Kakkosen syntymä

  • Viestiketjun aloittaja Weerakka
  • Ensimmäinen viesti
Weerakka
Toinen lapsukainen tulossa ja aloin pohdiskelemaan tuota kipupuolta, yllätys yllätys. Miten on, kertokaa onko tarvinnut epiduraalia ensimmäisen jälkeen synnytyksissä ja onko sitä annettu? Kuulin vaan et täällä meilläpäin, E-Savossa, ei kai mielellään uudelleen syntsääjille annettas. Ja onko ollu pienemmät kivut toisella kertaa? Ekan synnytys oli mielestäni aika kivulias, oksitosiiniäkin pumpattiin mielestäni aikas paljon..? Mulla on joku rv 33 menos.
 
Ainakin kätilöopistolla hesassa saa uudelleen synnyttäjätkin epiduraalin jos äiti sen tahtoo. Ja minä sain kun menin kakkosta synnyttään viime maaliskuussa. Vaikkakin synnytys päättyi mun kuumeen nousun takia kiireelliseen sektioon.

t:Hermione ja Onni pian 2kk :heart:
 
Mie ainakin sain epiduraalin tokalla kerralla hyvin ja synnytys sairaala oli ekks.Ja meinaan kyllä pyytää kolmannellakin kerralla.Toisen synnytyksen kivut oli kyllä lievemmät ja muutenkin tapahtuma helppo verrattuna ekaan joka käynnistettiin..
 
Weerakka
Kiitos!
Toivottavasti täälläkin sen saa, tai riittäis sekin, että se luvataan, vaikka ei sit tarttiskaan. Ekan synnytys oli muutenkin aika pitkäpiimästä touhua. Tyttö syntyi Viikolla 42+4, ja sitä yritettiin muutama päivä käynnistellä jo sitä ennen sairaalassa. Aika hellävaroen kuitenkin, kun ei ollu mitään hätää. Sitten synnytys kesti 15,5 tuntia ja sinäkin aikana meinas kaks kertaa supistukset hävitä. Toivon totisesti, että kakkonen syntyis vähän nopeammin :)
 
HEI;WEERAKKA!! Olen tuo edellinen vieras myös,samam tyyppi.Minulla myös ekal käynnistys ja syntyi 42+1 ja pitkä ponnistus jne. mutta lohduttanen sinua että tämä toinen tuli parin minuutin ponnistuksen jälkeen ja laskettuna päivänä joten ei se aina tarkoita että toinenkin yliaikainen...
 
Kyllä saa epiduraalin varmasti, jos vaan anestesialääkäri on paikalla ja ehtii ajoissa. Tosin suosittelen oman kokemuksen pohjalta spinaalipuudutusta. Ainakin mun mielestä se oli parempi kun epiduraali, kivut lähti kokonaan ja ponnistin hymyillen 2min.(ilokaasullakin vaikutuksensa =)
3xepiduraali ja ilokaasu
1xspinaali ja ilokaasu =)
 

Yhteistyössä