitä 45min ohjelmaa, jossa puhuttiin sikainfluenssasta. En muista niiden herrojen nimiä ketkä siellä olivat, mutta he olivat sitä mieltä, että sellaista toista tai kolmatta aaltoa ei tule, vaan tämä sikainfluenssa jää meille joka vuotiseksi riesaksi. Ja joka vuosi sitten näin syksyllä täytyisi rokote ottaa jos siltä välttyä haluaa.
En sitten väitä, että tämä on totta, mutta heitin tähän tällaisen kuulemani kommentin!!!
 
Sippe
Eikös sitä sanota, että ne, jotka reaktioita saavat rokotteesta, olisivat reagoineet pahimmin siihen tautiinkin. Eli jos saat rokotteesta kunnon kuumeen tms. ikävää, ole iloinen, että otit rokotteen...
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Irina:
Minulle on ihan sama kuka rokotteen ottaa ja kuka ei. Tyttärelleni sen otin (sairastaa pahaa astmaa) ja toivon etten väärää valintaa tehnyt. Mutta asiaani...
Katsoin viime viikolla sitä 45min ohjelmaa, jossa puhuttiin sikainfluenssasta. En muista niiden herrojen nimiä ketkä siellä olivat, mutta he olivat sitä mieltä, että sellaista toista tai kolmatta aaltoa ei tule, vaan tämä sikainfluenssa jää meille joka vuotiseksi riesaksi. Ja joka vuosi sitten näin syksyllä täytyisi rokote ottaa jos siltä välttyä haluaa.
En sitten väitä, että tämä on totta, mutta heitin tähän tällaisen kuulemani kommentin!!!
Nämä kyseiset herrat vastailivat minust turhan ympäripyöreesti, ei vakuuttanut minua rokotteen turvallisuudesta!
 
vieras 900
kyllä se rokote on pahempi kuin itse sikainfluenssa!!! Maailmalla kuolee monta kertaa enemmän ihmisiä muihin influenssoihin ja muihin tauteihin..miksi niistä ei ikinä puhuta..samoten on nälkään kuolevia ihmisiä miljoonia! tämä sikatauti on vielä pientä kaikkien näitten rinnalla! tämä on niin kuin muutkin influenssat,tässä vaan sattuu olemaan eri riskiryhmä!ihmiset suurentelee asioita ihan liikaa!
 
aamurusko


Niin no, voihan olla että muutaman kymmenen vuoden päästä ihmetellään tätä rokotushommaa mitä nyt on. Voihan olla että jotain vakavia sivuvaikutuksia ilmenee vasta sitten vuosien päästä :/[/quote]

Mä ajattelen asian näin, joten EI rokotteelle!
 
pösilöt
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Noita sivuvaikutuksista vouhkaamista minäkin ihmettelen. Eikö se ole ihan normaalia, että rokotteesta tulee pistoskohdan arkuutta ja jopa kuumeilua. Pienempi paha se kai on kuin sikaflunssan takia tehohoitoon joutuminen, kun ei pysty hengittämään.
Luuleeks joku vielä että vouhkataan jostain pistoksen aiheuttamista oireista?! Ei oo totta, voiko olla näin tyhmiä. Pikkasen vakavammista sivuvaikutuksista kyllä on ollut kysymys. En vaan voi käsittää et joku luulee ettei sen takia ota rokotetta kun pelkää niitä akuutteja oireita. Noh, ehkä ei kaikkien kande tajuta niin vaikeita asioita :eek:
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja aamurusko:
Niin no, voihan olla että muutaman kymmenen vuoden päästä ihmetellään tätä rokotushommaa mitä nyt on. Voihan olla että jotain vakavia sivuvaikutuksia ilmenee vasta sitten vuosien päästä :/
Mä ajattelen asian näin, joten EI rokotteelle![/quote]

Näinpä. Muutaman kymmenen vuoden päästä ollaan viisaampia tässäkin jutussa.

Kannattaisi tehdä vaan ihan omaa itseä ja omia lapsia koskevat päätökset ja kantaa niistä vastuu. Vai oletko ap valmis kantamaan itsesi lisäksi vastuun niistä ihmisistä jotka sinuun uskoen menevät ottamaan rokotteen?
Rokotteen tekijäthän on vapautettu kaikesta vastuusta joten kukaan ei välitä mahdollisista rokotteen vaikutuksista. Vakavaa vammautumistakaan ei kukaan korvaa (ei sitä tietenkään mikään korvaa, mutta elämää voi jatkaa jotenkin jos siihen on edes rahallinen mahdollisuus )
Paljon ap maksaisi korvauksia jos vaikka esim. perheen lapsi vaipuu koomaan? Tai jos selviää että rokote aiheutti sen ettei pysty saamaan omaa lasta?

Tosin ei sitäkään kukaan korvaa jos sairastuu tautiin. Sen sivuvaikutukset ovat rokotteesta poiketen suhteellisen nopeaa selvillä. Useimmat sairastavat taudin lievänä ja saavat immuniteetin tautia vastaan. Jokunen harva sairastaa taudin rajumpana. Kuoleminen tautiin on huomattavasti epätodennäköisempää kuin loton pääpotti! Paljon todennäköisempää on kuolla normaaliin influenssaan. (eri asia sitten jos tauti muuttaa muotoaan tappavammaksi.. mutta silloin ollaan taas tasaviivalla päättämässä että ottaako rokotteen uudestaan (nykyinen rokote ei siinä tilanteessa enää tehoa ) ja ne jotka eivät ottaneet ekalla kerralla rokotusta ovat päätöksen edessä että ottaako tällä kertaa rokote. Olettaen että rokotetta on silloin tarjolla )


 
siili
Alkuperäinen kirjoittaja ei :
Miksi ottaisin??
Sikainfulenssa ei ole sen tappavampi kuin normaali kausi-infulenssa!En ole ottanu kausi-infulenssa rokotetta enkä ota sikainfulenssa rokotettakaan.
en ota tähän asiaan mitenkään kantaa (olen jo oman päätökseni tehnyt), mutta haluaisin ilmoittaa yhden asian. H1N1v on "uudempi" versio espanjalaisesta taudista joka tappoi monia ihmisiä 1900- luvun alussa.
 

Yhteistyössä