Kakkatahrat

  • Viestiketjun aloittaja Maalisvauva
  • Ensimmäinen viesti
Maalisvauva
Hei! Nyt tulee varmaan klassinen kysymys, vaikken aihetta loytanyt toukokuun otsikoista...

Eli kuinka saatte vauvan vaatteista kakkatahrat? Vaippa pettanyt yolla ja kakka tahrannut selkaan asti. Tahra ei lahde, vaikka heti pesin kasin ja jatin likoamaan pesuaineeseen ja aamulla 60 asteen pesu.

Eli kertokaa, kuinka saatte vauvan vaatteista puhtaita, ilman liikaa pesuaineen annostelua pesukoneessa. En halua, etta vauvan puhdas vaate haisee liikaa pesuaineelle.

Taman kakkatahran takia ihmettelenkin, kuinka kestovaipat voivat olla oikeastaan puhtaita?!

Kiitos vinkeista!
 
Sappisaippualla kakkatahrat lähtee ja muutkin tahrat jotka ei muuten meinasii lähteä millään.
Itse olen sappisaippualla saanut kaikki kakkatahrat vaatteista/harsoista/vaipoista irtoamaan nätisti.

Sappisaippuoita saa luontaistuotekaupoista ja jos paikkakunnallanne ei moista löydy, niin esim. seuraavasta linkistä saippuaa voi tilata: http://www.iloinenmaapallo.fi/ruohonjuuri/product_info.php?cPath=62_65&products_id=212
 
kajsa
Meillä kestoillaan ja ei ole ikinä jäänyt vaippoihin pesujen jälkeen kakkatahroja.
Sappisaippuaa käytän nykyään vain jos "värjäävää kakkaa" esim. porkkanasta.

Kakkavaipat huuhtelen ja säilytän vedessä pesua odottamassa.

Tuo on niin yleinen harhaluulo että kestovaipat on "kakkasia".
 
Hiero märkään vaatteeseen sappisaippuaa ja pese koneessa normaalisti. Vie ulos AURINKOON kuivumaan ja taatusti on tahra lähtenyt kun vaate on kuiva. Tepsii ainakin mm. vauvankakka- ja porkkanatahroihin eli kaikkiin "vaaleisiin" tai kellertäviin tahroihin.
 
mä luotan pinkkiin...............eli vanish-tuotteilla lähtee.juurikin pesin kakat vaatteista(sellaset oikein rasvatahna-kakat) suihkutettavaa eka suoraan tahraan ja sitte esipesuaineeksi sitä pulveria ja norm.pesupulveri ja huuhteluaine ja 60 pesu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:37 vieras kirjoitti:
mä luotan pinkkiin...............eli vanish-tuotteilla lähtee.juurikin pesin kakat vaatteista(sellaset oikein rasvatahna-kakat) suihkutettavaa eka suoraan tahraan ja sitte esipesuaineeksi sitä pulveria ja norm.pesupulveri ja huuhteluaine ja 60 pesu
Ihan sama tapa meillä!!! Vanish on hyvä ja nopea ja helppo, sopii myös väripyykille! Ja 60 astetta pesee paremmin kuin 40 astetta.

Sappisaippualla en meillä onnistunut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:20 unikuu108 kirjoitti:
mä en kyllä saa sillä pinkillä mitää tahroja pois!! mutta meidän poitsun kakkatahrat ovat lähteneet sappisaippualla,aurinkokuivatuksella ja ajan kanssa..
aikas tuoreeltaan pitäs ne tahrat poistaa........
 

Yhteistyössä