Kakskymppiset yrittäjät 2011

En oikein löytänyt itselle sopivaa jo aloitettua keskustelua, joten aloitin oman.. Olen 24-vuotias ja mieheni on 26-vuotta. Ollaan oltu yhdessä jo 2005 syksystä, ja viime kesänä mentiin naimisiin, sekä ostettiin oma omakotitalo.. :) Molemmat käydään töissä, miehellä ns. "vakkarityö", itse olen kahdessakin paikassa töissä.. Oon vauvakuumeillu jo moooonta vuotta, ja mies on aina ollut mukana, mutta nyt ollaan molemmat päätetty alkaa yrittämään, ja jätin pillerit pois reilu viikko sitten.. :)

Olis kiva jutella muiden kanssa, iällä ei mitään väliä, kunhan laitoin keskustelun nimeksi, että sais vähän osviittaa mitä haetaan.. :) Oon siis ihan pihalla kaikesta kuumeilusta, kellään kaverilla ei ole vielä lasta ja kaikki yk yms. kuulostaa ihan ufolta! :D
 
Mäki voisin tänne alkaa:wave:, oonkin tuolla terolutmimmeissä jo kirjotellu :) Itellä sama tarina muuten mutta ollaan vuodesta 2003 oltu yhdessä miehen kanssa, ei naimisissa mutta vakavissaan molemmat ja vauvakuumeessa:) tutuilla alkaa useammalla oleen lapsia ja lasten kanssa itse työskentelen :) Lopetin e-pillerit jo viime elokuussa, aluksi lähinnä tulee jos tullakseen meningillä mutta yrittämiseksi enemänkin meni. Vielä ei oo tärpännyt, pillerien jälkeen kierto alkoi venymään joten hidasti siis matkaa. Teroluteilla tasoittelin kiertoa ja ne nyt ohi joten oman kropan voimalla pitäis jatkaa.
Kaunko oot pillereitä syöny? söitkö liuskan loppuun vai lopetitko kenties kesken?
 
Minäkin tänne :wave: täältä löytyy kakskymppinen pariskunta, yhdessä oltu vuodesta 2008, ja lapsi ollut pitkään haaveissa. Pillerit lopetin marraskuussa 2009, mutta ollut kuitenkin pari kautta kun olen vähän aikaa pillereitä syönyt ( jälkeenpäin ajateltuna tyhmä idea :headwall: ) nyt sitten lopetin pillerit taas helmikuussa. Miehen aloitteesta, herra on kovempi kuumeilija kun mie :D kierto pysynyt yllättävän lyhyenä toistaiseksi, n.30 pvä kieppeillä. Viimekerroilla on venähtänyt sinne 45-60 päivään, toivottavasti ei nyt :/

Meillä menossa siis yk 14, nyt kaiketi kiertopäivä 19.. kaverit ympärillä saa vahinkolapsia, ja itekku antas mitävaan että tärppäis.

Elämä on julmaa :stick: mutta positiivisella mielellä kohti kevättä :)

muoks. niin tästä sai kuvan että oltais kummatkin nimimerkin takana, mutta siis minä vaan :D
 
Viimeksi muokattu:
No meilläkin on aikalailla "tulee jos on tullakseen"-meiningillä aloitettu, ite oon huomannu että nyt jo näin varhaisessa vaiheessa alkanu tuntuu kivalta että nyt SE voi oikeesti jo tapahtua! :) Oon syöny pillereitä vuodesta 2003(?) suurinpiirtein, ja en oo pitäny yhtään taukoa, merkkiä olen vaihtanu, mutta silti päiviä ei oo jääny väliin.. Mietityttääkin että miten vaikuttaa omalla kohdalla, kun meitä naisia on niin laidasta laitaan, toinen tulee heti raskaaks ja toisella kestää.. :p

Mullakin on monta kaveria jotka haluis lasta, mutta ei vaan tuu raskaaks.. :( Onhan se pelottavaa, että miks ei tuu, ja mikä on vikana.. :/
 
Minäkin voisin liittyä tänne mukaan! :wave: Itse oon 21-vuotias ja ukko pari vuotta mua vanhempi. Yhessä vuodesta 2004 lähtien. Pillerit jätin pois viime heinäkuussa ja siitä vuodenvaihteeseen käytettiin kumia ja sitte päätettii, että laps saa tulla =)
 
petrra mäki söin 2003 alkaen ilman taukoja. Ekat pari kierto ok n. 30 luokkaa, sit muutama liian lyhyitä ja sit veny 38 ja 48 mittasiksi, oli tietty harmissani ja ahdistunut :( salaisesti toivoin että kuuluisin niihin joilla napsahtaa heti..:ashamed: vaikka tiesin jo että hyvinkin voi mennä liki vuoden ennen ku tärppää. Kun kierrot venyi niin kävin gynellä, kaikki kunnossa mutta kierrot vaan haki paikkaa pilsujen jälkeen, sain 3kuukadeksi terolutit tasaamaan kiertoja ja niillä ollut kierrot 27,29 ja nyt viimeisin 34, eli tyytyväinen oon. Saa nähdä miten tässä kierrossa käy..

Tervetuloa Tnya ja sameoldsong :wave: eiköhän me saada tänne kiva poppoo kasaan =) Miten sullaTnya kierrot pysynyt pillerien lopettamisen jälkeen..?
 
Mulla on kierrot pysyny tosi säännöllisinä, 28 päivää.. ei ollu ongelmia pillereitten lopettamisen jälkeen mitä ihmettelin suuresti ku tulihan niitä aika monta vuotta syötyä.. 5vuotta ainakin..:D
 
Saa nyt nähdä! ;D Tänään tuli jo taas sellanen olo että nyt tärppää, kun on kuumat päivät menossa! Mut ehkä mä vaan oon niin nuori ja naiivi, että luulen sen olevan niin helppoa.. :p Mietin vaan sitä, että mulla on AINA ollu tosi säännölliset menkat, melkeinpä päivälleen, saa nyt nähdä miten noi pillerit on mun kroppaa ravistellu..

Hömelö, toivotaan että molemmilla tärppää! ;)
 
petrra parempi kun on vaan positiivisellä innolla mukana! eihän sitä tiedä jos kuulut niihin supersikihöinin joilla helposti tärppää ;) Itekki olin alkuu samalla mielellä, sitten kun vauva alko ootatuttaan niin hoksasin et ei se ookkaan niin helppoa, välillä meinannu lannistua mut nyt tässä kierrossa päätin heittää stressille hyvästit :wave:

Tärppionnea kaikille! Missäs vaiheessa kiertoa ootte? Itellä kp 5/34, menkat viimesiä vetelee, sitten vaan yritystä päälle:heart:
 
Sunflower11
:wave: Minä olen 22v ja mies 28v. Kolmannen toiveilu on menossa, miehellä alkoi vauvakuume nostaa päätään syksyllä, jolloin minä olin ehdottomasti sitä vastaan, että kaksi riittää :saint: Jouluna päätettiin sitten että pillerit syön loppuun ja ne loppuivat joulukuun loppupuolella. Sitten alkoi yritys tjot-meiningillä kuukauden (kemiallinen raskaus), sen jälkeen pari kuukautta tikutin ovista, huomasin ongelman että liian lyhyt luteaalivaihe, sit viimekuu meni taas tjottailulla -> kierto veny ja kaikennäköisiä oireita niinku kemiallisessa, lopulta ne menkat sit alko, epäilen et oli taas kemiallinen sit ku testiinkin tuli joko haamujen haamu tai viivanpaikka. Tässä kierrossa meinasin vielä tikuttaa oviksen, sit kesä saa mennä ilman mitään, en halua koko kesää ressata tästä asiasta.
Vaikka toiveilua on vajaa puol vuotta takana, tuntuu jo tosi pahalta ja stressaavalta.. Mun "historialla" ei olis uskonut tässä menevän näin "kauan" kun nuo kaksi on niin helposti tullut, esikoisen aikana söin e-pillereitä.

Tänään menossa kp 3/31 ja yk 5.

Onneksi on ihanat kevätpäivät niin saa tuon masentuneisuuden pois :/
 
Tervehdys kaikki!

Voisin ilmoittautua myös tänne, olen 23 vuotias ensimmäisen vuoden amk opiskelija. Ehkäisy jätettiin mieheni kanssa 2 päivää sitten pois. Lapsen aika olisi, hirvittää vain tuo opiskelu ja raha asiat. Mutta toisaalta, aina sitä saisi odottaa "parempaa hetkeä". :) Onko kanssaihmisiä täällä??
 
Heippa kaikille! :wave:

Mäkin voisin tänne ilmoittaa itseni. Eli olen 22 vuotias ja avopuolisoni kanssa olettiin "yrittämään" viime vuoden puolella olisko ollut elo-syyskuuta tai silloin lopetin e-pillerit (yasminelle joita söin n. 2v), no sitten tärppäsi olisko ollut tarkasti laskettuna YK4, helmikuussa tein positiivisen testin, mutta se päättyi 11+1 tuulimunaraskauteen joka todettiin ekassa neuvolan ultrassa. Eli lääkkeellisen tyhjennyksen tein kaksi päivää ultran jälkeen kotona. Nyt viikonloppuna alkoi vuodot olla jo loppumaan päivän ja seksiäkin on päästy jo harrastamaan. Eli ei muutakun uutta tärppiä kohden! :)

- Epa -
 
Tervetuloa Kekkuvekku, Sunflower11 ja Epa-88 :wave:

Epa-88 pahoittelut tuulimunasta :hug: Onnea uuteen kiertoon vaan! Me muuten aloitettu yrittäminen just samaan aikaan! :)

Sunflower11 Näköjään voi paljokin muuttua lapsien välillä tuo miten nopeesti/ "helposti" tulee raskaaksi, mitä oon näiltä keskustelupalstoilta lukenu :) Itellä ei kokemusta kun en tosiaan oon vielä plussaa saanu testiin..Nyt n.9kk pilsujen lopettamisesta. Toivottavasti se toinen lapsi sit tärpääkin heti, ku eka ootatuttaa :D no joo.. Kuinka lyhyeksi sulla sitten jää se luteaalivaihe..?

Kekkuvekku sä ootkin sitten ihan uunituore ku äske lopettanu ehkäsyn :D Kyllä täällä varmasti muitakin opiskelijoita on ku parikymppisiä ollaan.. ite työelämässä 18v. asti eli viides vuosi, sillai helpompi tilanne mulla mut kyllähän opiskelijatkin lapsia saa ja varmasti pärjäisitte :) Opiskeleeko sun mies vai onko töissä??

Hei pitäiskö meidänkin tehä semmonen meidän kakskymmpisten toivelista :), mitä muillakin palstoilla??? Kuka osais..? itte oon päivitellyt toisella palstalla mutta en oo alusta asti tehny, mut kaippa se luonnistuis :).. Laitettas siihen kp,ikä,yk, mitäs muuta?

 
Sunflower11
Hömelo: Tosiaan voi muuttua. Ekaa aloin pillereiden käytön aikana odottamaan, toinen oli sitten tietoinen riski kerran ilman kumia ja siitä sitten pamahdin. Ja tätä kolmatta sitten ollaan tahkottu kohta 5kk.. :/
Luteaalivaihe on ollut 8pvää. En nyt muista tarkalleen laskinko sen tuhrusta vaiko kunnon vuodosta, mut aika lyhyt silti. Kymmenen se käsittääkseni pitäs ainakin olla että pystyy ylläpitämään mahd. raskautta jos/kun munasolu hedelmöittyy.


Täällä menossa kp 4/31 yk 5 ja ikä 22v, kolmas toiveissa.. tarviikos sitä muita tietoja?
 
Kaksikymppiset kuumeiljoiden toivelista




Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi toivessa
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi toiveissa
sameoldsong........kp22/?...........??v.......yk?.........1.lapsi toivessa
Epa-88...............kp?/?..............22v......yk?.........1.lapsi toivessa
Kekkuvekku.........kp?/?..............23v.......yk1........1.lapsi toiveissa
Hömelö...............kp6/27-34.......23v.......yk10.......1.lapsi toiveissa
Sunflower11.........kp4/31...........22v.......yk5........3.lapsi toiveissa


Plussanneet :heart:


 
tosa on listan alku, ilmotelkaa kaikki tietonne niin laitetaan tonne! pikkasen tuli kuivakka lista :D :D En saanu kuvia lisättyä enkä osannut tekstiä värjätä, ET JOKU JOKA OSAA NIIN VOI MUOKATKAA KIITOS!!!! :) On tosiaan hieman tylsä toi lista tollasenaan..:ashamed:
 
Hei! Tahtoisin liittyä keskusteluun.
Täällä laitettu vauva "tilaukseen" kuukausi sitten, joten jännittäviä päiviä elellään, mahtaisko tärpätä heti.. :) Ollaan kummatkin 25v ja seurusteltu 5 vuotta. Kihlat ollaan vaihdettu, mutta häiden ajankohtaa ei olla vielä päätetty. Vauvakuumetta on ollut kummallakin jo vuoden verran, mutta jotenkin vain jäätiin odottamaan sitä 'oikeaa hetkeä', lopulta hoksattiin ettei se hetki tule jos ei ryhdy toimeen :)
Olen niin intoa ja jännitystä täynnä tästä koko tilanteesta. Toissalta pelkään että menkat alkaisivat ja toisaalta ettei ne alakaan :D
Olisi mukava saada keskusteluseuraa teistä samassa tilanteessa olevista. :)
 
Sunflower11
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



Ke 27.4


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Kp 21-30

sameoldsong......kp23/?...........??v.......yk?.........1.laps i toivessa

Kp 11->20


Kp 1-10

Hömelö...............kp7/27-34.......23v.......yk10.......1.lapsi toiveissa
Sunflower11........kp4/31...........22v.......yk5........3.lapsi toiveissa

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi toivessa
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi toiveissa
Epa-88...............kp?/?..............22v......yk1.........1.lapsi toivessa
Kekkuvekku.........kp?/?..............23v.......yk1........1.lapsi toiveissa

Plussanneet

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meitähän alkaa täällä pian olemaan hyvän kokonen porukka! =)

Sunflower11: Hienosti tehty pino! :) Kiertopäivistä ei ole mitään tietoa. Mä en tiedä muutakun että nyt 13päivä tyhjennyksestä ja mulle kai vois laittaa ainakin YK1 kun eiköhän ne alusta lähe. :)
 
Sunflower11
Epa: mä pistin sinne nyt sen yk 1 :)

Mä taidan ollakin ainoa jolla on lapsia ennestään..

Monta lasta te haluaisitte? (jos se nyt omasta halusta on kiinni).
Me haluttais vielä 1-2 näiden olemassaolevien lisäksi :) Nyt kolmas tähän "perään" ja neljäs sitten joskus jos haluaa vielä yhden.
 
Sunflower11: Niin taidat :) On se hyvä et jollain on sitten käytännönkokemusta!
Juu meillä ei siis ainakaan ole lapsia. :) Ollaan ajateltu että jos meille suodaan niin tehdään lapset heti toistensa "perään" tai ainakin toinen. :) Mä itse haluaisin 2-4 lasta suht pienillä ikäeroilla. Mies sanoo et hänelle riittäisi aluksi 1-2 lasta.
 

Yhteistyössä