Kaksi testiä negaa, menkat tulee mutta silti epäilys raskaudesta

krl
Heippa! Tosiaan, sain äsken idean että voisin tulla täältä vähän kyselemään että oisko mitenkään mahdollista olla raskaana.
Oon 17-vuotias, täytän syksyllä 18. Mulla on kumppani ja vakava parisuhde.
Marraskuun loppu-joulukuun puoliväli niin alkoi erittäin voimakas pahoinvointi ja kamala yökötys. Se oli ainakin helmikuun puoliväliin saakka niinsanotusti kroonista, eli se kesti ihan aamusta iltaan. Kun aamulla avasin silmät, sai pelätä tuleeko oksennus ja nukkumaan mennessä kuvotus oli edelleen päällä. Kertaakaan en oksentanut kyseisellä aikavälillä. Ensimmäisenä tuli mieleen vain vatsavaivat, suolistovaivat tai kipeys. Tutkin netistä kaikki refluksit, vatsahaavat, helikot jne. Ruokahalua ei ollut, en mitään pystynyt syömään koska syömisen jälkeen en voinut moneen tuntiin tehdä mitään. Oli kyse kunnon ruoasta tai yhdesä jogurista, pahoinvointi tuli silti! Olen tähän mennessä laihtunut 6 kg. Sinnittelin tammikuun loppuun saakka ja soitin lääkäriin, eihän kukaan jaksa 24/7 pahoinvointia ja syömättömyyttä + VATSAKIPUJA. Aika oli viime viikolla ja sain lähetteen verikokeisiin ja närästyslääkkeitä. Lääkäri myös paineli vatsaani.
Ja pitäisi käydä nyt ensi viikon alussa antamassa näytteet helikobakteeria varten.
Eli kyseinen pahoinvointi on voinut olla alkuraskauden pahoinvointia.
Tein 2-3 viikkoa sitten apteekin raskaustestin päiväpissasta, oli negatiivinen.
Parin viikon kuluttua siitä (en oo tarkka näissä ajoissa ku ei oo mitään hajua millon mikäki on tapahtunu) kävin labrassa viemässä aamupissan ja se oli negatiivinen.
Pahoinvointi tosiaan on helpottanut muutamien viikkojen aikana ja se esiintyy vain välillä.
Outoja haluja tulee ihan yhtäkkiä, ei niinkään outoihin asioihin tai esineisiin niinku oon lukenu odottavien äitien jutuista vaan ihan normaaleihin ruokiin. Yhtäkkiä saattaa alkaa tehdä mieli jotain tiettyä herkkua, pari viikkoa himoitsin oikein kunnon mehevää pihviä ravintolasta ja näitä ruokia on ollu muutamia mitä oon himoinnu mut ei oo ollu _pakottavaa_ tarvetta saada niitä ja halu on mennyt ohi.
Hajuaistissa en havaitse muutosta.
Tottakai sillon ku ehkä kuukauden aikana viime vuoden lopussa toi 6 kg lähti hujauksessa pois, laihduin ja vatsasta tuli litteä ja se oli oikein iloinen asia minulle! :)
Sillon kun ton raskaustestin ekaa kertaa tein, niin tein sen vatsan kasvamisen takia, vatsa nimittäin alkoi pyöristyä alamahasta ihan yhtäkkiä.
Nyt parin päivän aikana olen tuntenut outoja tuntemuksia alavatsassa, muljahtelua, pientä liikettä ja ehkä myös sitä tuttua "kuplintaa"
Voi olla myös toki ilmaa tai ulostetta koska ummetustakin on!
Etenkin kun pysähdyn ja rauhoituin, alkaa tuntua jotain liikettä... Käsin ei tunne muutakuin oman pulssin.
Ollaan kumppanin kanssa mietitty milloin olis ollu mahdollista että raskaus ois alkanu, koska oon syöny yli vuoden e-pillereitä (mercilon)
Oon ottanu aina jokaisen, mutta melko usein myöhässä, eli kun iltaisin oon tottunu ottamaan niin aika usein oon ottanu sen vasta seuraavana aamuna/iltapäivällä!
Tottakai tommonen että ottaa vasta seuraavana päivänä niin on voinut olla kohtalokas jos ovis on ollut juuri päällä.
Menkat on tosiaan tullu tähän saakka ihan normaalisti ja edelliset loppu tossa sunnuntaina. Yhtä kivuliaat on ollu ja vuoto ollu normaalia. Tosin ehkä 2-3 kuukauden ajan ne on alkanu taukoviikolla torstaina (ennen perjantaina)
Tosiaan, vatsa on pyöristynyt, pahoinvointia, syömättömyyttä, ummetusta, yhtäkkisiä haluja ruokia kohtaan, väsymystä, päänsärkyä ja se piti vielä mainita että nyt on ainakin viikon ajan nipistelly alavatsaa kuukautiskipujen tavoin!
Myös ihan yhtäkkiä saattaa tulla järjetön pissahätä (ihan tosta noin vaan) ja pakko juosta heti vessaan.
En halua mitään ilkeitä vastauksia, koska mun on pakko yrittää saada apua kaikin keinoin. Lapsi nimittäin olisi melko ei-toivottu. Kummallakaan ei ole säännöllisiä töitä, asutaan vanhempien luona kummatkin, itselläni ongelmia/masennusta/mielialahäiriöitä jne.
Mulla on ens keskiviikkona (20 pv) neuvolassa aika e-pillereiden takia, joten pitäisikö kysyä että voiko lääkäri kokeilla vatsaa? Eikö siellä neuvolassa yleensä osata ihan painelun perusteella sanoa että onko se kohtu pinkeä jne? Tai jos jopa pääsisin suoraan ultraan (?)
Sitten vielä se että ihan alavatsassa, häpyluusta joitakin senttejä niin tuntuu kohouma kun siitä päältä vetää sormen kanssa? Tuli mieleen voisiko se juuri olla "kohonnut" kohtu? Huomasin myös navasta alapäähän tummentuneen tumman viivan ja pohdin poikaystävän kanssa voisiko se olla linea negra. Poikaystävä sanoi että se on aina ollu tommonen, mun mielestä se erottu selvemmin...
Toivoisin vähän suuntaa antavia vastauksia, kysymyksiä, neuvoja jne!
ps. sen voin sanoa että jos olen raskaana ja viikkoja on alle 20, niin keskeytyksen teen ilman muuta.
pps. toisaalta nyt kun oon hysteerisenä lukenut netistä tosi useita keskusteluita kaikkeen raskauteen liittyvistä asioista, synnytyksestä, vauvan liikkeistä, katsonut ultraääni-videoita niin oon alkanu lämpee ajatuksell että josko oisinki raskaana! sanoin tossa äsken tolle miehelle että vois tulla jopa pieni pettymys jos en olekkaan :(
anteeksi sekava kirjoitustapa ja ehkä kirjoitusvirheet, uskon että saatte selvää:)
ja vielä se että varmasti kun oon peloissani ja hysteerinen, voin kehittää kaikkia tuntemuksia ja "oireita" raskaudesta...
tässä lopussa vielä kuva joka otettiin äsken!

katso liitettä 18396
 
No kaikista parasta sun olis todennäköisesti asiaa tiedustella itse lääkäriltä.
Itse veikkaan, ettet varmaankaan ole raskaana (negatiivinen labrankin pissatesti + menkat, aika jännä olisi jos olisit siitä huolimatta raskaana), mutta eihän sitä koskaan voi tietää? Nyt soittoa vaan ja varaamaan aikaa lääkärille!
 

Yhteistyössä