kakkupohja menee aina keskeltä kasaan!!

una
tee se pohja niin että otat kolme samankokoista lasia. yhteen sokeri toiseen munat ja kolmanteen jauhot. munat ja sokeri VAAHDOKSI ja rauhallisesti vatkaten jauhot sekaan. 175 asteessa jotain puolesta tunnista 45min. eikä lätsähdä.
 
Mä oon ennen tehnyt kakkupohjat ilman leivinjauhetta ja ne lässähti aina.
Nyt tein ekan kerran leivinjauheella ja tuli tosi nätti,eikä lässähtänyt. Laitin myös perunajauhoja sekaan, ennen en laittanut niitäkään.
 
Täytyy kokeilla ilman leivinjauhetta siis. muuten teen mielestäni oikein: huoneenlämpöisiä munia vatkaan sokerin kanssa (kaikkia siis kupillinen, jauhojakin) n.minuuttia ja sitte jauhot varovasti nostellen sekaan.

KIITOS IHAN TUHANNESTI VINKeISTÄ! :flower: Enpä ole tuollaista tajunnutkaan, luulin että leivinjauhe on ihan välttämätön-. :ashamed:
 
kaakku
Alkuperäinen kirjoittaja KnicKKnacK:
Täytyy kokeilla ilman leivinjauhetta siis. muuten teen mielestäni oikein: huoneenlämpöisiä munia vatkaan sokerin kanssa (kaikkia siis kupillinen, jauhojakin) n.minuuttia ja sitte jauhot varovasti nostellen sekaan.

IITOS IHAN TUHANNESTI VINKISTÄ! :flower: Enpä ole tuollaista tajunnutkaan, luulin että leivinjauhe on ihan välttämätön-. :ashamed:
ootko vatkannut vaahtoa riittävän kauan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaakku:
Alkuperäinen kirjoittaja KnicKKnacK:
Täytyy kokeilla ilman leivinjauhetta siis. muuten teen mielestäni oikein: huoneenlämpöisiä munia vatkaan sokerin kanssa (kaikkia siis kupillinen, jauhojakin) n.minuuttia ja sitte jauhot varovasti nostellen sekaan.

IITOS IHAN TUHANNESTI VINKISTÄ! :flower: Enpä ole tuollaista tajunnutkaan, luulin että leivinjauhe on ihan välttämätön-. :ashamed:
ootko vatkannut vaahtoa riittävän kauan?
sorry , kirjoitusvirhe tuli mulla, piti laittaa että 5 MINUUTTIA EIKÄ N.MINUUTTIA.... :kieh:
 
una
Alkuperäinen kirjoittaja KnicKKnacK:
viidessä minuutissa siitä tulee yleensä melkeen valkoista vaahtoa.. kauanko te sitten vatkaatte???
se on ihan hyvää silloin kuin on valkoista vaahtoa. :) joku taitaa pilailla? eikä se kellonajasta oo kiinni, kunnes on "vaahtoa" niin on ok.
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja mun ohjeessa:
munia ei sais vatkata liian kauan! nelisen minuuttia on sopiva! Muuten munan valkuaisrihmat menee rikki ja kakku lässähtää.
=D, tää menee jo hauskaksi.

Itse vatkaan niin kauan kun sielu sietää ja tulee kuohkeaa.
 
muakin kiinnostaa kauanko vatkaatte ja miten, käsin vai sähkövatkaimella? Meinaan mun kakkupohjat menee kanssa aina keskeltä kasaan, enkä tiennyt että sen voi tehdä ilman leivinjauhettakin. Mä olen kyllä sitten vaan tyynesti korjannut ongelman länttäämällä reilusti täytettä siihen keskelle... :whistle:
 
Vatkataan niin kauan, että kun vatkaimesta liruttaa sitä taikinaa kulhoon kahdeksikon muotoon, niin se kahdeksikko jää siihen. Jauhot käännellään taikinaan varovasti, ei vatkata. Uuniluukkua ei saa paiskoa, eikä kakkuvuokaa viskata sinne. Ja mieluummin hiipiä varpaisillaan uunin ohi, luukkua ei auota.
 
Älkää nyt hyvät ihmiset pilailko epätoivoisen leipurin kustannuksella..! :LOL: tässä on tosi kyseessä..
eli oon sitä mieltä että oon ihan oikein vaahdottanu kyllä, mutta kokeilen jättää leivinjauheen poies..
tutkailen vielä leivontasivuilta jos löytyis muitakin vinkkejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Vatkataan niin kauan, että kun vatkaimesta liruttaa sitä taikinaa kulhoon kahdeksikon muotoon, niin se kahdeksikko jää siihen. Jauhot käännellään taikinaan varovasti, ei vatkata. Uuniluukkua ei saa paiskoa, eikä kakkuvuokaa viskata sinne. Ja mieluummin hiipiä varpaisillaan uunin ohi, luukkua ei auota.
:D tenavat pitää mua kohta ihan hulluna..
 

Yhteistyössä