Kakkukysymyksiä, oliskos kakkutaitureita paikalla

Täytekakku:
Määrätyn mallinen pitää olla ja sen nyt oon pähkäilly miten toteutan, malli on pyöreähkö eli keilan puolikas on tavoitteena

Jos sen nyt päällystän marsipaanilla, sokerimassalla tms (niin saako niitä ihan tavallisesta kaupasta vai mistä???)

Vaahtokarkkitaikinasta on täällä joskus ollut juttua, onko vaikea tehdä / käyttää?

Vai miten onnistuisi kermavaahdolla?
:flower:
 
vieras
Marsipaania saa ihan kaupasta joo.

Vaahtokarkkitaikinaa en itse ole tehnyt, mutta ohjeen olen lukenut enkä usko, että on mitään vaikeaa.

Tai sitten kermavaaholla mielestäni ihan yhtä hyvin. OIkeastaan riippuu siitä minkätyylisen haluat siitä. Kermavaahto on yleensä tykätympi kuin marsipaani, mutta sekin toki vaihtelee. :)

Itse olen tehnyt esim. siilikakun jossa vähän samaa muotoa kuin puolikkaassa keilapallossa olisi. Eli muotoilet sen vaan pyöreän muotoiseksi kakkupalojen avulla. Tee vaikka kaksi tavallista kakkupohjaa (tai toinen uunipellille) ja sitten siitä toisesta taiteilet kappaleien avulla sen puolipyöreän muodon.
 
Teet kakkupohjia hiukka enempi ja laitat ne päälekkäin ja muotoilet sen haluamaksi malliksi. Sitten täytteet ja päälluksen saat marsipaanista(kaupoista saa erivärisiä) tai kermavaahdosta lastan avulla. Kyllä se onnistuu. Mukavia leivonta hetkiä.
 
Tommoset erikoismalliset kakut oon tehny sillai et oon paistanu pohjan pellillä. Saisit keilasta ihan oikean keilan mallisen ku siihen alas keskelle leikkaat veitsellä semmoisen "hatun" et saat siihen kolmiulotteista pyöreyttä.

Mä olen marsipaania ostanut semmoisessa pötkössä kaupasta ja sokerimassaa tilannut muistaakseni Bake and Partysta.

Mulla oottaa säkillinen vaahtokarkkeja tuolla kaapissa että pitäis kokeilla sitä taikinaa. Kinuskikissan sivuilta olen ohjetta ihmetelly. Ei se kamalan vaikealta kuulosta.
http://www.kinuskikissa.fi/?p=176
 

Yhteistyössä