Kakskymppiset yrittäjät 2011

Adalemina ja Tigi samanlaisia aatoksia täällä. Itsellä suurin huoli lapsen terveydestä :(
Sunflower ymmärrän aatoksesi, itsellekin se puolivuotis päivä oli kova paikka, jotenkin kuulosti niin paljon pitemmältä kuin 4 tai 5kk :/ Nyt sitten ahditusta lisää elokuussa täyteen tuleva 1vuosi.. Tuntuu että kesä menee niin lohduttoman nopeaa ja vuosipäivä on jo ovella. Toivottavasti tärppi tulee ennen sitä.

Plussatuulia kaikille!!
 
Sunflower11
Mä oon miettinyt aika paljon myös sitä et millanen vauva..
Eka oli tosi helppo vauva (onneksi, koska olin yksin) ja nyt uhmiksena välillä aivan kamala :D Kakkonen taas oli tosi vaativa vauva ja ekat 2vkoa meni siihen että huusi-söi-huusi kunnes annoin korviketta ja oli hiljaa ekan kerran pari tuntia.. Ja hänen kanssaan on allergiaa ja viljayliherkkyyttä ym. Nyt rupee neidillä tahtoa olemaan joten "pelkään" kauhulla uhmaikää :D
 
Voi mimmiiih kunpa se vahvistuis :) Koskas testaat seuraavan kerran?

Tohon ovistesti-kysymykseen mäkin kommentoisin, etten mäkään ymmärrä mitää pahaa niissä on. Toistaiseksi en halua ruveta itse käyttämään, ettei se sänkyelämä kärsi, mutta jos vauvaa ei kuulu niin sitten kyllä testaan jotta saan tietää, tuleeko sitä ovista edes ja jos, niin koska. Sitten kun se on selvillä niin tietää sitten tarvitseeko esim. lääkärille mennä valittamaan asiaa :)

Kuten hensq:lla, mäkin alunperin ajattelin sitä, että pitäisi olla sitä ja tätä ennen vauvaa. Mutta samalla lailla, yhtäkkiä hokasin etten mä tästä enää nuorru ja kun mielelläni teen lapset kuitenkin melko nuorena, niin hoksasin että ei ne lapset vaadi mitään sellaista, mitä meillä ei nyt jo olisi tarjota :) Meillä aikoinaan äiti valmistui vasta kun minä ja kaksi siskoani olimme noin ala-asteikäisiä, ei meillä aikoinaan rahaa ollut liikaa mutta äiti oli kotona ollessamme pieniä emmekä juurikaan olleet päiväkodissa ja tehtiin tosi paljon asioita yhdessä perheenä, lapsuus oli tosi onnellinen. Tähän tähtään siis itsekin, tarkoitus olisi tarjota omillekin lapsille paljon aikaa ja yhdessäoloa ja opettaa heille se, että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin raha ja se, miltä näyttää ja mitä omistaa.

Vauvan sukupuolella ei olisi väliä, paitsi että olen ajatellut pojan olevan helpompi.. tuntuu, että tytöillä on nykyään niin paljon esim. ulkopuolelta tulevia paineita, esim. ulkonäköön liittyviä että tytön kasvattaminen olisi vaikeampaa.. en minä tiedä, enhän oikeasti tiedä lapsista yhtään mitään :)

Nojoo, tulipas taas pähkäilyä.. taidan tästä mennä katsomaan "lämmittelyksi" että miten käy Tsekin ja Venäjän :D Mullakin on jääkaapissa hieman kisastudiojuomaa kun huomenna on vapaapäivä, näin alkukierrosta uskaltaa tissutella vielä huoleti! Ja kai sitä nyt pitää ottaa ilo irti siitä hommasta, jos vaikka sattuisi onni potkaisemaan tänän kierron aikana...
 
Noista vuosipäivistä, täällä tosiaan tuli juuri kaksi vuotta yritystä täyteen... Kyllä pistää mielen matalaksi. Muutenkin aika tappiomieliala päällä, myös tämän yrityksen suhteen.


mimmiiih Joko oot testannut uudestaan? :)


Täällä täti tuloillaan, eilen loppui terot ja nyt menkkajuilintoja mahassa ja pientä tyhrua. Masentaa, mutta päästäänpähän uuteen kiertoon.


Ovistestit munkin mielestä ihan käteviä, itse tosin käyttänyt vissiin vaan yhdesti yrityksen aikana... Pco kun saattaa näyttää positiivista koko ajan ovistikuilla.


Plussatuulia kaikille! :whistle:
 
Sunflower11
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MA 16.5


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

Moonbride.........kp69/?.......................yv2.........1.lapsi
hensq................kp43/?...........25v......yk1..........1.lapsi
sameoldsong......kp42/?......................yk?.........1.lapsi


Kp 21-30

mimmiih............kp30/22-23.....21v....................1.lapsi
Laretzki.............kp28/?............20v........yk1.........1.lapsi
Hömelö.............kp26/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Sunflower11......kp24/31...........22v.......yk5........3.lapsi
neonroze...........kp23/26...........21v...yk1............1.lapsi
villabikinit............kp22/?.............24v.......yk1........4.lapsi


Kp 11->20


Kekkuvekku.........kp19/?..............23v.......yk1........1.lapsi
Tigi....................kp19/28............22v.......yk1........1.lapsi
Adalemina..........kp15/?..............23v.......yk1........3.lapsi

Kp 1-10

ttty....................kp9/33...........25v......yk2..........1.lapsi
Epa-88...............kp6/?..............22v......yk1.........1.lapsi
petrra................kp5/33............24v......yk2.........1.lapsi

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi

Mukana menossa
Huisi hippu


Plussanneet

 
mimmiih: Just olin tulossa kurkkimaan sinun kuulumisia :) Kovasti viivanvahvistustuulia täältä! :)

***

KP 15

Aloin muuten pistämään nyt ylös omaan pikkukalenteriin tuntemuksia ja kiertopäiviä sun muita mitä mieleen alkaa juolahtamaan. On helpompi pysyä mukana enkä viitsi laittaa kaikkien nähtäville keittiön seinäkalentereihin tietoja milloin on mikäkin hetki. Saattaisi sitä syntyä juttua. :D

Ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä asiasta. Katsotaan nyt, koska kerrotaan ja kenelle kerrotaan.

Jaan nyt teidänkin kanssa mitä satun aamutuimaan muistamaan. :D Huomattua:

- Vihlaisut muutaman päivän varsinkin rasituksen alla ja kipeesti. Eilen tein iltavuoron isommalla osastolla ja kylläpä oli tuskallista välillä, kun oikein vihlaisi juuri, kun sait kunnon otteen. : /
- Kirkas vuoto.
- Ristiselkää kipuilee huomattavasti enemmän aaltomaisesti. (Pikku-Kakkosen synnytyksen jälkeen en ole saanut ristiselkää kuntoon. Tämä voi tosin johtua myös meneillä olevasta työharjoittelustakin, että on kipeämpi, mutta nyt se on eri tavalla ollut. Sellainen viiltävä, aaltomainen vihlaisu käy koko ristiselässä.)

Tosi kiva, kun jaoitte samoja mietteitä mitä täällä on ilmassa. En siis ole yksin! :D
 
Viimeksi muokattu:
heissulivei! pitkästä aikaa taas pääsee rauhassa käymään täälläki nii voi kirjoitella :) Omista tuntemuksista sen verran että olo on laantunut edellisistä oireilusta mitä kerroin, oikeastaan mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut, muuta kuin että pinna on kireällä melkeen kokoajan ja parin päivän ajan ollu on alavatsan vihlailua, ihan kuin menkat alkaisi mutta eipä ole silti tullut.. testi odottaa lääkekaapissa päiväänsä milloin viitsii/uskaltaa käyttää jos ei kohta ala tippaseen :D

Sukupuolitoiveista sen verran että ei ole suurempia toiveita kumpi sieltä saisi tulla, tervetullut on kumpi tahansa. Miehelle tietysti on tärkeää että saa sen suvun jatkajan, eli pojan jossain vaiheessa, kun itse on ainoa lapsi perheessä ja hänen sukunsa ns. loppuu häneen, mutta molemmilla kuitenkin haaveena sekä tyttö ja poika. :)
Vielä loppuun pitää sanoa että olihan se mahtava peli eilen!! :p
 
Heippa naikkoset :wave:

Kylläpäs näitä ketjuja on paljon täällä, mihin vois osallistua.. Johan mä olen kolmessa paikkaa, ni miks ei tännekkin :)

Mä olen 24 vuotias lähäri Turun seudulta, Ukko on 28. Yhdessä ollaan oltu vuodesta 2003, tosin pari eroa välissä, mut ei menoa haittaa.. Jätin pillerit viime vuoden elokuussa ja plussasinn.. öö.. tammikuun noin puolessa välissä, mutta oireita oli jo joulun alla, nännit oli tosi kipeet..
Viikoilla 15+3 viikon vatsakipujen jälkeen jouduin hätäleikkaukseen, olin vuotanut verta viisi litraa vatsaonteloon. Kohdun vieressä oli joko tuplakohtu tai ihorasvi jossa sikiö kasvo ja tämä oli räjähtänyt. Siis sikiö kuoli ja menetin toisen munasarjani..

Siinä tarina lyhykäisyydessään.. Jos nyt tätäkin palstaa siis seurailis :) Samaa ikäluokkaa näyttää kuitenkin olevan..

Tsemppiä tytöt!! :hug:
 
mimmiihille viivanvahvistumisia lähtettelen!!!

Plussatuulia kaikille!!
Itsellä huomenna testauspäivä :heart: välillä tekis mieli jättää testaamatta kun jännittää niin kovasti, pettymys negasta on hurja..
 
Emby tervetuloa :wave: Ompas sulla hurja tarina :( Tapaihtuiko tämä siis tammikuussa vai plussasitko tammikuussa? Miten nyt sitten yhdellä munasarjalla, tuleeko ovulaatio joka kuukausi vai joka toinen? Anteeksi jos typeriä kyselen :D Itsekkin jätin e-pillerit tuolloin elokuussa pois, ei oo plussaa vielä kuulunu..
 
Kiitos :)
Niin siis plussasin tammikuussa jjjaa tämä tapahtus maaliskuun loppupuolella. La 26.3. oli se hätäleikkaus ja sillon olin 15+3 viikoilla.. Kesäkuussa toivon, et selviää se mikä se oli missä se sikiö kasvo..
En noista ovulaatioista ihan vielä oo perillä :) joudun syömään vielä puoltoista laattaa e-pillereitä, joten jos heinäkuussa sitte sais selvyyden, miten kierto tosissaan taas lähtee.. Mut se on ollu mulla sitä 28/30 paikkeilla..
Olitko Hömelö kauanki syöny pillereitä ennen lopetusta?
 
Emby semmosen reilu 7 vuotta söin:ashamed: voin sanoo etten niihin aio enään koskee koskaan jos ei oo pakko. Hyvin toimivat mutta mieli tasaisempi ilman niitä ja sotkivat kiertoni täysin. Aluksi muutama kierto lyhyitä, sitten veny liian pitkiksi ja tarvitsin 3kk tässä keväällä teroluteja avustelemaan kroppaa toimimaan, nyt ensimmäinen luomu kierto meneillään terojen jälkeen ja toivo toki raskaudesta mutta jos ei tärppää niin jospa kierrot jo tasaantus. Ultrattu paikat ja kaikki kunnossa mutta jostain syystä ei ole vielä tärpännyt. nyt siis yk 10, kp 26/27-34, noi oli siis teroilla saadut kierron pituudet.
 
Hömelö, no ei siinä mitään hävettävää ole :) Mä söinnöö.. Myös muistaakseni 7 vuotta!! Ollaan aikalailla kuule tyttö samoilla linjoilla :) Tosin mä en oo mitään teroluteja syöny, mitä ne edes on? :confused: :ashamed: Toivottavasti nyt alkais sunki kroppa tajuamaan mistä tässä on kyse, ja ottais sen siittiön tosissaan ;) Plussa puhureita vaan!! :whistle:
 
Kiitos Hömelö :heart: Ihana saada tosiaan tämä kierto päätökseen, vaikkakin teroilla. Tuntuu kyllä että niin kovat kivut, että onkohan tää ihan normaalia :O Jos ois vuoto tullut luomusti niin epäilisin jo keskenmenoa. Yleensä Terolut-kierroissa on ollut ihan siedettävät kivut, nyt sattuu niin vietävästi ja päälle pääkipu ja palelu. Peiton alle kannattaisi varmaan kömpiä, mutta odottelen tässä koneella miestä töistä. Siivotakin pitäisi vaan yksinkertaisesti nyt ei pysty... Au :(
 
Sunflower11
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MA 16.5


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

hensq................kp43/?...........25v......yk1..........1.lapsi
sameoldsong......kp42/?......................yk?.........1.lapsi


Kp 21-30

mimmiih............kp30/22-23.....21v....................1.lapsi
Laretzki.............kp28/?............20v........yk1.........1.lapsi
Hömelö.............kp26/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Sunflower11......kp24/31...........22v.......yk5........3.lapsi
neonroze...........kp23/26...........21v...yk1............1.lapsi
villabikinit............kp22/?.............24v.......yk1........4.lapsi


Kp 11->20


Kekkuvekku.........kp19/?..............23v.......yk1........1.lapsi
Tigi....................kp19/28............22v.......yk1........1.lapsi
Adalemina..........kp15/?..............23v.......yk1........3.lapsi

Kp 1-10

ttty....................kp9/33...........25v......yk2..........1.lapsi
Epa-88...............kp6/?..............22v......yk1.........1.lapsi
petrra................kp5/33............24v......yk2.........1.lapsi
Moonbride.........kp1/?.......................yv2.........1.lapsi

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi

Mukana menossa
Huisi hippu
Emby^


Plussanneet

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänään testattu haamulainen herkällä testillä :) tuli kyllä jonnin verran testiajan jälkeen, ihan puskista paukahti selvä haamu. MUTTA ei passaa innostua liikaa, koska en tiedä voiko tuota laskee miksikään ku testiaika kuitenkin menny, harmi ku en kattonu kelloa kauanko se meni yli..Jännittää :heart: Mahakipua, menkkamainen olo, kauhee nuha aamulla herättyäni. Jännä kyllä aluksi yksinäinen viiva testissä ei surettanut. Täytyy sanoo etten koskaan oo saanu testiajan jälkeen mikäänlaista viivaa vaikka kuinka tiirannu. Nyt toivotaan vaan parasta ja ootellaan jonkin aikaa ja teen sit uuden testin :) PIINAAAAAAAA!!!
 
Hömelö Oi! :heart: Toivottavasti haamusta kehkeytyy oikea plussa! Mitkä kp:t sulla on meneillään? Teehän uusi testi parin päivän päästä!


Joko mimmiih on testannut? Tuuhan kertomaan kuinka kävi!


Täällä kp 2, yöllä hanat aukes oikein kunnolla... Onneksi kuitenkin parempi olo kuin eilen.
 
Laretzki
Tuli tehtyä testi, ja nega ainakin toistaiseksi..Ei edes haamun haamua tullut näkyviin. Toisaalta, ei myöskään ole ollut lainkaan menkkafiiliksi, vatsaa kivistellyt välillä muttei jatkuvasti niinkuin menkkojen kanssa..Lisäksi on niitä muita oireita,mutta ehkä sitä pitää vaan rauhassa katsoa...
 

Yhteistyössä