Kakskymppiset yrittäjät 2011

Mä en oo vielä oikein mihinkään apukonsteihin perehtynyt, yritetään nyt pari kiertoa ihan normaalisti ja sitten jos ei mitään tapahdu niin ruvetaan harkitsemaan noita greippimehuja sun muita :) Lisääkö se siis ovisoireita vai mitä? Mä en oo ikinä ees mitään ovisoireita havainnu pitkän pillerinkäytön takia, täytyy niitä ruveta bongailemaan jo sellasta ees tapahtuu...

Nyt oon tietysti sitten kipeä, ja vähän kyllä hirvittää kun kaikissa särkylääkkeissä lukee että vaikuttaa raskaaksi tulemiseen... En nyt sen takia vielä jättänyt ottamatta, mutta kaikki tuntuu vaikuttavan asiaan jollakin tavalla, mihin ei oo aikasemmin tietty tullu kiinnittäneeksi huomiota.
 
Hei vaan kaikille!

No nyt ne menkat sitten alkoi, ei muuta kuin kp päiviä laskemaan :eek:)

Minua vähän pelottaa omille vanhemmille kertoa, heillä on aina ollut selvänä se että ensin kunnon ammatti, sitten omakotitalo, naimisiin, ja sitten vasta lapsi. Mieheni vanhemmat ovat varmasti aivan innoissaan. Pelkään että meille näytetään ovea jos/kun raskaaksi tulen ja omille vanhemmilleni sanon... :/
Vaan omaa elämäähän täällä eletään, ei voi elää vain miellyttääkseen toisia.
Tsemppiä kaikille, palaillaan! :)
 
Laretzki
Sunflower Juu, ei sillä mitään väliä.

Mä oon tosi tyytyväinen että mä löysin tän palstan, nimittäin kun kattelin tota listaa, niin huomasin, että on useampia jotka haaveilee muusta kuin ensimmäisestä lapsesta. Kun omassa lähipiirissä ei ole ketään, jolla olisi samanlaiset tilanteet elämässä kuin mulla. Kaikki haluaa vain viettää hurjaa opiskelija elämäänsä ja päivitellä miten mä haluan näin nuorena lapset.
 
Sunflower11
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PE 29.4


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

Moonbride.........kp52?.......................yv2.........1.lapsi

Kp 21-30

hensq................kp26/?......................yk?..........1.lapsi
sameoldsong......kp25/?...........??v.......yk?.........1.lapsi
ttty....................kp25/?...........25v.......yk1..........1.lapsi

Kp 11->20

mimmiih............kp13/22-23.....21v....................1.lapsi
Laretzki.............kp11/?............20v........yk1.........1.lapsi

Kp 1-10

Hömelö...............kp9/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Sunflower11........kp7/31...........22v.......yk5........3.lapsi
villabikinit............kp5/?.............24v.......yk1........4.lapsi
Kekkuvekku.........kp2/?..............23v.......yk1........1.lapsi

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi
Epa-88...............kp?/?..............22v......yk1.........1.lapsi

Plussanneet

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos vastauksista Sunflower, täähän on heti osottautunu kovasti sivistäväks palstaksi :) Ei varmaan kyllä näin loppukierrosta (jota tää toivottavasti jo on, kun ei kierronpituudesta ole haisuakaan...) sitten paljoa haittaa, jos muutaman lääkkeen joutuu ottamaan. Täytyy ehkä vielä googletella tarkemmin jos jotain lisätietoa löytyis.

Kekkuvekku, toivottavasti sun pelko on turha! Mä olen kertonut parille läheisimmälle ystävälleni, että aiotaan yrittää mutta muille en vielä kerro. Heidänkään kanssa en asiasta muuten ole juuri puhunut, kun heillä itsellään asia ei ole vielä ajankohtainen niin en halua kyllästyttää heitä näillä raskaus- ja vauvasuunnitelmalöpinöillä kun mitään kovin konkreettista kerrottavaa ei ole. Koska miehenkin löpinäkiintiö on rajallinen, niin tää palsta tuntuu oikeelta taivaanlahjalta kun olen semmosta tyyppiä, että kaikkea mistä olen innostunut pitää vatvoa ja vatvoa ja vatvoa niin saa sitten vähän jakaa pois mieheltä tuota lätinää ;)

Muakin kyllä vähän jännittää kertoa vanhemmille, vaikka he ovatkin varmasti iloisia asiasta. Mutta aion kertoa vasta myöhemmin, toivottavasti sitten kun se plussa on jo pärähtänyt testiin.
 
Sunflower11
Laretzki: Semmot se vähän tuppaa mullakin olemaan, et kaverit on lapsettomia eikä oikeen ymmärrä. Ekan jälkee olivat sitä mieltä et "ok, yks moka mut se siitä", toisen jälkeen jo totesivat et nää oli varmaan tässä.. En ees halua tietää mitä mieltä ovat jos/kun kolmas tärppää, eikä oikeastaan kiinnostakaan :D
 
Laretzki tervetuloa joukkoon:wave:

Kekkuvekku noniin, nyt sitten uutta kiertoa ja mahdollisuutta kohden! :)
Toivon minäkin että huolesi vanhemmille kertomisesta on turha, se voi olla että sitä mieltä ovat kunnes vauvauutiset/ vauvan yrittämisuutiset kerrotte, ajattelevat varmasti asiaa toisin sitten ja iloitsevat kanssanne tulevasta vauvasta :) Varmasti jokainen vanhempi olisi iloinen, joten tuskin sinua tyrmäävät. :hug: Voihan olla että siksi ovat sitä mieltä että ensin talo ja työ ja ammatti jne, koska toivovat että sinulla/teillä olisi parempi taloudellinen tilanne ja näin "helpompi" elämä jos niin voi sanoa... näin voisin arvella :D Tuudittaudu sillä että te tiedätte milloin olette valmiita lapsen tuloon, jokainen omalla ajallaan, toiset haluaa opiskella ensin mutta mitä sitä oottamaan kun kerta valmiita ootte! :) Kyllä varmasti vanhempasikin osaavat tätä kunnioittaa.

Plussatuulia kaikille!

Sunflower11 mullakin yks kaveri eritoten joka itse "elää nuoruuttaan" ja ihmettelee kuinka lapsia jo meinaan tehdä, yrittämisestä ei hänen kanssa edes puhuta juuri, mutta ihan varmasti on onnellinen puolestani sitten kun tärppää :) Toivottavasti myös sinunkin ja muidenkin läheiset!
Niin ja parikymppisiltä monetkin minusta kyselee, kuten työkaverit yms. että millonkas niitä lapsia meinaatte tehdä, onkos muilta kyselty..? Kyllä kai kaikki oleettakkin että nuorena niitä lapsia tehdään :confused:
 
Huomenta!
Mä en oo suoraan oikeen sanonu muille ku miehen veljelle ja hänen avokilleen tosin nyt heillekin sanottiin ettei niin viittitä yrittää et tulee jos on tullakseen ;) meiltä usein kyllä kysytään että meinataankos vielä tehdä ni vastailen vaa sitten että kyllä mä sen neljänene jossain vaihees haluisin.

Kekkuvekku :Mun yhdellä ystävällä on samalla tapaa ajattelevat vanhemmat ja voin sanoa et muaki pelotti heille kertoa esikoisen raskaudesta ku pelkäsin saavani saarnan kun ovat olleet mulle teini iässä kovin läheisiä ja sillon sain samat saarnant ku heidän omat lapsetkin, mutta yllättäen he olivatkin innoissaan ja kun lasten kanssa siellä käydään ovat ihan haltioissaan.

Mulla kaveripiiri jaukautui aika nopeesti pojan raskauden alkaessa ne kaverit joilla oli omia lapsia jäi ja muut vähän kaikkosivat mutta nyt olen monen kanssa jälleen tekemisissä, heillä tais vaa mennä hetken aikaa sulatella uutinen kun olin aikamoinen bilehirmu siihen asti ennen kuin poikaa 1,5kk seurustelun jälkeen vähän vahingossa rupesin odottamaan.

Täällä vuoto on loppumaan päin eli kohta päästään pupuilemaan =) toivottavasti vaan kirto olis ny vähän normaalimpi et pystyis ovista edes vähän ennakoimaan.

Plussa onnea kaikille!
 
Sunflower11
Mua vähän jännittää miehen vanhempien mielipiteet, mut omani jo tietää toiveiluista enkä isän +vaimon mielipiteestä niin piittaa. Eipä se isä mun yhtään raskautta ole hyväksynyt mutta tykkää noista lapsista kuitenkin, kun syntyivät. Raskausaikana ei puhunut asiasta sanallakaan, mut kai se siitäkin että miesten on vaikea sisäistää asiaa kun se ei ole vielä konkreettisesti siinä.
 
Täällä yksi parikymppinen, mahtuuko joukkoon? :wave: Itse olen 20, mies 21. Yritetty ollaan jo pari vuotta ja lääkehoitoja yhdesti kokeiltu, syksyllä alkaa taas hoidot jos ei tärppää ennen sitä. Eli vähän eri tilanne kuin teillä muilla, mutta ei kai haittaa? :)


Kp:t on nyt 52/??, yksi testi näytti haamua ja toinen negaa. Vielä pitää yksi testi tehdä ennen kuin haen hormonit joilla saan menkat taas tulemaan. Yk:ista en tiedä, listalle saa laittaa yv 2. :) Ensimmäinen lapsi siis toiveissa.


Toivottavasti kukaan teistä ei joudu taivaltamaan näin pitkää taivalta, plussaonnea :whistle:
 
Tervetuloa Moonbride, toivottavasti tää palsta vaikka tois teille lisäonnea ja plussaisit pian :)

Mä tässä vähän jo mietiskelen malttamattomana, milloin uskallan testata, kun kierron pituudesta ei ole mitään tietoa ja nyt mennään kp25, mitään menkkaoireita ei ainakaan ole mutta viikon ollut nännit kyllä oudosti kipeät, mutta se nyt yhtä hyvin saattaa enteillä menkkojakin tai muuta kun ei oo vielä tietoa kuinka kroppa käyttäytyy ilman pillereitä (tosin yleensä mulla on rinnat kyllä eri lailla kipeät menkkojen aikaan... :confused:) mutta josko sitä ensi viikkoon odottaisi, ja sitten testaisi ekaa kertaa :) Vaikea ois kyllä uskoa, että mitään vielä ois tapahtunut, kun viimeksi kun mulla oli se pilleritauko ja menkkojen tulo kesti ½v mua peloteltiin että raskaaksi tulemisessa saattaa olla vaikeuksia kun on systeemi niin sekaisin...
 
Moonbride tervetuloa, kyllä tänne mahtuu! :) Teillähän on jo pitkä taival takana, toivotaan että sen loppu häämöttää jo ja tuut pian raskaaksi. Onko sulla siis raskaustestissä haamu näkyny?? :) jospa se ois alkanu raskaus, vaikka luulis jo näkyvän kun koopeet tuota luokkaa...:O Onko sulla hajua koska ovis ollu jos on ollut?? Tärppionnea :)

ttty Plussaonnea! Onko hajua koska ovis ollu..? periaatteessa jo dpo10 voi näkyy r-testissä raskaus mutta kannattais oottaa ainaski sinne dpo 14 asti ennen testiä, jos ei kierron pituudesta oo hajua. Voipi olla ettei oo sulla oviksestakaan hajua kyllä :D Sit jos ei oo niin oottele vaan ensviikkoon! plussatuulia:whistle: NIINKUIN myös kaikille muillekin :wave:
ON ei mitään jännää kerrottavaa :D ovis oireita odotellen..
 
Sunflower11
Tervetuloa Moonbride! Toivottavasti haamu muuttuisi vahvaksi viivaksi ja teidän taival toiveilijoissa loppuisi :) Kauhean pitkän matkan olette kulkeneet. Plussatuulia!

Plussatuulia ttty:llekin!

Täällä menkat tekee loppuaan, jeeee!
 
Hömelö Oviksesta en tiedä kun sitä ei mulla yleensä edes tapahdu, mulla kun on pco. Saattaa olla että nyt on tapahtunut tai sitten ei... Ja kp:t on tosiaan jo hurjissa lukemissa, saisi tulla jo selkeä vastaus testiin tai menkat. :| Ja kiitos :)

Sunflower11 Kiitos :flower:


Nyt alkoi jotenkin hävettämään kun tulin tänne ongelmineni :ashamed:
 
Sunflower11
Höpöhöpö Moonbride! Mitä ihmeen häpeämistä! Kyse on kakskymppisistä yrittäjistä ja se on aika laaja skaala, että saa tänne mielestäni liittyä juuri aloittaneet tai kauan toiveilleet, ainoa "ehtohan" on että kakskymppisiä ollaan :) Kaikilla meillähän on omat tilanteemme :)
 
Sunflower11 Kiva kuulla :) Tuntui vaan että masennan kaikki muut kun on tällaisia ongelmia. Mutta hyvä ettei asia ole niin :) Kaikilla on omat tilanteensa.


Mistäs päin kaikki olette? Ei ole pakko kertoa tarkkaa paikkaa, vaikkapa ilmansuunta riittää :D
 
Sunflower11
Moonbride: Mukaan vaan rohkeasti :) Kyllä meitä mahtuu monia :) Joillakin tärppää heti joillakin pitkän ajan päästä :) Semmosta se on.
Itse "painin" tän yrittämisen kanssa kun 2 ensimmäistä on ns. vahinkoja, eka pillereiden käytön aikana tullut ja toinen sitten yhdestä kerrasta ilman ehkäisyä, tietoinen riski siis. Nyt kolmatta yritetty "jo" yk 5 verran ja voit uskoa kuinka usko meinaa itsellä tässä vaiheessa loppua kun nuo kaksi on tullut niin helposti.

Mie oon varsinais-suomesta, en tosin täältä kotoisin vaan muuttanut miehen luokse aikoinani.
 
Laretzki
Mä voin selittää oikein monimutkaisesti mistä mä oon. Alunperin kotoisin Hämeestä, tällä hetkellä opiskelen Etelä-Pohjanmaalla ja miehen asuessa Keski-Pohjanmaalla asun periaatteessa sielläkin :D. Onneksi kohta ostetaan asunto, niin voin virallisesti muutta tänne Keski-Pohjanmaalle, on meinaa pikkasen rassaavaa kun "asuu" kolmessa kaupungissa. Helpottaa huomattavasti kun saa kirjat pois kotikaupungista.
 
Heips! Täällä olisi uusi tulokas Pohjois-Pohjanmaalta samoilla aatteilla :) Ollaan oltu yhdessä vuodesta 2007, olen 21 ja mies 22- vuotias, avoliitossa. Tässä tuli hauskasti ilmi että molemmat oltiin haaveiltu vauvasta, muttei uskallettu kertoa toisille "hepulin" pelossa, kunnes sain itse vihdoin vähän aikaa sitten rohkeutta ottaa asian esille ja kas, tässä sitä nyt ollaan. :D Pillerit olivat sopivasti loppuneet kun kerroin ajatuksistani ja toivon niin paljon että mieskin tahtoisi lasta, pelkäsin että vajoan maan alle jos mies olisi vastannut "ei vielä". Onneksi niin ei käynyt.. harmiteltiin pari päivää vain sitä miksei oltu puhuttu aiemmin. Tuntui jotenkin niin epätodelliselta kun viikko sitten aloitettiin yrittäminen, ilon määrää ei voi sanoin kuvailla :)
 
Sunflower11
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LA 30.4


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

Moonbride.........kp53/?.......................yv2.........1.lapsi

Kp 21-30

hensq................kp27/?......................yk?..........1.lapsi
sameoldsong......kp26/?...........??v.......yk?.........1.lapsi
ttty....................kp26/?...........25v.......yk1..........1.lapsi

Kp 11->20

mimmiih............kp14/22-23.....21v....................1.lapsi
Laretzki.............kp12/?............20v........yk1.........1.lapsi

Kp 1-10

Hömelö...............kp10/27-34.......23v......yk10.......1.lapsi
Sunflower11........kp8/31...........22v.......yk5........3.lapsi
villabikinit............kp6/?.............24v.......yk1........4.lapsi
Kekkuvekku.........kp3/?..............23v.......yk1........1.lapsi

Kp??

Tnya..................kp?/28............21v......yk?.........1.lapsi
petrra.................kp?/??............24v......yk?.........1.lapsi
Epa-88...............kp?/?..............22v......yk1.........1.lapsi
neonroze............lp?/?...............21v...................1.lapsi

Plussanneet

 

Yhteistyössä