Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Eihän tässä ole taistelusta kyse vaan vähän kuin vitsistä mutta ilmeisesti aihe kannattaa tosissaan tiputtaa kun siitä tulee tälläistä porua :D Tässä oli kyseessä vaan FIILISTELY siitä että ollaan raskaana ja on mahaa (olkoon turvotusta mutta on kuitenkin) ja se ilmeisesti nyt sai joillain palkokasvin nenään kun "turvotuslöllöä" sanottiin pilkesilmäkulmassa vauvavatsaksi ihan tietoisena siitä että alkio on vasta muutaman millin kokoinen ja kohtukaan ei vielä vedä mitään :D

täällä on lähtenyt oloilut, pakko juoda ja sitten pitääkin rampata vessassa jatkuvasti :D paha olo iskee heti kun on yli kahden metrin päässä vesituopista :D
 
ja HUI mähän en oo itteäni ilmottanu kai tolle listallekkaan? :O

Laurushka / ensimmäinen / ikä 22 / LA 25.11 / NKL neuvolakin on jo 16.4 <3

toinen raskaus lyhyen ajan sisällä ja ei oo ihan niin uutta tää alkuajan ihanuus mutta innolla odotan että pääsis sinne keskivaiheeseen ja loppuunkin :) Tänään poksui kuusi viikkoa täyteen ja tän äidin onni oli mennä omalle äidilleen syömään pannukakkua ja katsomaan kun se höösää jo stokken sänkyä huutoneteistä ja miettii mihin se on säilönyt 15 vuotta nuoremman siskon vauvalelut :)
 
Viimeksi muokattu:
Hopeakisu sanoi ihan oikein. Jos täällä alkaa ottamaan muiden kirjoituksista itseensä, niin pahoittaa kyllä mielensä nopeasti. Niin paljon erilaista porukkaa, eri taustoin ja juurikin nämä heittelevät hormonit saavat myrskyjä aikaiseksi :) Sama oli yrittäjien puolella - juurikin meihin pumpattujen hormonien ansiota..... Ja kuten sanoit - mulle oli niin iso juttu päästä vihdoin pois yrittäjien puolelta, (ei siellä olevien ihmisten takia, sillä siellä on maailman ihanimpia ihmisiä, mun nettiystäviä :heart:, joiden toivoisin pian pääsevän tälle puolen keskustelupalstaa) että harmittais, jos tää paikka hiljentyisi ihan täysin... :popcorn:

Minä en itse henkilökohtaisesti mitään herneenpalkoa nenääni tunkenut, vaikka laurushkan teksistä voisi niin luulla.. Mä sanoin faktan suoraan, kiertelemättä ja se ei liene väärin? :) Ajattelin vaan muistin virkistämiseksi kertoa alkuraskauden turvotuksista... Taisinkin muutamassa tekstissäni kertoa, että itsestänikin se nestelöllyrä oli kiva, mutta odottakaas sen oikean mahan kasvua! :)

Musta on ihan kiva, että tälläkin puolella saatiin keskustelua aikaiseksi, kun tämä odotuspuoli on hiljentynyt aika tavalla.. :(

Lisäsin sut laurushka listoille - en tajunnutkaan tuossa aikaisemmin kysyä halajatko listoille :LOL:

Kertokaas te uudet tuttavuudet itsestänne? Mä lähdin yrittäjien puolelta marraskuussa, joten ei olla taidettu siellä törmäillä?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pamsku :) Ei taidettu kun mä olin silloin vielä onnelisesti raskaana :D pari päivää ennen joulua päädyttiinkin sitten kaavintaan ja alettiin yrittämään vasta helmikuun puolen välin jälkeen uudelleen. Eli meille kävi paras mahdollinen tuuri kun tärppäsi heti kun oli vaan mahdollista ja yritystä :) <3 Jos päästään pitemmälle tällä kertaa niin olen onnellinen.

Tänään meenkin lekurille kun on vähän huonoja oireita/merkkejä ilmassa, ei onneksi mitään kovin huolestuttavaa mutta edelliskerrasta viisastuneena ajattelin mennä heti näyttäytymään ettei tarvitse pähkäillä yksinään..
 
Pamsku Ihan hyvä on vointi.. :) Vähän vain jotkut tietyt ruoat ällöttää mutta eipä juurikaan ole pönttöä halata tai mitään.. Päiväunet on nykyään viimeaikoina pitänyt ottaa mutta eiköhän sekin siitä sitten jossain vaiheessa lopu tuo väsymys?

laurushka Kuinkas lekurilla meni?

Pitääsköhän tehdä tälläinen gallup että kuinka monella on lemmikeitä ja mitä lemmikeitä?
Meillä on koira ja sitten jyrsijöitä kaippa minä uskallan paljastaa mitä jyrskät on jos joku mut tunnistaa niin sitten tunnistaa.. :) Itse en kyllä tunne ketään mutta onhan se mahdollista että täällä tuttuja on.. Eli marsuja on ja sitten chinchilla.. :)

Vähän tässä jo mietityttää tulevaisuus että kuinka jaksaa vauvan kanssa ja hoitaa marsuja, chinchilla nyt on aika helppo, marsut nyt sottaa jonkun verran ja niillä pitää kuitenki kynsiä leikkailla ja niitä pitää pestä yms ja yksi pitkäkarvainenkin löytyy niin sillä on vielä turkkikin hoivattavana.. :) Vaikka tässä vaiheessa nyt ei vielä varmaa olekaan tuleeko se vauva edes syliin asti, mutta jostain syystä olen kyllä aika hyvillä mielin ollut tän raskauden suhteen, mikä on ollut ihan kiva ettei nyt hirveesti stressannut, oon ajatellut että jos tässä korkealta pudotaan niin suretaan sitten, mutta ei tässä etukäteen tarvi murehtia huonoja uutisia ne tulee jos tulee toivotaan että ei tule.. :)
 
Ei tänne tee mieli oikeesti kohta kirjotella kun tuolleen ilkeähkösti sanotaan toiselle, joka on varhaisemmassa vaiheessa raskautta menossa ja niin tohkeissaan pömpöttävästä masusta, oli se pömpötys sitten turvotusta tai mitä ikinä onkaan. Kuitenkin vauvasta johtuvaa :D

No eiköhän me kaikki olla vaan ihan hormonimyrskyissä, mut koitetaan silti ymmärtää toisen tohkeissaan olot ja muut, eikä lytätä sitä :)

Omanapailen kuitenkin, pahoinvoinnit on palanneet noin viikko sitten. Ei onneksi niin pahoina, kuin alussa. Ei meinaa pystyä syömään oikein mitään :( Pakko kuitenkin jotain, kun niin kamala nälkä tulee :D

Pissalla ravaaminen on nyt kamalaa, sohvalla istuessa tuntuu pieni hätä ja auta armias kun nouset seisomaan :laugh Joutuu juosta vessaan ja huudankin aina jotain matkalla :D Kohtu siis painaa jo mukavasti rakkoa..

Meillä on kissoja ja pupuja :)

Piupiuu 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: laurushka
hopeakissa en missään nimessä ole tehnyt aborttia vaan valitettavasti oli keskenmeno, siksi sanoin että onnellisesti raskaana ennen joulua..

lekurissa löytyi syy kipuihin ja pikku rusina on kunnossa, vielä ei saanut lääkäri sydänääniää kun pieni on 6+3 (vastasi viikkoja ja sikiökaiku tuli kuitenkin :D)
 
Kiitos piupiuu sinä ainakin ymmärsit mistä kiivastumisessani oli kyse. Eka lapsi kuitenkin kyseessä ja into pinkeänä. En kaipaa faktoja mahan suuruudesta ja tuskin vauvamaha onkaan mikään määritelty termi :D tuli vaan paha mieli mutta nyt tämäkin tyhmä juttu varmaan voidaan unohtaa (?) :)
 
piupiuu täällä varmaan kannattaakin nyt omanapailla, saataisiin ehkä käännettyä kelkka positiiviseen odottamiseen :D

tulikin mieleen että te joilla on kissoja niin ootteko saaneet miehet hoitamaan laatikoita? Tiedän että meidän katin kanssa ei ole kovin suurta riskiä kun laatikkoa putsaa sillä on tiukasti sisäkissa joka on rokotettu ja madotettu mutta kyllä kuitenkin pidän kiinni siitä että on melkeinpä kasvomaski sekä hansikkaat kun lähden sitä puhdistamaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Täällä oksennettu eilen ja tänään! Luulin, että selvisin ellotuksella. Raskausviikkojen mukaan kun pahan olon pitäs tällä viikolla jo laantua, mutta näyttää vaan pahenevan :D
Mulla ei pahasti turvota tai ainakaan yhtä paljon ko aikasemmin. Aika pieni maha muutenkin olemassa et turvotuksen huomaa kyllä. Uskoisin, että olen laihtunutkin jokusen kilon kun ei meinaa ruoka maistua ja välissä tulee uloskin.

Miramei 9+5 (ekaa neuvolaa odottelen maanantaille ..on muuten mun mielestä myöhään)
 
Aadaz ymmärrän ja hyvin, ja eiköhän kaikki oo jo sanottavansa sanoneet, en vaan voinut olla sanomatta mitään :LOL: Koitin hillitä itteni, mutten pystynyt :D

Meillä ainakin mies hoitaa kissan laatikot ihan mukisematta, vaikka myös sisäkissoja ovat. :) Ihana, kun huolehtii eikä valita. Ei ainut syy ole se mikä lie tartuntariski, vaan en varmana pystyisi kyseistä hommaa tekemään oksentamatta :D

Täällä podetaan aivan järkyttävää väsymystä!! Nyt viime viikkojen aikana ilmaantunut. Pääkin tuntuu raskaalta. Ja kun rehkii vähänkin, tulee kauhea tuskanhiki ja taju meinaa lähteä. Verenpaineet on ok ja hb on kans 135..

Miramei itekkin luulin pahoinvoinnin hellittäneen 11-12 viikoilla, mutta 14+ tuli takaisin ja 15+ joutunut taas pönttöä halimaan ._. Mikään ruokakaan ei meinaa maistua, yökkäys tulee kun ajattelenkin ruokaa. Saan kuitenkin parin tunnin välein aina jotain menemään alas :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä hoidan kissanhiekkalootan itse ja tulen hoitamaan jatkossakin. Kunnon käsien pesu saa luvan riittää. Eikai tässä nyt voi pumpulin seassa elää vaikka suositukset melkein sen vaatisikin :D Kukkiakin meinaan istuttaa kun aika tulee :)

Menkkakipuilua löytyy edelleen ja yhtenä yönä jopa heräsin siihen. Itken päivittäin n. puol tuntia ilman syytä ja alavatsa kova kuin timantti :D Lisäksi tissit hellät ja turvoksissa :)

aadaz & ötökkä 7+2 <3
 
Uiii Hopeakissa kääpiöhamsteri, mulle on tullut ihan hirveä kääpiöhamsteri kuume, mutta ukko tokasi heti että eikö sulla ole tuolla massussa ihan riittäväst kääpiöhamsteria.. :LOL: Enkä mä nyt muutenkaan aio mitään kääpiöhamsteria hankkia kun on näitä eläimiä mutta ei näille kuumeille voi mitään.. :D

Miramei Täälläkin tänä aamuna piti mennä pönttöä halaamaan.. :x Myöhästyin sitten sen takia töistäkin, noh onneksi pomo jo tietää että olen raskaana joten pistin viestiä, että myöhästyn on pahoinvointia..

ON Mulle tuli tänään postissa doppleri ja hetihän sitä piti koittaa ja sieltä kuului pikkuisen sydämen lyönnit!! :heart: Tää on niin IHANAA, en mä uskonut että sieltä vielä kuulen mitään mutta kuulin on hän siellä ja sydän lyö! :heart:

susupala 9+5
 
Laurushka Juu, en siis millään pahalla kysynyt, mutta mun silmään vaan tuo "päädyttiin kaavintaan" kuulosti siltä, että olisitte sitteki menny siihen odotuksen sijaan. Ja sitte se "onnellisesti raskaana" tuntu hymiön kans jotenki hassulta. Mutta näitähän sattuu, ku nettimaailmassa kokeilee juttuja lukea. :) Harmi homma keskenmeno, mutta ihanaa nyt, kun saat odottaa! <3

susupala Juu, tiiän sen eläinkuumeen.. Ku niin halluis jonku pikkusen, mutta ei kun ei vaan saa. Mää haluaisin perustaa kanalan. :D
 
Pakko Hopeakissa sulle vielä kommentoida vaikka menee kyllä ohi tämän ketjun aiheen, mutta mäki haluaisin kanoja! :D Meillä on ollut joskus kanoja ja kukko, (siis lapsuuden kodissa) ja ne oli kesäisin vapaana pihalla ja kuopsutteli maata, sitten klo 17 maissa ne käveli vajaan orrelle nukkumaan, talvisin ne oli lämpimässä niille rakennettiin iso häkki meidän autotalliin, ne oli kyllä kivoja.. :) Mä haluaisin kanoja taas ja samallai että vapaana olisi, mutta täällä on niin paljon kaikkia metsän eläimiä ja kettuja että ei sen puolesta onnistu.. :/
 
Mun pitää nyt vielä kerran avata sanainen arkkuni ja puhua ääneen.

Kuten jo aiemmin piupiuukin on linkannut tänne alkuraskauden masukuviaan ja olen niitä ääneen ihastellut - ja kyllä, tietoisesti olen ihastellut hänen alkuraskauden turvotustaan. Olenhan mäkin omaan blogiini ottanut alkuraskaudessa kuvia ja siellä ne nököttää edelleen.

Mulla ei edelleen henkilökohtaisesti kosketa, jos joku paijaa alkuraskauden turvotustaan, niin tein minäkin, kuten olen jo senkin sanonut ja kerroin sen niille vielä alkuvaiheessa oleville, että se on ihanaa, kun saa seurata sitä ihan oikean vauvamasun kasvua, kun tietää, että se kasvu johtuu nimenomaan siitä vauvasta, eikä hormoneista.

"Tuosta mahasta; kyllä mustakin oli ihan kiva, kun vatsaa turvotti, mutta se ihan oikee vauvamahan kasvu on ihanaa! Turvotus on turvotusta - ei vauvaa, vaan nesteitä. Mulla se oikee vauvamaha alkoi näkymään vasta joskus rv14, kun kohtu oli kasvanut lantiosta ylöspäin.. samoilla viikoilla tunsin ekat liikkeet. Ennen sitä maha oli turvoksissa ja olokin sen mukainen, eikä sitä kukaan vauvamahaksi sanonut ..ja on se alkio vielä niin pieni, ettei se vatsaa vielä kasvata"

Inhottaa se suunnattomasti, ettei täällä palstalla voi enää mitään sanoa suoraan tai laukoa niitä faktoja pöytään - hyvässä mielessä, etteikö joku suutu ja ota itseensä.

"NO jo nyt on kumma! ei millään pahalla mut se on mun vauvamaha ja sillä sipuli! Joku ei nyt oikein ymmärtänyt että kyse on pelkästä innostuksesta eikä mua ainakaan kiinnosta ettei sitä turvotusta jonkun mielestä saisi sanoa vauvamahaksi..."

-> tuo teksti sai mut kiehahtamaan, koska kukaan ei ollut todellakaan kieltänyt ketään sanomasta alkuraskauden turvotusta vauvamahaksi. Tottakai mä sanon takaisin yhtä "vittumaisesti", kun mullekkin vastattiin. "No jo nyt on kumma, ettei kukaan voi sanoa faktoja pöytään! Pidä sitä nestelöllöä _oikeana_ vauvamahana, jos haluat PISTE.
Ja minäkin taisin tuossa mainita, että minustakin se maha oli ihan kiva, mutta...... "


Musta olis edelleen ihanaa jatkaa täällä palstailua, mutta pistää jo pikkuhiljaa vituttamaan, ettei täällä voi puhua niinkuin ennen, kaikesta suututaan; jos omanapailet vaan, jos sanot suoraan asioita, jos puhut seksistä jne... Alkaa mitta täyttymään... Tai sitten tää vitutus johtuu vaan hormoneista, mutta tässä mun tän hetken tuntoja.
 
Heips naiset! :wave: Tää tulis mielellään noin puolen vuoden palsta-tauon jälkeen takaisin kirjoittelemaan ja vieläpä tänne puolelle jos vaan huolitte joukkoonne! Ihana Miramei kävikin jo tänne houkuttelemassa ja onhan se mukava jakaa kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Noilla "joulukuisissa" ja muissa vastaavissa ryhmissä vaan tuntuu tuota porukkaa olevan niin paljon ettei perässä meinaa pysyä, mut täällä on aika mukavan kokoinen ryhmä kasassa :)

Kaikki ei varmaan mua tiedä/muista, mutta siis kirjoittelin tuonne Kakskymppisiin toiveilijoihin yli vuoden päivät, kunnes viime syksynä vetäydyin omiin oloihini. Yritys aloitettiin 11/2010 ja lähes 2,5 vuotta odoteltu plussa saatiin eilen testiin :heart: Todella alussa siis ollaan, mutta pitää vaan yrittää jaksaa uskoa että kaikki menee loppuun asti hyvin, sen takia rohkenen jo nyt tulla tänne :)

Pientä draaman tynkää näköjään taas havaittavissa täällä, mutta sitä ei varmaan Kaksplussasta saa koskaan pois. Kuitenkin ollaan kaikki niin erilaisia ja kuten ootte itsekin sanoneet niin ne hormoonit saattaa hyrrätä ihan jonkin verran, mutta jos nyt yritetään ihan hyvässä hengessä kirjoitella. Se on kuitenkin erittäin suuri onni ja etuoikeus että ollaan kaikki tälle puolelle päästy :)

Mulle vois tässä vaiheessa laittaa listalle tällaisen rivin
Amalia89...23...??...1.lapsi ja LA 8.12.2013.

Hyvää viikonloppua ja kevättä kaikille! :flower:
 
Mulle ainakin kätilö sanoi, että kohtu on hyvin aikaisessa vaiheessa siirtänyt sisäelimiäni rutkasti ylöspäin, jonka vuoksi vatsani kasvu näkyy aiemmin, ei siis juurikaan turvotusta, jonkunverran tietenkin :) Tunnustelemalla totesi. Eteenpäin kallistunut kohtu kun kasvaessaan vie nopeasti tilan. Ne ajat, missä on sitten turvotusta enemmän, oon jättänyt kuvaamatta tänne. Kyllä nyt jokainen raskaana oleva/ollut tietää, että tapahtuu siellä masussa muutakin, kun sikiön kasvu ;)

Mut pointti mun ekassa viestissä asiaan liittyen oli se, että pitääkö toinen tulla lyttäämään, kun on kovin tohkeissaan.


Loppuun vielä onnittelut plussasta amalialle :)

Piupiuu 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Hheeeelllooou :wave:

Joku oli täällä huudellu :) Kiitos muistamisesta :heart:

..jo on kireä meininki täällä, chill :) Kohta on kevät! \o/ Ihanaa, aurinko lämmittää. Tulee vappu ja oooh, kesä <3 Moottoripyörät ja hienot urheiluautot ;)

Aikaslailla on vanhoja tuttuja jo toisella kierroksella. Ihanaa! Onnea kaikille ketkä itsensä tähän kastiin tunnistaa ;) Iiiisot onnen halit!

Mitäs meille, mun muru on kohta jo 10kk. Mä olen hoitovapaalla syyskuun loppupuolelle, ehkä pidemmälle. Saa nähdä millanen paniikki iskee sitte. Tosi ahdistava ajatus laittaa oma lapsi hoitoon, toisten armoille.. Edelleen tässä pähkäilen, mitä sitä tekis sen jälkeen. Mulla on siis vakituinen työ vanhusten hoitokodissa, mut jo ennen äippälomalle jäämistä mulla oli sellanen olo, et ei taida olla enää mun juttu..
Haluaisin päivätyön. Ettei tarttis mennä pyhinä tai viikonloppuina töihin. Toki siinä menettää rahaa, mut saa olla perheen kanssa..

:) V:llä on jo kaksi hammasta alhaalla, osaa kontata, nousta polvilleen tukea vasten jaja.. siinä kai ne tärkeimmät :) Juo itse tuttipullosta..

Nyt ollaan kipeenä : / V:llä molemmilla korvissa tulehdus, mut tänään loppuu antibiootti.. Hmm.. juu.. Kai siinä tuli ne tärkeimmät ;)

Mitäs icy? :)

Emby^ ja V muru 9kk 3vkoa
 
Viimeksi muokattu:
Emby Voe valtava, joko se teidän muksu on noin "vanha"? :D Mihin se aika menee, justiinsahan se synty, pöh. Oottekos suunnitellu synttäreitä jo nyt, minkälaiset pippalot teille on tulossa? :) Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa :heart:

Anniesta haluaisin myös kuulla jotain tuoreita kuulumisia, et miten heillä on lähteny arki rullaamaan?

Ja tosiaan, chill out, mammat. Varmasti ne hormonit kolisee itse kullakin takaraivoon, mut ei tehdä tästä mitään teurastamoa :kiss:
 
Emby Katoppa vaan nii kohta juhlitaanki rippijuhlia :LOL:

Meille kuuluu hyvää, oon ite nyt alkanut toipumaan, arvet on umpeutuneet hienosti ja sen kivun kans on oppinu elämään, joten vois sanoa et säikähdyksellä selvittiin :) Eepu on kasvanu ihan mielettömästi, ja tulee ihan isäänsä. Siinä ei siis ole sitte pätkääkään musta mitään geenejä, kamalaa! :D Viime keskiviikkona poju täytti 3kk ja neuvolassa mitattiin painoa hurjat 7735g ja pituutta 65.5cm. Sanoinki tossa miehelle et ku tuo muksu täyttää vuoden niin voin pyytää sitä vaihtaan kattolamppuja mun puolesta, ku tuntuu et siitä kasvaa vähintään yhtä pitkä mitä isästänsä ihan hujauksessa :) Vaikea uskoa että tuo jättiläinen on omassa mahassa joskus ollut, mut eipä siinä muukaan auta :D

Ootko vielä etsiskelly mitään uutta työpaikkaa jo varalle, vai miten meinasit tehdä sen työn kans sitten myöhemmin? Samaan paikkaan ei varmasti kannata mennä kuitenkaan, lapsiarjessa on jo ihan tarpeeks miettimistä ja murehtimista hoitojen ja sairauksien kans, ettei työstä välttämättä halua ottaa mitään ylimääräistä stressiä :|
 

Yhteistyössä