Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Eiköhän tää tästä rauhotu, tulee itelle aina vaan niin paha mieli, kun jonkun toisen mieli pahoitetaan :D Jospa kukaan ei ainakaan minun sanomisista itseensä ota, kuitenkin omasta mielestä ihan asiallisesti olen kirjoitellut.. :)

Ihana auringonpaiste tosiaan taas, ulos ei vaan vielä uskaltaudu, kun kamala päänsärky päällä. Pidemmän aikaa olen jo kärsinyt päänsäryistä. Helpottaa 500mg paratabsillla, mutta mielellään en niitäkään kamalasti napsi. Täytyy laittaa mies hieromaan niska- hartiaseutu auki, kunhan kotiutuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: laurushka
piupiuu Muista juoda paljon vettä, raskauden aikana keho kuivuu yllättävän nopeasti ja aiheuttaa ihan sietämätöntä migreeniä. Mulla on itellä ollu aina ongelmia auringon ja valon kanssa yleensäkin, ja joudun pitämään aurinkolaseja sisälläkin (silmät ei kestä valoa), ja sekin auttaa ihan siinä sivussa siihen migreenin ehkäisemiseen. Typerältähän se varmasti tuntuu semmosesta, joka ei ole tottunu varomaan valoa ja aurinkoa, mut suosittelen kokeilemaan, se vois auttaa sulle :)
 
Kiitos vinkistä Hukkapiru :)
Oonkin ottanut tavaksi pitää isoa tuoppia kokoajan naaman edessä, vaihtoehtoisesti sitten vesipullo kulkee mukana kaikkialla. Veikkaan syyksi valoisuutta ja auringonpaistetta, tosin tänä aamuna päätä jomotti kiitettävästi jo 8 aikaan aamulla kun heräsin.. Aurinkolasien ostoon ainakin lähden :)
 
huhhuh. mä veikkaan että kuolen tähän pahaan oloon ihan just. mennyt itkiessä vessanpönttöön eilinen ja tää aamu. Nyt oli pakko ottaa Primperani vaikka vähän jännittää ottaa tuollaisia pahoinvointilääkkeitä joiden vaikutusta sikiöön ei tiedetä. En voi olla töistä poissa ja kun teen 12,5h öitä kaks viikossa niin ehkä ne menee vaikka silmät ristissä. Viikot voinkin sitten vaikka oksentaa rauhassa! Vesi ja mehu kun on pysynyt parikymmentä minuuttia alhaalla niin ehkä siitä jokin imeytyy kroppaan saakka :D

Onnea pitkän yrityksen jälkeiselle plussalle Amalia! ihanaa!
 
laurushka Primperan on varmasti ihan ok, se on kuitenkin melko mieto lääke loppupeleissä. Sitähän määrätään myös imettäville äideille, koska siinä on sivuvaikutuksena semmonen että se saattaa nostaa maidontuotantoa. Mulle yritettiin määrätä nimittäin samaa lääkettä just sen takia ku maitoa ei tullut.

Pahoinvointirannekkeet on kuulemma erittäin käteviä ja auttavat joillakin jopa paremmin mitä napit. Sellastakin kannattaa harkita, jos pahoinvointi jatkuu eikä lääkkeitä halua alkaa enempää syömään :)
 
Mun pitää nyt vielä kerran avata sanainen arkkuni ja puhua ääneen.

Kuten jo aiemmin piupiuukin on linkannut tänne alkuraskauden masukuviaan ja olen niitä ääneen ihastellut - ja kyllä, tietoisesti olen ihastellut hänen alkuraskauden turvotustaan. Olenhan mäkin omaan blogiini ottanut alkuraskaudessa kuvia ja siellä ne nököttää edelleen.

Mulla ei edelleen henkilökohtaisesti kosketa, jos joku paijaa alkuraskauden turvotustaan, niin tein minäkin, kuten olen jo senkin sanonut ja kerroin sen niille vielä alkuvaiheessa oleville, että se on ihanaa, kun saa seurata sitä ihan oikean vauvamasun kasvua, kun tietää, että se kasvu johtuu nimenomaan siitä vauvasta, eikä hormoneista.

"Tuosta mahasta; kyllä mustakin oli ihan kiva, kun vatsaa turvotti, mutta se ihan oikee vauvamahan kasvu on ihanaa! Turvotus on turvotusta - ei vauvaa, vaan nesteitä. Mulla se oikee vauvamaha alkoi näkymään vasta joskus rv14, kun kohtu oli kasvanut lantiosta ylöspäin.. samoilla viikoilla tunsin ekat liikkeet. Ennen sitä maha oli turvoksissa ja olokin sen mukainen, eikä sitä kukaan vauvamahaksi sanonut ..ja on se alkio vielä niin pieni, ettei se vatsaa vielä kasvata"

Inhottaa se suunnattomasti, ettei täällä palstalla voi enää mitään sanoa suoraan tai laukoa niitä faktoja pöytään - hyvässä mielessä, etteikö joku suutu ja ota itseensä.

"NO jo nyt on kumma! ei millään pahalla mut se on mun vauvamaha ja sillä sipuli! Joku ei nyt oikein ymmärtänyt että kyse on pelkästä innostuksesta eikä mua ainakaan kiinnosta ettei sitä turvotusta jonkun mielestä saisi sanoa vauvamahaksi..."

-> tuo teksti sai mut kiehahtamaan, koska kukaan ei ollut todellakaan kieltänyt ketään sanomasta alkuraskauden turvotusta vauvamahaksi. Tottakai mä sanon takaisin yhtä "vittumaisesti", kun mullekkin vastattiin. "No jo nyt on kumma, ettei kukaan voi sanoa faktoja pöytään! Pidä sitä nestelöllöä _oikeana_ vauvamahana, jos haluat PISTE.
Ja minäkin taisin tuossa mainita, että minustakin se maha oli ihan kiva, mutta...... "


Musta olis edelleen ihanaa jatkaa täällä palstailua, mutta pistää jo pikkuhiljaa vituttamaan, ettei täällä voi puhua niinkuin ennen, kaikesta suututaan; jos omanapailet vaan, jos sanot suoraan asioita, jos puhut seksistä jne... Alkaa mitta täyttymään... Tai sitten tää vitutus johtuu vaan hormoneista, mutta tässä mun tän hetken tuntoja.
Nyt jos niikun unohtaisit sinäkin tämän... :)
 
  • Tykkää
Reactions: laurushka
icy
laurushka mulle määräsi lääkäri sellaista pahoinvointilääkettä kuin Postafen, sitäkin saa ilman reseptiä niin kannattaa kokeilla! Siitä huolimatta kyllä oksensin, mutta ehkä suurin kaaressa oksentaminen helpotti :D

Emby jei, kiva kuulla sinusta ja pienestä! Kuulostaapa kurjalta, molemmissa korvissa tulehdus samaan aikaan :S Me ollaan onneksi säästytty korvatulehduksilta. Tuo hoitoon laittaminen on kyllä niin iso kynnys varmasti monelle, varsinkin jos molemmat tekee vuorotöitä niin joutuisi vielä laittamaan vuoropäiväkotiinkin. Toivottavasti saat jotain muuta työtä, vai ootko harkinnu opiskelua? :)

Meidän jäpikkä täytti vuoden tuossa 27.3., on kävellyt jo reippaan kuukauden ja on erittäin vauhdikas! Ihanasti on jo oppinut kaikenlaista, ymmärtää puhetta jonkin verran ja tykkää kantaa tavaroita ympäri kämppää :D Aina on kaikki hukassa! Isän puhelin on edelleen kadoksissa, kun ei tiedetä mihin poika on sen jemmannut :D Terveenä on muutoin nyt oltu, 8 hammasta kasvatettu ja seuraavat tulossa. Ne hiukan vaivaavat öisin, kuukauden verran tuossa nukuttiin jo läpi yön mutta nyt heräillään taas. Ehti siinä hiukan jo univelkaa häipymään.

Meillä mies on kyllä siivonnut kissanboksia molemmissa raskauksissa, vaikka onkin sisäkissa. En nyt oikeastaan ole mitenkään hysteerinen sen suhteen, mutta oon ottanut ilon irti kun normaalisti se kuuluu mun tehtäviin. Ja aion kans istuttaa kukkia kevväällä :)

Viisi yötä ultraan...
 
Huhhh, pärjäsin just ja just yön töissä, juurikin noilla lääkkeillä, ainoo vitutuksen aihe oli että olin vain väliaikaistyöntekijän kanssa joka päätti sitten aamulla olla vähän väsynyt eikä kolmeen viimeiseen tuntiin TEHNY MITÄÄN. siis yksi juttu kerrallaan kantoi seuraavaan vaiheeseen ja valitti kun väsyttää. itketti ihan ja mies sanoi että olisi kuulemma pitänyt vetää sellaiset kunnon raskaana olevan naisen raget siihen :D ehkä sitten tänä iltana kun on toinen vuoro.. :D
 
Viimeksi muokattu:
piupiuu ja laurushka kiitos onnitteluista! Milloinhan sitä vaan alkaa ihan kunnolla uskoa et tää on totta :heart:

Ja laurushka kuulostaa tosi ikävältä tuo pahoinvointi, koita kestää! : /

Icy teidän esikoinen onkin jo noin iso, myöhästyneet synttärionnittelut sinne! :flower:

Omaa: Varasin eilen ajan ensimmäiseen ultraan joka on 23.4 (7+2). Tosi hyvä mieli tuli soittaessa ja kertoessa plussauutiset lapsettomuuslääkärille, onnitteli kovasti ja hehkutti kuinka hänenkin viikonloppu alkoi nyt tosi ihanasti :D Mitään oireita ei ole, menkkamaiset jomotuksetkin ovat nyt loppuneet. En oo tätä ketjua kovin montaa sivua selannut joten tästä on varmaan ollutkin puhetta, mutta milloin teillä muilla alkoi ensimmäiset raskausoireet?

Amalia 4+6
 
Amalia89 mulla pahoinvointi alkoi jo joskus 3+1 :D pari päivää etomisen jälkeen plussasin. Väsytti kans kamalasti, niin kyllä tekee edelleen. Menkkajomotuksetkin oli joskus tuolloin, kävivät välillä poissa ja nyt niitä on taas :) Et todella pian alkoi mulla oireet, linea negrakin ilmestyi mahaan tosi pienillä viikoilla.
Monet jo "pelotelleet" kaksosista, kun niin aikaisin on vahvoja oireita :D No kuukauden päästä selviää rakenneultrassa. Eiköhän siellä yksi ole, kun kolmessa ultrassa kuitenkin jo käynyt.

Kuuluukohan ihan asiaan tuollaiset todella repivät kivut alavatsalla, tuntuu ihan emättimen kohdallakin? Kun nousee istumasta ylös, niin välillä kirpaisee aika kovaa, eikä pysty suoristamaan selkää.. Kaikenlaiset kipuiluthan raskauteen kyllä kuuluu, ja nuita ei tule edes päivittäin :) Et ei kamalasti huoleta edes, vähän vaan mietityttää.

Piupiuu 15+4
 
Piupiuu no on sit kyllä tosi aikaisin alkanut sulla oireet! :O :D Ja hei mietin muuten just omalla kohdalla tuota kaksosjuttua myös, mut vaan niin päin et ei taida meille ainakaan kaksosia tulla kun ei oo yhtään oireita ja ei se dpo14 plussakaan nyt mikään niiiin vahva ollut, kuin mitä se ois voinut olla jos ois useempikin tulossa :)

Ai niin ja unohtu tuossa aiemmassa viestissä kysyä yhtä toistakin asiaa, eli milloin ootte kertoneet/aiotte kertoa raskaudesta muille? Itse soitin kahdelle ystävälleni heti plussan jälkeen, tuleville isovanhemmille näillä näkymin äitienpäivänä (rv 10+0) ja sen jälkeen sit työnantajalle ja eiköhän tuosta tule facebookissakin jotenkin mainittua jossain vaiheessa lähempänä kesää :)
 
Viimeksi muokattu:
Itse kerroin äidilleni ja muutamille hyville kavereille heti plussan jälkeen :D Miehen porukoille joskus myöhemmillä viikoilla. Julkistin asian facebookkiin np-ultran jälkeen :) Tuntui, että parempi, että kaikki tietävät, kun näkihän sen jo silloin hyvin :D

Piupiuu 15+5
 
Tää on ikävää joo :D rakas jo toivotteliki mulle "parantumisia" ja nauroi päälle kun tajusi että siihen voikin mennä aikaa että tästä "taudista" "paranee" :D ainakin toivottavasti :D

Mulla tietää jonku verran ihmisiä ympäriltä raskaudesta, tänään oli pakko lähimmälle työkaverille aamulla pamauttaa uutinen kun ihmetteli varmaan jo miksi koko ajan pakko käydä vessassa ja olla ihan kalmankalpeana.. Mut muutama ystävä ja mun äiti tietää. Isälle ja miehen porukoille kerrotaan vasta myöhemmin :) meillä on aika jännä tilanne kun olen toista kertaa raskaana ja ei asuta edes yhdessä vielä, tämän kuun lopussa on vasta muutto, ei ole haluttu pitää sen asian kanssa mitään kiirettä ja molemmilla on ollut sellaiset sopimuksetkin. Jännittää mitähän esimerkiksi miehen äiti sanoo kun olen hänet nähnyt vain kerran!
 
Pitkästä aikaa tulin kurkkaamaan tänne, ja pakkohan se oli kirjautua sisäänkin, kun oli kyselty.. :)

Eli meillä menee oikein hyvin. Poika on taas kasvanut kovasti. Ikäähän hänellä on kohta jo 5kk. Arki vauvan kanssa on minusta ihanempaa ja helpompaa kuin osasin odottaakaan. Yöt meillä nukutaan hyvin, ja yleensä yksi syöttö riittää. Päivät sitten leikitään ja käydään vaunulenkeillä. Poika osaa jo kääntyä vatsalleen ja nyt odotellaan, milloin sitä oikein lähdetään liikkeelle. Mikään kiire ei kyllä olisi, sillä helppoahan tämä minulle nyt on, kun ei tarvi vielä koko ajan vahtia leikkejä. :)

Amalia Onnea oikein paljon!:flower: Aivan ihanaa, että vihdoin sait plussan! :)

Miramei En muista, oonko jo onnitellut, eli onnea onnea sinullekin!:flower: Toivon kovasti, että tällä kertaa kaikki menee hyvin! :)

Hukkapiru Ohhoh, teilläpä on iso jätkä! :D Mites teillä muuten sujuu? Ootko saanut itse nukuttua? :)

Emby Teillä on jo tosiaan iso poika, kohtahan hän on jo taapero eikä vauva. :) Ootko muuten itse ajatellut "lähtä toiselle kierrokselle"? ;)

Johanna Mites siellä' sujuu arki?

Aaa, enempää en ehdikään kirjoitella, kun alkaa olla ruoka-aika.. ja muutenkin on vähän vaikea vauva sylissä kirjoittaa.. Mutta mukavaa kevättä kaikille!
 
Hukkapiru, no niin juhlitaan! APUA! :LOL:

..joo, oon lähettäny työhakemuksia pariinki paikkaan. Kävin haastattelussakin, mut en päässy siihen hommaan :( Se ois ollu päivätyötä ja joka kolmas viikonloppu omaishoidon tukikeskuksessa.. Juu, en mä kyl enää sinne.. ei kiitos :p

Voij jehnä, KOLME kuukautta! :) Mää en kestä! Ihan pikkuvaavi vielä :heart: :heart: Hihihi :)

icy, vooij että, ja teillä ollaan jo vuoden iässä :heart: :)
En oo opiskelua kyl miettiny, ei anna kyl talous siihen periksi. Ja sen verran tunnen itteäni, etten jaksa tehdä töitä ja opiskella JA hoitaa perhettä.. vielä kun mun mies on niin saamaton kotitöittä, et voi pyhä perse. Mitäs sinä, aitko mennä töihin vai onkos teille toinen jo tulossa (oon siis lukassu tosi huolella tätä ;) )?

Onko muiden miehet ollut suurena apuna kotitöissä tai lapsen hoidossa?

Annie, niiinpä :( Mun vaavi on kohta jo äijjä. :( Mä tahdon mun vaaaaavinn!! Ja eeei, ei meille vielä toista oo tulossa :) Ajattelin mennä hetkeks töihin ja antaa V:lle aikaa ja rakkautta :heart: :)
Voi että tota aikaa :) Naaaaitiskelet nyt vaan, juu, rauhassa :) :heart:

Emby^ ja V muru -kohta 10kk :)
 
Soittivat äitipolilta, että voinko tulla lauantaina NP-ultraan, kun heillä on ajat niin kortilla :D Tottakai joo, mietin vaan, lauantaina on joko 10+6 tai 11+0 ultraa vastaava koko ja menkkojen mukaan jo 11+4 :D Eikö NP-ultra tehdä 11+0 -13+6 viikoilla.. entä jos pikkunen onkin 10+6, onkohan se päivän päälle? :D Täti, joka soitti, kuulosti vähän äksyltä ja sano, että jos on liian pieni, niin sitten antavat uuden ajan..mietin vaan mistä sen antavat, jos ei ollut nytkään antaa aika kuin lauantaille.. Lauantaina siis NP.
 
Viimeksi muokattu:
icy
Amalia poju kiittää onnitteluista =)

piupiuu alamahassa saattaa tosiaan tuntua kaikenlaisia kipuja raskauden aikana, liitoskivut ainakin tuntuu juuri tuolla alapäässä asti. Yleensä menee kyllä muutamassa viikossa ohi tai ainakin helpottaa :) Mulla ekassa raskaudessa ne oli pahimmillaan siinä 30 viikon tienoilla, kävin kaupassakin selkäruoto semmosseessa 90 asteen kulmassa. Näytin varmasti tosi fiksulta :D

Emby sama vähän meilläkin, että toi rahakysymys on hiukan opiskelun tiellä, tosin oon nytkin ollut kotihoidontuella ja ihan ok ollaan pärjätty vaikka aika tarkkaan kyllä mietitään mitä ostetaan ja koska. Sitte tulee just tällasina aikoina sellasia 500€:n autoremontteja :headwall: Hain kyllä kouluun nyt "varoiksi", jos vaikka viimein saisi sellaisen opiskelupaikan, joka kiinnostais. Pojasta toivon mukaan tulee isoveli lokakuussa (tänään on rv 12+1, huomenna nt-ultra), niin kauan en ehtisi koulunpenkkiä kuluttamaan, mutta oispa se paikka sitten valmiina. Mulla ei muutenkaan ole vielä muuta koulutusta kuin lukio, oon sitten ollut vaan töissä kun ei koulupaikkoja ole aiemminkaan irronnut. Lisäks oon kyllä harkinnut vakavasti jotain arvosanojen korotusta, niin voisi olla paremmat mahikset päästä kiinnostavalle alalle. :) Toivottavasti sullakin tärppäis joku toinen työpaikka!

Meillä mies auttelee jonkin verran kotitöissä, vie roskat, tekee usein ruokaa (jos vaan on kotona) ja imuroi jos pyydän. Meillä on silti alusta alkaen ollut niin, kun oon tehnyt harvinaisen selväks, etten ole mikään kotiorja :D Nyt tietysti oon tehnyt suurimman osan, kun oon ollut enemmän kotona ja lapsikin voi "osallistua".

Ihana kuulla, että Anniella sujuu myös hienosti vauva-arki! =)
 
Ihana kuulla jo syntyneistä vauvoista ja äideistä! Tuttuja nickejä, käsittämätöntä, että jo mammoja saatte olla! Ihanaa. :heart: Täälläkin tullaan kovaa perästä. ;)

Meillä oli tänään lääkärineuvola, mikä oli aika pettymys. Lääkäriä ei paljon selvästi kiinnostanut kysellä tai tutkia kunnolla. Kohdunsuu oli ok ja ultrassa pieni pötkötteli kasvot kohti kattoa, joten ei saanut sivuprofiilia näkyviin heti ja luovuttikin aika pian, joten ei edes mittoja saatu, saati sitten valokuvia tai mitään.. Olin odottanut sydänäänten kuuntelua jo vaikka kuinka kauan, mutta ei sitten niitäkään saanut, vieläkään, kuulla. Ärrinmurrin.. :( Nyt sitten odotellaan taas kuukausi, jos sitten syke kuuluisi. Minulla kun ei doppleria ole itsellä.

- Hopeakissa ja Murunen rv 13 + 6 <3
 
Jospa sitä rikkoisi tämän radiohiljaisuuden :)

Hopeakissa, ompa tosi harmi juttu tollanen lääkäri! Et kuitenkaan kysynyt josko voisi toima paremmin? En ole kyllä varma miten itsekkään tuollaisessa tilanteessa avaisi suutaan ja varsinkin ensikertalaisena osaisi vaatia parempaa kohtelua :)

Mitenkä muiden olot ja odotus? Täällä yrjö ei lähde kylästä (onneksi ja harmiksi, tietääpähän olevansa raskaana!)
 
Täällä ollaan melko oireettomia edelleen. Naama kukkii, turvottaa ja hieman huonoa oloa ollut nyt parina päivänä, mutta ei mitenkään pahasti. Toisaalta olisi ihan kiva jos tulisi jotain ihan selkeitä oireita, ekaan ultraankin tuntuu olevan niin pitkä aika (no okei 10 päivää enää), että kaipaisi jo jotain todisteita siitä että siellä ihan oikeasti joku majailee! Vaikka toisaalta taas tottakai sitä saa olla vain tyytyväinen että ei tarvitse oksentamassa ravata..

Miten muuten lapsen jo saaneet, onko täällä miten monella lemmikkejä? Hukkapirulla ainakin taisi muistaakseni olla koira, mutta onko muitakin ja miten on lemmikit ja lapset suhtautuneet toisiinsa? :) Meillä on kaksi koiraa ja vähän mietityttää että mitenhän lenkit sujuvat tulevaisuudessa kun pitäisi vaunuja työnnellä ja kaksi nuorta ja vilkasta koiraa saada pidettyä aisoissa..Muuten ovat kyllä oikein lempeitä seurakoiria joten uskon että ottavat uuden tulokkaan hyvin vastaan. Siivoamaan ehkä joutuu entistä enemmän ettei toinen ihan tukehdu sentään, lähtee nimittäin jonkin verran tuota karvaa noista :ashamed:

Amalia 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Np-ultra meni hienosti <3 Yllättäen vastasikin kolmen eri mittauksen jälkeen edelleen viikkoja 11+3! Eli ultran mukaan la 30.10, neuvolan ja menkkojen 29.10 ja 29.10 on siis se virallinen la. :) Kuitenki syntymä saattaa vaihdella sen +/- 2 viikkoa.. Niskaturvotus oli normaalin alarajoilla.

Onnellinen
Miramei ja muru 11+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: icy
icy
Onnittelut Miramei ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Meiltä löytyy kissan lisäksi narttukoira. Saattaa olla, että oli omaa mielikuvitusta mutta olen melko varma, että aamuna jona synnytys käynnistyi koira vaistosi sen. Karvakasa kulki koko aamun mun perässä kun touhusin vielä normi aamutoimia ja vinkui jos pysähdyin jonnekin. Vauvankin vastaanotti tosi hienosti! Kissalla olikin sen sijaan kuvaamisen arvoinen ilme, kun kuuli ensimmäisen parkaisun :LOL: Vaunuillessa koirasta on tullut kyllä puolustavampi muita koiria kohtaan. Ei päästä yhtään vaunujen lähelle, hiukan olen saanut tätä jo kitkettyä pois kun se pomppiminen on niin ärsyttävää. Silloin kun poika oppi ryömimään, sai kyllä olla tosi tarkkana, ettei päässyt yllättämään nukkuvaa koiraa. Nyt vuoden ikäisenä ovat jo hyviä kavereita ja osaavat varoa toisiaan. Joskus jopa hiukan leikkivät keskenään koiran vetolelulla :heart: Ja täällä myös saa imuria heiluttaa vähintään joka toinen päivä, sen verran karvat pölisee! |O

Me käytiin myös ke ultrassa ja siellä kaikki hyvin! Koko vastasi viikkoa 12+6 mutta LA pysyi silti samana kun vain muutaman päivän heitto. Turvotusta oli 1,2mm joten sekin ok, parin viikon sisällä tulee sitten soittoa jos veriseulassa hälyttää. Ke illalla alkoi sitten mahatauti/norovirus iski, ja jouduin rajun oksentamisen ja ylävatsakipujen takia tiputukseen. Tänään vasta pääsin sängynpohjalta ylös eikä olo vieläkään ihan mikään paras ole, mutta hiukan oon pystynyt jo syömään.

Alkaa tuo kevätkin tuolta ehkä pikkuhiljaa tulemaan, viimein =)

icy & nökäre 12+5
 
Meillä on tosiaankin koira, tommonen pieni puudeli (75cm/45kg, husky-malamuutti-sakemanni-valk.paimenkoira-miksaus), ja tämän puudelin kaverina on sitten eläinsuojelun kautta mulle rantautunut leikkaamaton kollikissa. Tarkkana tuon koiran kanssa saa olla, kun on niin suuri ja kömpelö (ja aivojen tilalla sillä on vain puruja...märkiä sellaisia), mut hienosti se on ymmärtänyt että toi pikkumies on sellanen aarre, että riittää kun nätisti vain haistelee tai nuolee käsiä/jalkoja :)

http://i10.aijaa.com/b/00715/12081075.jpg

Ja Annie tais kysyä nukkumisesta, mä syön unilääkkeitä sillon ku mies on kotona, mut yksin ollessa pojan kans en syö. Eli valvon aina ku mies on töissä, ja nukun sitte niinä aikoina ku hän on vapaalla :) Se tekee kuitenki 12h työpäiviä, yleensä yövuoroa nii oon oppinu pärjäämään jo vähällä unella. Poika kyllä vetelee sikeesti unia yöt, ja herää maksimissaan kerran tossa 03-04 välillä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä