kakkupohjan ohje..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 21:49 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
perusohje, mmikä toimii ainakin mulla
1 lasillinen vehnäjauhoja mihin sekaan 1 tl leivinjauhetta
3 munaa
1 lasillinen sokeria
munat ja sokeri vaahdoksi ja sen jälkeen vehnikset
vielä parempaa tulee, kun laittaa tuon jauhot niin, että puolet perunajauhoja ja puolet tavallisia.. Kakusta tulee pehmeämpi ja kuohkeampi!

Ja se nyrkki sääntöhän on niin, että kaikkia aineita (jauhot, sokeri ja munat) tulee yhtä paljon.. Eli laita ensin munat johonkin lasiin. Samanlaiseen lasiin sokeri.. Kaada sokeri taikinakippoon ja laita munien "määrä" jauhoja. munat kuppiin ja sekasin. Lisää jauhot vasta kun vaahto on niin kuohkeaa, että siihen pystyy kirjoittamaan esim. 8 , niiin, ettei se "häviä" ennen ku olet lopettanut!

Onnea leipomiseen!! :flower: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 21:49 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
perusohje, mmikä toimii ainakin mulla
1 lasillinen vehnäjauhoja mihin sekaan 1 tl leivinjauhetta
3 munaa
1 lasillinen sokeria
munat ja sokeri vaahdoksi ja sen jälkeen vehnikset
minkä korkunen lasi pitäs olla? :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2006 klo 21:29 lämminsydän kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 21:49 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
perusohje, mmikä toimii ainakin mulla
1 lasillinen vehnäjauhoja mihin sekaan 1 tl leivinjauhetta
3 munaa
1 lasillinen sokeria
munat ja sokeri vaahdoksi ja sen jälkeen vehnikset
minkä korkunen lasi pitäs olla? :ashamed:
Otat vaan jonkun.. Mitä isompi niin sitä varmemmin sinne mahtuu munat :D
Mulla itellä on tollaset 0.5 l tuopit olleet kovassa käytössä ku teen 5-7 munan kakkuja.. Kokeilemalla selviää mihin lasiin mahtuvat :D

ONNEA kokeiluun! :hug: :flower:
 
neljän munan kakun jos tekee, ni 2 dl kaikkia. Eli neljä munaa menee kahen desin lasiin, niin ei tartte erikseen ruveta sitä varten lasia sotkee, jos neljän munan kakun teet :)
Kaks desiä vaan sit jauhoja ja sama sokeria. Leivinjauhetta ei oo pakko laittaa, mut jos haluut niin tohon neljään munaan tulee muistaakseni 1tl..

Ja tosiaan muista vatkata tarpeeksi kauan! Että saat vaikka sen kasin kuvion pysymään siinä vähäaikaa!
 
tamalo
4 munaa mukiin ja muita aineita sitten samanverran. mittaat esim. mukiin. eli munat ensin mukiin ja sit saman verran muita paitsi tietty leivinjauhetta vaan 1tl. Äitini ei tykkää käyttää perunajauhoja lainkaan ja näin ollen en itsekään siitä tavasta pidä:) Lisäksi vinkki häneltä on vatkata munat ja sokeri vaahdoksi ja lisätä siihen sitten 2rkl kylmää vettä ja lisää loput aineet.
tämä ohje sellaseen tavalliseen pyöreään vuokaan ja jos tekee pellille niin sellanen 6 munaa on sopiva määrä. ikinä en ole epäonnistunut tällä ohjeella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 13:20 tamalo kirjoitti:
4 munaa mukiin ja muita aineita sitten samanverran. mittaat esim. mukiin. eli munat ensin mukiin ja sit saman verran muita paitsi tietty leivinjauhetta vaan 1tl. Äitini ei tykkää käyttää perunajauhoja lainkaan ja näin ollen en itsekään siitä tavasta pidä:) Lisäksi vinkki häneltä on vatkata munat ja sokeri vaahdoksi ja lisätä siihen sitten 2rkl kylmää vettä ja lisää loput aineet.
tämä ohje sellaseen tavalliseen pyöreään vuokaan ja jos tekee pellille niin sellanen 6 munaa on sopiva määrä. ikinä en ole epäonnistunut tällä ohjeella.
Mielenkiintoista, muistan lapsuudesta että äiti laittoi kakkutaikinaan; 4 munaa ja 4 rkl KIEHUVAA vettä. =)
 
Mä aina ennen tuskailin kakkupohjan kanssa, mutta sitten löysin tämän ohjeen, enkä ole ikinä epäonnistunut. Eli 6 munaa, 2,5 dl sokeria, 1,5 dl vehnäjauhoja ja 1,5 dl perunajauhoja. Leivinjauhetta ei käytetä. Munat kannattaa ottaa ajoissa lämpiämään, jotta tulee kunnon vaahtoa. 175 astetta ja n.puoli tuntia paistoaika.
 

Yhteistyössä