Kakskymppiset yrittäjät 2011

Sunflower11
Käytännön kokemusta kaikesta muusta paitsi tästä toiveilusta joka on herrrrrmoja raastavaa :/

Meillä ikäeroa ykkösellä ja kakkosella on 2v. Sama olis kakkosen ja kolmosen välissä jos tärppäis kesäkuussa :)
 
Heips!
Täällä ilmottautuis mukaan 24v äippä joka haaveilee 4. lapsesta. Ennestään on siis miehen(26v) kanssa 2,5v poika ja 1,5v kaksos tytöt. Kierto ollut joulukuusta asti vähän sekaisin jonka johdosta poistettiin joulukuun lopulla kuparikierukka ja sen jälkeen sit päätettiin jättää ehkäisy kokonaan pois.
Mulla olis nyt sit menossa kp3 kierron pituudesta ei tietoa kun meni toisaan joulukuussa toi kierto ihan sekasin yk:si kin vois laittaa 1 koska ei olla tässä lääkekuurien keskellä oikeen yritystä vielä päälle kunnolla saatu.
 
taidanpas itekkin hyppelehtiä tänne. Eli siis oon 21 ja tilauksessa on ollut lapsi 07/2010. Plussaa en ole vielä yhteenkään testiin saanut:/ (en edes ovistestiin) jotka aloitin vasta tässä kierrossa ja kierto on vasta aluillaan:) Kuulun näihin naisiin kellä on sitte kierto sen 22-33päivää. että listaan voi laittaa myös mun nimen:) plussatuulia :)
 
Minäkin uskaltauduin rekisteröitymään palstalle ja liittymään, kun tuo "vauvanhankinta" on tullut ajankohtaiseksi :) Olen opiskelija ja osa-aikatyössä, miehellä vakityö kuitenkin ja mekin ajattelimme, että ei se ajankohta tästä parane ja jos ei sitä vauvaa meille kuulukaan, niin onpahan aikaa yrittää! Minä siis 25v ja mies 31v. Elämä on kuitenkin muuten sillä mallilla, että lapset sopisivat kuvioon hyvin, rahaa ei varmaan tule olemaan ylimääräistä mutta rakkautta sitäkin enemmän :)

Pillerit jätin pari kuukautta sitten, melko nopeasti tuli ekat kuukautiset, nyt taitaa olla kp23 ja kierron pituudesta ei mitään haisua, pillereitä ja ehkäisyrengasta tuli käytettyä melkein 10 vuotta ja niitä edeltävistä kuukautisista ei ole muuta muistikuvaa kuin että hyvin epäsäännölliset olivat :p Jossain vaiheessa minulla oli tauko hormooniehkäisystä (muuten vaan), silloin ekojen normimenkkojen ilmestyminen kesti puoli vuotta joten olen melko iloinen että nyt ne alkoivat ajallaan.. kunpa seuraavatkin tulisivat kohtuupian tai sitten se plussa siihen testiin kun tämä kierto ollaan aika aktiivisesti yritetty ;) Tosin tuon menkka- ja pillerihistorian takia en elättele vielä lähiaikoina kovin suuria toiveita, tai koitan ainakin olla elättelemättä...

Minullakaan ei omien kavereiden keskuudessa ole vielä lapset kovin ajankohtainen asia, niin jotenkin olin itsekin ihan yllättynyt kun huomasin, että itse olisin jo valmis yrittämään.. Mies on ollut sitä jo pidemmän aikaa, onneksi, muuten en olisi uskaltanut edes asiaa ajatella.
 
Sunflower11
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TO 28.4


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Kp 21-30

hensq................kp25/?......................yk?..........1.lapsi
sameoldsong......kp24/?...........??v.......yk?.........1.lapsi toivessa
ttty....................kp24/?...........25v.......yk1..........1.lapsi toiveissa

Kp 11->20

mimmiih............kp12/22-23.....21v....................1.lapsi toiveissa
Laretzki.............kp10/?............20v........yk1.........1.lapsi

Kp 1-10

Hömelö...............kp8/27-34.......23v.......yk10.......1.lapsi toiveissa
Sunflower11........kp6/31...........22v.......yk5........3.lapsi toiveissa
villabikinit............kp4/?.............24v.......yk1........4.lapsi toiveissa

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi toivessa
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi toiveissa
Epa-88...............kp?/?..............22v......yk1.........1.lapsi toivessa
Kekkuvekku.........kp?/?..............23v.......yk1........1.lapsi toiveissa

Plussanneet

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla menossa 24päivä, pituudesta ei oo vielä mitään käsitystä, kun ei oo pillereiden lopettamisen jälkeen vielä tullut ns. luomusti. 10 vuotta sitten ennen pillereitä oli kierto 30pv, mutta lieneekö enää olla sama..?
Meillä toiveissa 2-3 lasta. Kaksosiin on taipumusta kummankin suvussa, joten saa nähdä saisko vauvoja oikein tuplaten <3
 
Hieno taulukko tosiaan, kylläpäs oikein rupes jännittämään kun oma nimimerkki oli tuollaisella listalla :D Jotenkin taas konkretisoitui lisää tämä... Jaiks :)

Heitteleekö teillä ajatukset tuon vauvaprojektin suhteen, välillä tuntuu ettei millään malttaisi odottaa sitä plussaa ja välillä hirvittää niin, että miettii että pitäisikö koko leikki lopettaa alkuunsa... Kai se on ihan normaalia, kun se pääajatus on kokoajan kuitenkin että kyllä se nyt saisi tulla, joko heti kohta tai sitten vähän myöhemmin, jos ei heti onnistu :) Mäkin haluan ehdottomasti enemmän kuin yhden, asutaan melko "keskelläeimitään" niin jo seurankin takia. Kolme ois varmaan hyvä määrä, mutta katsotaan nyt, saadaanko sitä ekaa edes alulle ja jos niin miten sen kanssa selvitään.. Mutta onhan muutkin selvinneet, ei me nyt mitenkään normaalia onnettomampia olla (kai?;))

Mulle vois vielä muuten laittaa listaan että yk1, eikös se tarkoita yrityskertoja?
 
Sunflower11
Mimmiih: kp on tosiaan kiertopäivä ja lasketaan menkkojen ekasta vuotopäivästä siihen päivään asti kunnes menkat alkaa, eli jos kierton on vaikka sen 28päivää niin uuden kierron menkat alkaa tavallaan kp 29 mutta muuttuu silloin kp 1, menikö liian sekavaksi :)
 
hmmm, mä en ookkaan viel aatellu montako lasta haluaisin:whistle: saapa nähä montako niitä siunaantuu..? ehkä kolme ois kiva.. hensq mullakin suvussa kaksosia :D mun tädillä on kahdet kaksoset (identtiset ja ei-identtiset) ja äidillä ollut täti- sekä serkkukaksoset, molemmat ei-identtisiä, et saapa nähdä paukahtaako mullekin:popcorn:

tää aika ennen ovista kuluu niiiiin hitaasti, ei auta ku tehdä ahkerasti simppa talletuksia :D Sit taas pähkäilyä tärppäskö.. onneksi ootte te kaikki niin voi porukalla pähkäillä :D onneksi on kevät ja paljon puuhaa niin ei oo liikaa aikaa miettiä kuitekaan..

ttty mulla samat ajatukset, et ainaski mulla heittelee mielipiteet ja fiilikset vaikka vauvaa haluankin. luulis ihan normaalia olevan. ja yk meinaa yrityskierto jep :)

Plussatuulia kaikille:wave:
 
Aurinkoista huomenta kaikille!

Mulla heittelee ja mieli vauvan haluumisesta jo ihan päivän aikana tai siis tosi kovin koko ajan haluun sen neljänen(viimeisen) lapsen nyt tähän samaan syssyyn mut sit vaa epäilyttää ku joskus nytkin jo noitten kolmen kanssa tuppaa tulemaan riittämättömyyden tunne. Toisaalta taas isommat oppii koko ajan lisää uusia asioita tekemään ite ja muutenkin rupeavat olemaan enemmän keskemään ja leikkimään yhdessä ni uskon et se vauva tässä menis.

Meillä taas ei ihan lähi suvusta löydy mun puoleta kaksosia ja toisaalata identtiset kaksoset ei ookkaan miteenkään periytyviä vaan sattuman kauppaa ja meijän tytöt on identtisiä ni meillä ei taida sen suurenpaa riskiä toisiin kaksosiin olla. Toisaalata mua ei haittais vaikka tuliskin koska meillä on sujunut todella hyvin ja tuntu jopa et alku aika oli helpompaa tyttöjen ku esikoisen kanssa. Tosta kaksosuuden periytymisestä vielä sen verran että meille on nyt koko ajan joka paikasta sanottu että isä siirtää geenin tyttärelleen eli ilmeisesti jos isän suvussa eisntyy erimunaisia kaksosia on suurempi riski saada kaksoset( en tiedä sitten miten pitää paikkansa).

Täällä vuoto edelleen jatkuu eli ei vieläkään päästä yritystä alottamaan.

Onko joku teistä jo useamman kuukauden yrittäneistä koittanut juoda greippimehua? ku mä oon miettiny et pitäisköhän sitä koittaa ku eikö sen avulla pitäis ovulaatio helpommin tunnistaa?
 
On kyllä ajatukset vaihdellu laidasta laitaan. Mutta kyllähän sitä ihminen aina kaikkea uutta punnitsee mielessään "onkohan tämä sittenkään hyvä ajatus?", mutta lapsia on tehty, synnytetty ja hoidettu jo miljoonia vuosia, joten eiköhän mekin siihen pystytä! :)
Mulla pyörii vauva-asiat mielessä ihan 24/7 tällä hetkellä. Mä en tiedä mahtaisko se johtua siitä ettei olla kerrottu aikeistamme vielä kellekkään, ei oo ketään kelle hehkuttaa tätä asiaa (paitsi tietysti te :heart: ) Jättämättä kertomiseen vaikutti mm. se että kuultiin juuri päätöksemme tehtyä lähisuvun parilla ilmenneestä hedelmällisyys-ongelmasta. Toivon kovasti että hoidot tepsivät! Heille jos kelle soisin liudan lapsia. :heart:

Oletteko te kertoneet läheisillenne?
 
Sunflower11
Oon täällä joo myös ajatukset heitelleet varsinkin kun yk:t lisääntyy ja tuntuu hiertävän välejä :(

Läheisille ei olla kerrottu tai no minä oon äidille puhunut ja siskolle, mut noin muuten ei muille.

Mä muokkailen tos iltapäivästä taas listaa ku kerkeen paremmin :)
 
"hensq On kyllä ajatukset vaihdellu laidasta laitaan. Mutta kyllähän sitä ihminen aina kaikkea uutta punnitsee mielessään "onkohan tämä sittenkään hyvä ajatus?", mutta lapsia on tehty, synnytetty ja hoidettu jo miljoonia vuosia, joten eiköhän mekin siihen pystytä! :)
Mulla pyörii vauva-asiat mielessä ihan 24/7 tällä hetkellä. "

ON: Kuulostaa toi toi sun teksti aivan minulta, silloin ennenkun tärppäsi. Nyt tuulimunan jälkeen olo on jotenkin varovaisempi enkä oikein ole jaksanut sen takia täälläkään niin kauheasti innostua kirjoittelemaan. :)

Me ollaan kerrottu läheisimmille kavereille ja mun vanhemmille, mikä onkin tosi hyvä kun on saanut tukea sieltä!
 
Epa_88 Sitä mä juuri pelkään että oon liian optimistinen tämän kaiken suhteen. : /

Mä suunnittelin kertoa äidille ehkä äitienpäivänä. Se on vaan sellanen hölösuu että pelkään että kaikki kummin kaiman serkutkin saa kuulla asiasta :D
 
Sunflower11
Miten ihmeessä onnistuin :LOL: Omat kp:t oli ainakin liian vähän et tarkistakaa onko omat tiedot oikein :D

Ja greippimehusta.. yk 2 join, mutten mä huomannut mitään eroa. Nyt en kyl oo juonu kun välttelen ylimääräsiä mehuja ym. Katotaan kesän jälkeen jos ei oo tärpänny et otetaanko järemmät aseet käyttöön :D
 
Laretzki
Mä haluan ehottomasti mukaan tälle listalle :). Muutamalla muullakin pyörin, mutta eihän näitä kai ihan liikaa voi olla? :D.

Eli mä oon 20, mies 28 ja ensimmäinen olisi yrityksessä. Yritys aloitettu 10 pv sitten, eli tänään menee kp10/? yk1. Kierron pituudesta ei ole vielä mitään tietoja, koska pillerit tosiaan juuri lopetettu. Toivon kuitenkin että kierto pysyisi inhimillisenä, eikä venyisi :)
 
helou :) Ite oon kanssa sitä greippimehuu juonu mut musta siitä ei oo kyllä mitään hyötyä vaikka kuin sitä jois. Meinaan mulla se teki sen että se rupes pissattamaan aivan järkyttävästi :D Ei ollu kauheen kiva olla töissä ko 5min välein sai ettiä vessaa :) Mä en ole vieläkään saanu siihen hiton ovistikkuun kahta viivaa. Oon kyllä sitä mieltä että kyllä se vielä siihen tulee :D
 

Yhteistyössä