Kaikki kammoksuvat naisellista naista...

  • Viestiketjun aloittaja "anneli"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Mulla jo sanat naisellinen nainen nostaa karvat pystyyn. Varmasti suhtaudun varauksella henkilöön, joka ilmoittaa olevansa naisellinen nanen. Anoppikin sanoi olevansa sellainen, mutta jätän hänet nyt arvostelematta.
 
Mkljj
Tekokynnet, tekoripset on niin out!! Naisellinen kaunis nainen on ilman meikkiä, kauheita tekokynsiä, ripsiä, pidennyksia kauniimpi. Oot siis suoraan sanottuna muovinukke. En ihmettele yhtään miksei lähesty. Tollaset on just itteensä täynnä olevia, ylimielisiä mulkkaajia :D
 
"noo"
Herättää sellaisia ajatuksia, että näinköhän vedät vähän mutkia suoriksi noissa syy-seuraus-suhteissa? Sanot esimerkiksi, että sinua tytötellään, ja ilmeisesti ajattelet sen liittyvän ulkonäköösi. No, minä näytän varsin erilaiselta kuin kuvaamasi, mutta minuakin tytötellään. Mitä jos se tytöttely ei liitykään suoraan sun (tai mun) ulkonäköön, vaan esimerkiksi ikään, kokoon, asemaan työyhteisössä tms?

Toinen ajatus: jos sinua pidetään itseriittoisena, tyrkkynä ja koppavana, niin nekin voi toki liittyä ulkonäköösi, mutta mitä luultavimmin liikekieleesi ja ilmeisiisi. Tai joskus jopa puhetyyliisi...

(Kolmas ajatus: Miksi aina sanotaan "naiselliseksi" naisia, joilla on silikonirinnat, geelikynnet, mekko päällä ja meikkiä... Naisellisuus on musta jotain aika paljon syvemmällä olevaa kuin tuo ulkokuori...)
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
[QUOTE="anneli";30209934]Ajattelin kirjoittaa tästä aiheesta jonkun verran kokemuksiani, ehkäpä herättääkseni keskustelua, tai löytääkseni kohtalotovereita. Törmään nimittäin jatkuvasti siihen, että naisellisuuteni ilmeisesti pelottaa muita ihmisiä, sen verran usein joudun ennakkoluulojen kohteeksi.

Olin lapsena ns. poikatyttö, aikamoinen rämäpää joka viihtyi paremmin poikien kanssa rypemässä kuin tyttöjen kanssa barbeilla leikkimässä. Teininä musta kuitenkin kasvoi naisellisempi versio, ja mulle on jo siitä asti ollut tärkeää näyttää hyvältä ja käyttäytyä naisellisesti. Peruskoulun jälkeen opiskelin kampaajaksi, ja sen jälkeen opiskelin vaatetusalaa. Mulle on tärkeää että tukka on hyvin, meikit kohdillaan ja vaatteet sieviä ja yhteen sopivia. Rakastan kenkiä, tykkään söpöistä pikkueläimistä, ja intohimoni on askartelu ja tavaroiden tuunaaminen. Tykkään myös kovasti leipomisesta ja ruuanlaitosta. Sen verran olen myös prinsessa että vaadin mieheltä oman osuutensa lastenkasvatukseen sekä kotitöihin osallistumiseen, eli en suostu täysin kodin hengettäreksi vaikka naisellisuus mulle tärkeää onkin. Olen siis jo tätä nykyä perheellinen naimisissa oleva nainen, mutta vientiä on ollut aina paljon, mutta vain ns. persoonallisten miesten toimesta. Persoonallisuudella tarkoitan sitä että miehet jotka minusta kiinnostuvat, ovat yleisesti hyvin vahvoja luonteeltaan, ja sanoisinko "massasta poikkeavia", jotkut ulkonäkönsä, jotkut esim. harrastustensa tai töidensä puolesta. Aviomieheni on esimerkiksi extreme-urheilija, ja exät ovat olleet mm. punkkari, palomies ja plastiikkakirurgi.

Ulkonäöltäni olen tosiaan hyvinkin naisellinen, rakastan mekkoja ja hameita, tykkään että naisilla kuuluu olla pitkä ja huoliteltu tukka, käytän lähes aina korkokenkiä, ja minulla on yleensä aina ripsienpidennykset sekä geelikynnet. Omistan myös silikonirinnat ja käyn vähintään kolmesti viikossa salilla, joten kroppani on edelleen 35-vuotiaana hyvässä kunnossa. Puhun naisellisesti, en kiroile, en riitele enkä ole koppava. Monet ovat sanoneet että liikehdintänikin on naisellista. Kasvoiltani olen peruskaunis, ja meikkaan aina ulos mennessäni.

Tämä kaikki aiheuttaa valtaväestössä ihmeellisiä reaktioita. Monesti naiset eivät oikein halua ottaa kontaktia minuun. Vaikutan heistä kuulemma ylimieliseltä, tyrkyltä, itseriittoiselta ja kierolta. Monesti kuitenkin jonkun kanssa ystävystyttyäni, he toteavat että olenkin paljon mukavampi tyyppi kuin he olivat aluksi luulleet. Miehet taas tuntuvat helposti pitävän mua vähän yksinkertaisena, ns. bimbona ja tyhjäpäänä. Kuulen myös paljon tytöttelyä työelämässä. Oikeasti olen kuitenkin varsin syvällinen tyyppi, rakastan pitkiä keskusteluita, seuraan politiikkaa, ja huvikseen kokeiltuna sain nettitestistä äo-tulokseksi 138. Pidän itseäni myös tunneälykkäänä ihmisenä, ja saankin usein kiitosta siitä että mä olen hyvä ihmisten kanssa.

Mitä ajatujksia tämä kaikki herättää sinussa?[/QUOTE]

Mistä tiedät, miksi jotkut naiset eivät ota kontaktia sinuun? Sanovatko he ohi kulkiessaan, että "en viitsi tulla juttelemaan kun olet niin tyrkky" :confused:

Miten tuo naisellisuus edes liittyy asiaan - itse totesit, että ihmisten mielestä näytät ylimieliseltä, tyrkyltä, itseriittoiselta ja kierolta. Tämä lienee sitten se ongelma eikä se, että naisellisuus karkottaisi ihmiset luotaan. En nyt puutu sanan "naisellinen" määritelmään, mutta eihän nyt esim. salilla käyminen tai eläimistä tykkääminen mitään negatiivisia ominaisuuksia ole.

Yleensä ihmiset uudessa ryhmässä hakeutuvat sellaisen seuraan, joka muistuttaa jollain lailla itseä - usein tyylin ja ulkoisen olemuksen perusteella tehdään pikaisia ja osittain tiedostamattomia analyysejä persoonasta. Luulisi, että vähän samantyyppiset naiset kuitenkin hakeutuisivat sinun seuraasi? Ei ulkoinen olemus aina kerrokaan, millaisesta ihmisestä on kyse, mutta jotaion yhteistähän ihmiset yrittävät hakea. Miksi et menisi itse sitten juttelemaan muille naisille? Harvemmin ihmiset karkuun juoksevat.
 
Viimeksi muokattu:
"Vieraana"
[QUOTE="Niin";30210032]Jo tuon kerrontatyylin perusteella karttelisin minäkin sinua. Minkäs sille voi, kukin tyylillään.
Tulee mieleen just nainen, joka päpättää siitä omasta "naisellisuudestaan" ja lyttää muut vähänkään omasta mielestään epänaiselliset suohon.
Se nainen, joka puhuu pahaa seläntakana ja päivittelee " kuinka se Veikko-parka kestää vaimoaan, näin sen eilen kaupassa verkkareissa ja ilman meikkiä! ". Hiukan huumoria mukaan.. mutta ei teidän kanssa jaksa, puukko selässä heti kun käännyt.

Terv. DI, mielestään suht naiselta näyttävä ja ilman silikonirintoja. Ja ystävinä todellakin naisia, jotka vetää yli ne omat mieltymyksensä mutta ovat silti mukavia eivätkä puutu toisten olemukseen :D[/QUOTE]

En tajua miksi väänsit ap:n tekstin noin. Muakin ärsyttäis jos hän vaatis kaikkia olemaan kuten hän, mutta eihän hän sellaista vaatinut. Silikonirinnoissakaan ei ole yhtään mitään pahaa!
Itse olen piereskelevä, meikkaamaton, läski akka mutten millään tavalla kokenut ap:ta uhkaavaksi tai ärsyttäväksi. Jokainen saa olla sellainen kuin on.
 
minnee
Naisellisuus ei mun(kaan) mielestä ole sitä, millaiseksi ulkonäkönsä muokkaa tai miten hempeästi käyttäytyy. Tai ainakaan pelkästään sitä. Naiseuksia on monenlaisia ja naisten sukupuolisuus on jokaisella enemmän tai vähemmän yksilöllistä. En henk.koht. voi sanoa kammoksuvani naisellista naista tai edes naisellista miestä. Mutta jos oletettaisiin ap, että sun antamasi ensivaikutelma on livenä sama kuin mitä tästä aloituksestasi saa, niin ongelman ydin ei taida olla sun edustamasi naiseus/naisellisuus. Ongelma taitaa olla minäminäminäminäminäminäminä-jauhanta ja pinnallisuus. Tämä siis tosiaan jos aloitus kuvaa sitä ensivaikutelmaa, mikä susta syntyy kasvokkainkin. Jos asia on toisin, niin kun ei ole sitä kristallipalloa, on vaikea sanoa mikä oikeasti riivaa.
 
vieraskin.
Minustakaan naisellisuus ei ole tekokynsiä, silikoneja ja pynttäämista. Tulee mieleen Johanna Tukiainen ja minusta se ei ole kaunista ja naisellista vaan jotain irvikuvaa. Naisellisuus tulee ihmisestä itsestä ja käytöksestä. Kaikki keinotekoinen lisä on jotain pynttäämistä, joka menee monilta yli ja silloin on joku irvikuva.
 
Minusta naisellisuuteen ja ylipäätään toisten huomioimiseen liittyy laittautuminen, mutta se ei tarkoita mitään feikkijuttuja tai yliampumista. Jos osaat kauniisti ja sopivasti meikata, valita tilanteisiin sopivat vaatteet, asusteet niin ulkonäön perusteella tuskin muut tekevät ennakkoluuloja!

Olemuksessasi/maineessasi tai käytöstavoissasi voi olla vaikka sun mitä luontaantyöntävää jonka takía ihmiset ei luota sinuun tai ei pidä sinusta, mieti niitä mielummin.
 
plää
Luin osan kirjoituksestasi ja loppuja en jaksanut enää lukea, kun vaikutti niin blaa blaa blaa -jutulta. Jos et olisi kertonut olevasi nainen olsin ajatellut sun olevan joku neitihomo ja siis mies.Joku ihme huomionhakija.
 
"..."
Minäkin olen nätti ja naisellinen, mutta ilman silikoneja, hiuslisäkkeitä, geelikynsiä, pakkelikerrosta ja korkokenkiä. Enkä ole koskaan törmännyt kammoksuntaan. En siis allekirjoita otsikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
by the way
Hieman erikoinen aloitus....harvoin kuulee kenenkään ITSE määrittävän itseää naiselliseksi tai epänaselliseksi, tyyliin "Olen hyvin naisellinen nainen"....tmv. En tajua, mitä tällä aloituksella lopulta haetaan....

Aloittaja kuulostaa itsestään huolehtivalta (käy salilla, laittautuu...) naiselta, niin tekee moni muukin ja no osa ei tee....Mitä sitä nyt pähkäilemään noin ja mistä sitätietää, miks imiset karttavat aloittajaa ainakaan ulkonäössä ei mitään mikä sen selittäisi...Mene aloittaja rohkeasti juttusille, lähesty itse ihmsiä jo kaipaat seuraa:). Tsemppiä
 
jos suomessa vois
Emt, jos oot nainen ja oot liian laittautunut ja naisellinen ja asut suomessa oot joko virolainen tai venäläinen tai sitten miespuolinen transu, sua ainakin luullaan semmoiseksi. Taikka sitten sun luullaan huoraksi, vaikka oot vaan naisellisesti pukeutunut ja laittautunut. Ois kiva jos suomessakin nainen sais pukeutuu naisellisesti ilman tämmöistä leimaa.
 
Mä olen sellanen naisellisuuden ja tyttömäisyyden sekoitus, en siis yhtään poikamainen/äijämäinen, enkä kyllä ole koskaan kokenut kammoksuntaa...saati sitten saanut mitään leimaa otsaani.

Tunnen aika paljonkin naisellisia (ja/tai tyttömäisiä) naisia, eikä niihin suhtauduta mitenkään erikoisesti.
Naisellisuus on mielestäni positiivinen -ja hyvin tavanomainen- piirre, johon en tosin käsitä itsensä korostunutta tuunaamista kauneuskirurgian avulla ymv., vaikkeivät ne toki sitä poissuljekaan.
 
"hei"
[QUOTE="anneli";30210053]Ei sillä kai muuten mitään väliä ole, mutta on kohtuullisen raskasta aina uuden ihmisen kanssa asioidessaan joutua ensin tavallaan todistelemaan/vakuuttamaan että olen ihan normaalijärkinen ja ajatteleva ihminen.[/QUOTE]

Josnäin todella on niin jotain mätäähän sussa on jos pitää vakuutella muille. Aitous ilmeisesti puuttuu susta ja se on kyllä ihmisen tärkeimpiä piirteitä tullakseen tosi tykätyksi.
Inhoan epäaitoja tyyppejä, olkoot ne sit verhoutuneet verkkareihin tai tekoripsiensä alle.

Naisellinen ei ole yhtä kuin laittautunut mutta ei tietenkään sulje sitä poiskaan.

Se on se luonne joka merkkaa eli sun luonteessa on jotain häikkää jos ihmiset sua karttaa.
 
mies1harm.
[QUOTE="anneli";30210073]Tässäkin ketjussa hyvin näkee mitä tarkoitan näillä ennakkoluuloilla. Olen lähestulkoon ainoastaan saanut negatiivissävytteisiä vastauksia, joissa annetaan hyvin yksityiskohtaisia tuomioita käytöksestäni sekä ajatusmaailmastani hyvin mitättömillä pohjatiedoilla.[/QUOTE]

Se on tyypillistä täällä. Olen pistänyt aivan saman merkille. Syyt voivat liittyä mm. matalaan koulutustasoon. Mutta kyllä palsta oli minullekin melkoinen shokki, sillä en koskaan voisi kiinnostua naisesta, joka kirjoittelee täällä aktiivisimpien tapaan.

Mutta niin, erotuksena vaikkapa Venäjälle, eihän suomalainen naiskulttuuri hevillä hyväksy esteettisesti voimakasta naista. He ovat joko huoria tai sitten bimboja. Sama ilmiöhän on siinä, miten ympäristö suhtautuu mieheen, joka eroaa joukosta. Maa on pieni ja sillä on oma kristinuskon, sosialismin ja jenkkimeiningin sekoittama identiteettinsä ja ihan tutkitustikin paine kohti sitä, että kaikki olisivat samanlaisia.
 
mies1harm.
[QUOTE="hei";30210685]Josnäin todella on niin jotain mätäähän sussa on jos pitää vakuutella muille. Aitous ilmeisesti puuttuu susta ja se on kyllä ihmisen tärkeimpiä piirteitä tullakseen tosi tykätyksi.
Inhoan epäaitoja tyyppejä, olkoot ne sit verhoutuneet verkkareihin tai tekoripsiensä alle.

Naisellinen ei ole yhtä kuin laittautunut mutta ei tietenkään sulje sitä poiskaan.

Se on se luonne joka merkkaa eli sun luonteessa on jotain häikkää jos ihmiset sua karttaa.[/QUOTE]

Oon samaa mieltä aitouden tärkeydestä, ettei kaunistautuminen itsessään sitä tee. Mutta musta on lähikokemukseni pohjalta kyllä myös niin, että vaikka nainen olisikin aito ja ystävällinen, jos hän on tosi naisellinen niin naiset yleisesti karttelevat häntä Suomessa. Tähän on ihan loogiset syyt löydettävissä meidän historiasta ja yhteiskunnan toiminnasta. Mutta en minäkään osaa pitää tätä ollenkaan hienona asiana. Se on tietenkin ok ihmiselle, joka ei koko asiaa koskaan ole miettinyt, joita varmasti suuri enemmistö kansasta on.
 
mies1harm.
Emt, jos oot nainen ja oot liian laittautunut ja naisellinen ja asut suomessa oot joko virolainen tai venäläinen tai sitten miespuolinen transu, sua ainakin luullaan semmoiseksi. Taikka sitten sun luullaan huoraksi, vaikka oot vaan naisellisesti pukeutunut ja laittautunut. Ois kiva jos suomessakin nainen sais pukeutuu naisellisesti ilman tämmöistä leimaa.
Meillä kristinusko ohjaa ihmisten ajattelua asiassa edelleen todella paljon. Hyvä esimerkki siitä, että vaikka kirkon valta on 20 viime vuotta heikennyt, se edelleen vaikuttaa ja tuntuvasti. Esimerkiksi Ranskalla on takanaan jo 250 vuotta samaa kirkon heikkenemistä, ja tämä on iso tekijä naisen itseilmaisujen eroille maidemme välillä.
 
"jen"
Mä tunnen pari naisellista naista. Upeaa, kaunista ja huoliteltua - ja ensivaikutelma on ollut juuri se. Ja sitten mä tunnen pari tälläistä "naisellista - ulkonäkö-on-kaikki-kaikessa" naista, ja todellakin kartan kaukaa! Ei kukaan jaksa sellaista jolle elämässä on niin tärkeää oma ulkonäkö ja ulkonäkö ylipäätänsä.
 

Yhteistyössä