Kakkasin sitten synnytyksessä...

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
...tai ei sitä voi kakkaamiseksi sanoa, kun se lapsi luiskahti pihalle yhdellä ponnistuksella ja samalla tyhjeni suoli, hyvä kun ehdittiin ylipäänsä synnärille ettei tullut vauva ulos matkalla. Ja täällä kun se on ollut yksi karmiva kohtalo se kakkaaminen synnytyksen yhteydessä niin halusin tulla lohduttamaan; ei sitä edes huomaa. Vauvan rääkäisy viimeistään saa unohtamaan, enkä minä oikeastaan reagoinut siihen mitenkään vaikka kätilö sanoikin että vaihtaa suojat kun tuli hieman kakkaa. Olin vain niin onnessani ja kätilökin vaan hymyili.

Joten älkää stressatko systerit, vaikkei sitä peräruisketta ehtisikään saada, ei se maailma onneksi siihen kakkaamiseen kaadu!
 
Mä taas vähän nolona sönkötin kätilölle ponnistuksen lomasta että "nyt tulee jotain ylimäärästä mukana", mutta kätilö rauhoitteli että ei haittaa on ihan normaalia :D jossain ohjelmassa joskus väläytettiin että tyyliin 70%lla tulee kakkaa synnyttäessä, mutta jotenkin kerkisin sitä siinä silti häpeämään kun onnistuneen epiduraalin ansiosta se ponnistaminen oli muuten niin helppoa ja kivutonta :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="lapseton";28431588]Mie oon luullu et synnyttäessä tulee aina paskat :D no opimpa jotain uutta tänää[/QUOTE]

Yleensä annetaan peräruiske, jos siis on aikaa, ennen sitä synnytystä. Mulla ei tullut mitään muuta kuin lapsi ensimmäisessä synnytyksessä, kun oli suoli tyhjennetty peräruiskeella ennen sitä. Mutta tästä toisesta ei sitä vaan ehditty tehdä ja seuraukset tuossa jo kirjoitinkin :)
 
"neljän äiti"
Mulle ei ole kertaakaan edes tarjottu peräruisketta ja neljä kertaa on tullut kakkaa samalla. Mies ei tosin ole sitä mulle maininnut vaan olen huomannut itse.
 
"vieras"
En tiedä paskoinko, en kysynyt, kukaan ei oo sanonut. Miestä kyllä varoitin ennakkoon asiasta.

Ja ei mitään peräruiskeita tarjottu enkä ois ottanutkaan, vaikka aikaa olis ollut. Sithän se vasta lentääkin!
 
Ei mulle vaan mitään peräruiskeita tarjottu vaikka rauhassa eteni synnytys, enkä kyllä välttämättä olisi halunnutkaan. No ehkä sen kätilön kannalta se on kivempi mutta eikö ne ole tottunut kun kaikkea näkevät muutenkin, että menee varmaan aika rutiinilla :)
 
"Sirpa"
Ekalla kerralla suoli oli tyhjä, kun olin koko päivän ravannut vessassa. Ei annettu peräruisketta, eikä tietääkseni tullut kakkaa. Tokalla kerralla oli ollut ummetusta ja olisin ottanut mieluusti peräruiskeen, muttei kätilö uskaltanut päästää minua enää vessaan, kun synnytys oli jo niin pitkällä. Hajusta päätellen tuli kunnon pökäleet kakkosen kanssa. Kätilö vaihtoi nopeasti ilman numeroa suojat. Mies ei tainnut edes huomata koko asiaa, kun oli pääpuolellani.
 
Kakka
Kolme käynnistystä,aikaa olis ollut vaikka kuinka monelle peräruiskeelle. Mutta ei edes tarjotti. Kakkaa varmasti tullut punnatessa lasta ulos. Ennemmin olis outoa jos ei tulis kakkaa,miettikää ny!?
 
"vieras"
No mulla ei kakkaa tullut, koska oli annettu peräruiske ja muutenkin muutaman päivän ollut lähes syömättä. Mutta pissapa mulle tuli, en pystynyt yhtään pidättämään kun epiduraali vaikutti siinä ponnistusvaiheessa vai oliko lapsi jo syntynyt en tarkalleen muista.

Onko teillä kellään tullut pissa vai olenko ainoa?
 
Stana
No mulla tuli kans ponnistaessa papanoita, joita kätilö sitten ihan hissukseen napaili paperiin suoraan. Mies ei edes huomanut tätä. Mulle ei tarjottu peräruisketta, vaikka aikaa olisi ollut. Itse en sitä tiennyt pyytää...
 

Yhteistyössä