kakkuun muumin kuva..apuja kaivataan

niin tuo suorakaiteen muotoisen kakun suklaahan on halki ja ihan oma moka...menin sitä muka painamaan kiinni kermaan, enkä odottanut että se hieman pehmenis huoneenlämmössä niin se otti ja meni rikki...että painamaan sitä kuvaa ei saa mennä missään nimessä, se kyllä painautuu itse siihen kun sen antaa olla hetken huoneenlämmössä...eka kerta oli miulla kun tuollaiset kuvat tein niin pitihän siinä mennä jotain vikaan :LOL: :LOL:
 
hei
mä tein aikoinaan muumipeikkokakun silleen et pellin kokoisia pohjia päällekkäin,kermaa päälle ja semmoi leivinpaperista leikattu muumi varovasti päälle ja suklaarouheella koko kakku ympäri.kun paprun nosti pois,oli valkoinen muumipeikko valmis.sitte rajasin vielä suklaarusinoilla muumin.tosi helppoo oli ja onnistu hyvin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
niin tuo suorakaiteen muotoisen kakun suklaahan on halki ja ihan oma moka...menin sitä muka painamaan kiinni kermaan, enkä odottanut että se hieman pehmenis huoneenlämmössä niin se otti ja meni rikki...että painamaan sitä kuvaa ei saa mennä missään nimessä, se kyllä painautuu itse siihen kun sen antaa olla hetken huoneenlämmössä...eka kerta oli miulla kun tuollaiset kuvat tein niin pitihän siinä mennä jotain vikaan :LOL: :LOL:
nii ihan sitä peruskakun reseptiä ajattelin :) millaset täytteet ym.sulla muuten kakussa oli ja oliko se isoin kakku minkä kokonen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kahvi kissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
niin tuo suorakaiteen muotoisen kakun suklaahan on halki ja ihan oma moka...menin sitä muka painamaan kiinni kermaan, enkä odottanut että se hieman pehmenis huoneenlämmössä niin se otti ja meni rikki...että painamaan sitä kuvaa ei saa mennä missään nimessä, se kyllä painautuu itse siihen kun sen antaa olla hetken huoneenlämmössä...eka kerta oli miulla kun tuollaiset kuvat tein niin pitihän siinä mennä jotain vikaan :LOL: :LOL:
nii ihan sitä peruskakun reseptiä ajattelin :) millaset täytteet ym.sulla muuten kakussa oli ja oliko se isoin kakku minkä kokonen?

kaivaa reseptikansiota...hmm...

kakkupohja:

6 munaa
2½ dl sokeria
2 1/4 dl vehnäjauhoja
1 dl perunajauhoja
1½ tl leivinjauhetta

Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi, sekoita sillä aikaa kuiva-aineet keskenään, mieluiten lusikalla, jotta saat perunajauhopaakut poissa ja sekoita jauhot vaahtoon, kaada leivinperilla vuoratulle pellille tai vuokaan,

175astetta ja noin 20-45min (riippuen teetkö pellillisen vai pyöreään vuokaan)

Tällä samaisellä ohjeella tein tuon isonkin kakun joka on ihan hieman a4 suurempi...(pari senttiä suuntaan ja toiseen) siihen meni 3 pellillistä pohjia (joista kyllä jäi hieman ylikin, mutta en jaksanut alkaa tekemään palapelikakkua)

Kuva oli noin a4 paperin kokoinen,ja kuvan piirsin telkkarin läpi leivinpaperille, jotta sain muumimamman isoon kakkuun
(muumimamma pitää jättikurpitsaansa kädessä kun se vielä oli pieni.)

täytteenä miulla on se mikä parhaimmalta maistuu ja tekee parhaiten meillä kauppansa eli mansikka- ja vadelma rahkaa (banaanirahkakin on hyvää)

2prk flora vispiä
2prk rahkaa (itse käytän ehrrmania)
hieman vanilliinisokeria
noin ½-1 ½ dl sokeria
mansikoita
vadelmia

vaahdota kerma ja lisää sinne vaahdotuksen aikana hieman vanilliinisokeria (noin ½tl) kun vaahto on valmista, vatkaa sekaan rahka.
Puolita kermarahkaseos 2 kuppiin, lisää toiseen mansikat (jos pakaste, niin valuta kunnolla) ja toiseen vedelmat (näissäkin tarvittaessa valutus), lisää maun mukaan sokeria kumpaankin kuppiin. Itse teen makee ja laitan enemmän...

Banaanirahkaan viipaloi banaanit siivuiksi, kakun täytteeseen tämän voi tehdä 2 tavalla, voit levittää rahkaseoksen kakun väliin ja latoa banaanit siihen päälle, tai sekoitat banaaniviipaleet sinne rahkaseoksen väliin(ensimmäinen minusta helpompi tapa)
 
suuri kiitos :D tää kuulostaa erittäin hyvälle :p en ole pellillistä tehnyt,joten kysäsempä vielä: uuni pellille laitat taikinan, mutta teetkö tämän kolme kertaa? :ashamed: :ashamed: (äh sehän ois jo kolminkertainen taikina määrä) yhdestä pellillisestähän laitat puoliksi sen, eikös vaan :D kyl nyt menee vaikeeks taas :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kahvi kissa:
suuri kiitos :D tää kuulostaa erittäin hyvälle :p en ole pellillistä tehnyt,joten kysäsempä vielä: uuni pellille laitat taikinan, mutta teetkö tämän kolme kertaa? :ashamed: :ashamed: (äh sehän ois jo kolminkertainen taikina määrä) yhdestä pellillisestähän laitat puoliksi sen, eikös vaan :D kyl nyt menee vaikeeks taas :xmas: :D
Siis tuo 6 munan taikina yhteen pellilliseen ja 3 pellillistä teen meilläkun on sen verran kapee tuo pelti että en saa sitä puoliksi tehtyä tai siitä tulee niin kapee...niin meillä siitä jää yli joka pellistä hieman, mutta ne ylimääräiset voi laitta pakkaseen ja tehdä niistä vaikka kakkuleivoksia myöhemmin
 
Alkuperäinen kirjoittaja kahvi kissa:
siis what :D mä siis ymmärsin oikein tämänkin jutun.kiitos erittäin paljon sinulle :heart: vaikka ajattelin jo että kauanhan se jaksaa neuvoa mua :LOL:
kyllä minä mielelläni neuvon kun on minuakin neuvottu vaikka joskus joutuu kysymään useamman kerran ennenkuin on tietäviä paikalla...kysy vaan lisää jos jokin vielä painaa mieltä...menee tosin hetki aina ennenkuin vastaan kun en tätä juttua löydö ja haen sen sitten tuolta omasta profiilista
 
Heidyska
Tulosta muumin kuva, piirrä siitä kuva läpi leivinpaperille. Kaulitse marsipaanista levy, laita leivinpaperi sen päälle, painele muumin ääriviivoja myöten varovasti vaikka veitsen kärjellä että muumista tallentuu marsipaanille juuri ja juuri erottuvat rajat. Ota ohut pensseli ja karamelliväriä ja eikun maalaat ne rajat
 
Tiinuuska
Alkuperäinen kirjoittaja Heidyska:
Tulosta muumin kuva, piirrä siitä kuva läpi leivinpaperille. Kaulitse marsipaanista levy, laita leivinpaperi sen päälle, painele muumin ääriviivoja myöten varovasti vaikka veitsen kärjellä että muumista tallentuu marsipaanille juuri ja juuri erottuvat rajat. Ota ohut pensseli ja karamelliväriä ja eikun maalaat ne rajat
Tai tilaa muumin kuva helposti esim. www.valokuvakakkuun.fi sivustolta. :)
 

Yhteistyössä