Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Miramei onnittelut täältäkin hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Icy samoin sinne onnittelut, mut kylläpä kuulostaa rajulta tuo vatsatauti :O Paranemisia sinne!

Hukkapiru ihana kuva, toiset nenät vastakkain! :heart: Pieni kokoero tosiaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Eläimistä: Meillä on kolme kollikissaa. Vanhimmainen on mein poitsun paras kaveri, keskimmäinen vihaa kaikkea / kaikkia muita, paitsi mun miestäni, sähisee kaikille / kaikelle. Idiootti.. ja nuorimmainen pelkää omaa varjoaanki :D :LOL:

Emby^ ja V muru 10kk ja 5pv :)
 
Täällä oli tänään NP-ultra ja sielä mein pikkuinen oli ja viuhtoi käsiä ja jalkoja ja kaikki näytti olevan ok. :heart: Niskaturvotusta ei aluksi meinattu saada millään otettua, kun pikkunen päätti ruveta huilimaan, eikä kääntynyt oikeaan asentoon ja sitä siinä sitten yritti herätellä.. :heart: Kyllä hän sitten lopulta kääntyi niin että sai senkin mitattua ja aivan normaalilta näytti. :)
LA siirtyi nyt 6.11.

susupala 11+1 :heart:
 
Huhhuu! Tänään onkin sitten onnen päivä tällä äitillä ollut, huomenna on synttärit joten pieni kakru päätti antaa äitille lahjan: sain dopplerilla sykkeen kuuluviin pariksi minuutiksi ensimmäistä kertaa, erosi ihan täysin istukkaäänistä joita oon kuunnellut ja parin kerran jälkeen todennut VARMOIKSI istukkaääniksi, nyt ei ollut epäilystäkään mikä ja kuka se oli joka jumpsutti, ihana vauva <3
 
Listaa päivitetty!

Tänään hain äitiyspakkauksen ja ensi kuun 2. päivä palaan kuukaudeksi kouluun. Sitten alkaakin jo äippäloma!

Ei hirmusesti enää jaksa täällä kaksplussalla pyöriä, joten jos haluatte ottaa käyttöön sen listan päivittelyn, joka oli vauvakuumepuolella, niin olkaas hyvät.. Muuten joudutte ehkä odottelemaan päivittelyä. Ja vauvan synnyttyä ihan varmasti jää kaksplussailu pois..
 
Huomenta!

Tää pino unohtuu aina multa :ashamed: Nytkin tulin hätäseen huuteleen et Pamsku vois päivittää mulle LA 1.11 :)
Eilen oli np-ultra ja kaikki oli hyvin. Siellä se pieni heilu ja pyöri, pientä jumpsutusta saatiin kans kuunnella :)

KyyneltenHymy 12+4
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja laurushkalle myöhästyneet synttärionnittelut! :)

Täällä on nyt käyty varhaisultrassa ja siellähän se pieni pallero oli missä pitikin ja sykekin löytyi :heart: Tänään olisi ollut 7+2 mutta tää vastasi viikkoja 6+4 eli muutaman päivän heitto. Neuvolaa odotellessa joka on tuossa kolmen viikon päästä :)
 
Voii kiitos Amalia89 :) mä kävin muuten kanssa vultrassa 7+2 ja vastasi jotain 6+5 tms :)
En ole ihan varma niin en ole laskenut sen mukaan kun hoitajakin sanoi että ei saanut ihan tarkkoja mittoja niin pienestä :)

Mulla on ollut tänään yhteistyökykyinen tirppana: hän oli suoraan alla kun laskin dopplerin masulle! Ja kolme kertaa sorruin kuuntelemaan kun ne äänet rauhottaa mun mieltäni niin kovasti kkm jälkeen :D Vielä on matkassa! Sykekkin vastaa viikkoja ja on kaks lyöntiä keskimääräistä enemmän eli täydelliset 179krtaa minuutissa! :)
 
Moi!
Täällä olisi yksi uusi plussannut ja jännityksessä rypevä! Eli plussa pamahti viimeviikolla, 16.4. ja digi näytti paripäivää myöhemmin raskaana 2-3. kuitenkin reilu viikko ennen plussaa sain negan.. raskausviikoissa en ole ollenkaan mukana koska kierto niin epäsäännöllinen vaikka pillerit jäänet pois jo 10kk sitten (plussa tuli kp44).

No nyt on kuitenkin varattu viikon päähän 2.5. aika yksityisellä varhaisultraan, osaisiko joku sanoa näkyyköhän sielä vielä mitään? On niin kova huoli kun tämä mulle ensimmäinen raskautuminen ikinä. Neuvolaankin soittelin, siellä hoitaja epäili testailujen perusteella että nyt ollaan viikoilla 5 tai 6. No eka neuvola aika olisi sitten 17.5. huhhuh, on tämä vaan jännittävää :heart: :)
 
Jee onnea evaparadise :) vähän heikosti saattaa näkyy mä kävin kipujen ja pienen vuodon takia ultrattavana 6+1 ja silloin näkyi pieni möntti ja ruskuaispussi mutta ei näkynyt vielä sykettä vaan pelkkä sikiökaiku (mitä sekin nyt sitten ikinä tarkoittaa..) Ainakin saat tietää todennäköiset viikot pikkuisen koon mukaan! Tossa vaiheessa se ei auta ku odottaa yleensä :)
 
Kiitos onnittelusta! <3
Kun tosiaan oon noita keskusteluja seurannut niin vaihtelevasti osalla jo sykkeet yms kuulunut 6+ viikolla, mutta katsotaan nyt, ainakin tosiaan kiva että ne viikot varmistuvat, voipi olla ensi viikolla jo kuitenkin se 7+ mikäli neuvolan tädin arviota on uskominen.

Eniten tässä pelottaa/ihmetyttää kun ei oikeastaan ole (ainakaan vielä) juuri mitään oireita. Nyt jo muutaman viikon ollut vain vatsa todella turvonnut ja siinä plussauksen aikoihin oli sellaista menkkamaista kipua ja etenkin toisella puolen alavatsaa. Ja nännit ovat herkät, eivät kuitenkaan kipeät.. Muuten kaikki on niinkuin ennenkin, ei väsymystä, ei pahoinvointia, päinvastoin olen yllättävän pirteä/hyväntuulinen ja ruokahalukin on vain parantunut ja jatkuvasti on nälkä! :D
Onko muita näin "oireettomia"?
 
  • Tykkää
Reactions: laurushka
eveparadise tervetuloa!
Oireista mullakin oli noin alussa vain vatsassa tuntemuksia ja rinnat kivikovina. Viikolta 8-9 alkoi vellova olo, viikolta 10-11 oksentelu ja viimeksi oon oksentanut sunnuntaina (silloin 12+5). Rinnat on ollu niin arat ettei niiden päällä ole kestänyt nukkua. Kotidopplerilla äänet kuuluu aikaisintaan yhdeksännellä raskausviikolla. Neuvolassa ei edes kuunnella ennen kuin on 10 viikkoa täynnä. Joissain ultralaitteissa kai on sykkeiden kuuntelu mut mua ei oo ikinä ultrattu sellaisella laitteella, ei äitipolilla eikä yksityisellä joten sen aikaisesta kuuluvuudesta en tiedä mitään.

Miramei 13+1
 
Näin olen ymmärtänyt että usein se pahoinvointi tulee vasta myöhemmin, oma siskoni tosin asiaa ihmetteli, sanoi että hän on molempia raskauksiaa alkanut epäilemään juuri tuon pahoinvoinnin takia, joka ollut se ensimmäinen oire koko raskaudesta. No kaikki on tosin yksilöllistä.

Nyt kun malttaisi odottaa sinne ensiviikon ultraukseen. Saisi ainakin varmuuden että siellä joku on, ettei mikään kohdun ulkoinen yms. Rauhoittaisi heti mieltä kovasti. Tässä kun ihan välillä unohtaa että on raskaana, kun ei ole niitä oireita juurikaan ja mitään muuta konkreettista todistetta ei ole kuin ne plussatestit.

Sitten olisikin edessä se miten kertoa läheisille, siskolleni ja muutamalle ystävälle olen jo luottamuksellisesti kertonut, toki niin että mitä vain voi vielä tapahtua näin alussa. Mutta milloin kertoa vanhemmille ja esim. työkavereille? Ja ennenkaikkea KUINKA :D Äitienpäivähän olisi tulossa nyt muutamien viikkojen päästä, mutta en tiedä maltanko muka olla millään sinne asti kertomatta äidilleni, kovin läheisiä kuitenkin olemme : /
 
eveparadice me kerrottiin tyyliin koko suvulle, työpaikalle ja kaikille vuosi sitten, kun tuli kkm viikolla11. Nyt ei sitten ole kerrottu juuri kenellekkään, vaikka läheisiä ollaan varsinkin mun vanhempien kanssa. Äiti tosin huomasi 10. viikolla ja isälle ja sisaruksille kerrottiin siiten NP-ultran jälkeen, joka olikin jo 11+4. Ystävistä tietää muutama. Töissä ei kukaan. Huomaavat sitten, kun vatsa alkaa enemmän pullottaa.
Musta oli rasittava selitellä kaikille sillon viime vuonna mitä on käynyt ja kuunnella ja katsella sääliä. TIetty joku hyvä pieni tukipiiri on hyvä olla, jos jotain käykin. Mut eihän kukaan suutu, jos kertomista vähän pitkittää ;)
 
Onnea ja tervetuloa evaparadice ! :flower:

Mietein että pitäisköhän tämä kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet pino tehdä tätä nykyä niin, että olisi kakskymppisistä.. toukokokuussa, kakskymppisistä.. kesäkuussa, jne.. Jos Pamskun ei enää tule oikeen tätä päiviteltyä, niin olisi sitten aina niin että joku tekee kuun alussa pinon ja päivittää sitä sitten sen kuukauden. Mitä mieltä ootte?
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Heippa!

Tarvitseeko tätä pinoa tehdä joka kuukausi uudestaan, kun ei täällä kauheasti juttua
ole? :)

Omaa napaa pitkästä aikaa, oon keskittynyt enempi tuolla syyskuisissa kirjoittelemaan, mutta koitan päivitellä kuulumisia myös tänne.
Liikkeet tuntuu jo hyvin ja päivittäin. Välillä tyyppi monottaa niin kovaa, että ihan säpsähdän :) Vilkas kaveri ilmeisesti kyseessä. Sykkeet yleensä 150-160.
Pahoinvointi jatkuu VIELÄKIN, ei tosin enää tarvitse oksentaa, kun harvoin. Päätä särkee myös usein ja väsyttää ihan älyttömästi, onneksi huomenna neuvola, niin näkee onko hemppa laskenut. Rakenneultra on ensi kuun alkupuolella, aiotaan kysyä sukupuolta jos tyyppi suostuu näyttämään. En tosin tahdo tutuille sitä kamalasti huudella, kun eihän se sukupuoli ole 100% varma vasta kun synnärillä ;)
Vaatetta, vaunua ja peittoa on tullut hankittua kirppareilta, olen enemmän kuin tyytyväinen kun on niin edullisesti löytynyt hyvää ja tarpeellista tavaraa.
Vähän meinaa välillä olla niin uupunut olo, ettei meinaa saada kotitöitä kunnolla tehtyä.. Olen kyllä nukkunut tosi huonosti. Päikkäreitä kehiin siis :)

Piupiuu 18+2
 
mulla on joulukuulta takana kkm 8+2 ja silloin ei kyllä tiennyt oikein kukaan, pari kaveria ja äiti asiasta.. Ne jotka sen ikävänkin uutisen saisi kuulla.. Nyt paljastin pomolle kun työkunto ei ole minkäänlainen, hän on perheellinen mies jolla kolme lasta joten luulis tajuuvan ;) oli että "vitsit, toi voi jatkuu sen yheksän kuukautta..." :D

Unohdin sen sanoa siitä varhaisultrasta että just sit seuraaval viikol 7+1 kuultiin ultrasta äänet kun mulla on erityisseuranta raskaudessa ja noin kuukauden välein ultrataan jos kaikki on hyvin :)

pahoinvointi mulla alkoi 7-8 viikoilla ja jatkuu nyt vielä tosi voimakkaana.. :( olen pärjäillyt pikkukikoilla ja primperan pahoinvointilääkkeellä jota otan tosi harvoin kun siitä ei ole apua jatkuvalla käytöllä :D nauti evaparadise jos sitä ei vielä oo, ehtiihän sitä!

Sydänäänet kuulu tääl 8+5 angelsounds dopplerilla joka ei laske sykkeitä vaan pitää itse laskea tai vaan tyytyä kuuntelemaan, tänään taas tsekkailin niin 178krt/min on viikojen mukaan siis täydellinen sydän hällä ilmeisesti :DD <3

Mulla on np-ultra ärsyttävästi äitienpäivän jälkeisenä tiistaina mutta jos äänet kuuluu silloinkin niin ajattelin tuleville isoisovanhemmille ja isän perheelle kertoa varmaan äitienpäivänä (jos saan mieheltä luvan tietty ;D)
 
Moikkaa! Plussasin tuossa huhtikuun puolessa välissä ja aattelin nyt saapua tänne teidän seuraanne kirjottelemaan :) ! Ensimmäinen neuvola on parin viikon päästä ja nyt mennään viikoilla 6+4, eli aluillaan vielä! Rupesin tänään kirjottelemaan odotusblogia ja jos jotain kiinnostaa niin voi lukea The butterfly in my stomach. Onko muilla muuten ollu huonoaoloa? Miulla aina iltasin järettömän oksettava olo ja tänäänkin sitten tuli nyt illalla oksennettua ihan kahteen kertaan :( No eipä muuta nyt! Palataaaan <3
 
Jippii tervetuloa vaan, täällä on aika kovin hiljaista ollut :D

Mulla on helpottanut paha olo ja tänään pitäsikin mennä illalla töihin kolmen viikon tauon jälkeen :D

Pitää käydä vilkuilemassa tota sun blogia kunhan kerkeen, itse kirjottelen myös ihan alkumetreillä raskausblogia, oon kirjotellu aikasemmin ihan henkilökohtasta niin halusin vähän eriyttää :) Heartbeats

10+5 jipii! :)
 
Täällä on niin hiljasta, että voisin tännekkin päivitellä rakenneultrakuulumiset!
Eli kaikki oli niinkuin pitääkin, vastasi viikkoja. Tai no, jokatoisella ultrauskerralla viikot vaihtelee siten, että la vaihtuisi 22. -24.9. aina vuorotellen :D No joo, menen itse kuitenkin tikutetun ovulaation mukaan, kun isompi osa ultrista on niitä viikkoja vastannut :) eli tuo 24.9. on minulle "virallinen" la. Tyttöluveikkauskin saatiin <3
Aivan alussa oli poikaolo, mutta melko äkkiä vaihtui vahvaksi tyttöoloksi. Syytä en tiedä, se vaan tuntui oikealta :D Poikakin olisi ollut tietenkin yhtä iloinen ylläri, ei tuota "oloa" osaa selittää. Pääasia, että kaikki oli niinkuin pitää <3

Masu kasvaa hissukseen, paino noussut 3kg koko raskauden aikana.
Yöunet on vähän liian vähäisiä, en tosin normaalisti kuku näin myöhään valveilla :LOL: Nyt vaan jokin valvottaa.

Olen kuullut paljon puhuttavan sukkapuikkofiiliksistä tuolla alapäässä, mitä ne on, onko muilla ollut??

En saa kirjoitettua muuta, nyt on pakko mennä pehkuihin :)

Piupiuu 20+0
 
Piupiuu ihania uutisia :) Mullakin on tyttöolo, katotaan mitä saan sitten veikkaukseksi kesällä, oon tasan kaksi kuukautta sua jäljessä! La 24.11 :) Eikös ne sukkapuikkofiilikset oo jotain kohdunkaulan/suun tekemisiä? En ole ihan tietoinen :D

Ihan vitsillä tein ruokasooda testinkin ja sen mukaan tyttö tulisi, samoin kiinalaisen syntymäkalenterin ja sitten on myös korkeat sykkeet dopplerilla kuunnellessa ehkä se tyttönen meille tulee vaikka mies kovasti toivoo poikaa esikoisestaan :) mulla kuitenkin ennen keskenmenoa oli poikaolo<3

Miten onnelliseksi pikku sintti voikaan tehdä jo nyt, olen tänään ollut yhtä hymyä siitä asti kun kuuntelin vähän sydämenlyöntejä :)
 
Täällä tuntuu että aika menee hirvittävän hitaasti ensimmäistä neuvolaa ja ultraa odotellessa. Varhaisultrassa alkukuusta selvisi että siellä se pieni oli ja hento syke löytyi kuulemma myös. No nyt vaan malttamattomana odottelen seuraavaa tapaamista joka on kolmen viikon päästä.. VASTA! Toivoisi että nämä viikot kuluisi nopeammin niin saisi varmuutta että pienellä tuolla kaikki on hyvin. Ainakin oireita on tullut, tuota pahoinvointia etenkin, eilenkin tuli oksennettua muutamaan kertaan. Toisaalta nuo oireet rauhoittaa mieltä, vaikka tuo jatkuva paha olo niin inhottavaa onkin. =) nyt siis varhaisultran arvion mukaan menossa 7+4
 
Moikkamoi piiiiiitkästä aikaa!:)

annie tais kysellä kuulumisia: hyvin pyyhkii edelleen!:) neiti on aivan ihana rinsessa: nukkuu hyvin, syö hyvin eikä turhia kitise!<3 onko teillä mennyt hyvin?:) onko jo toinen suunnitteilla?;)

Ihanaa, että tänne on tullut niin paljon teitä "vanhoja tuttuja"!!

onko tullut muille ku piupiuulle sukupuolilupauksia?:)

on: meillä on nyt vihdoin se tilanne, et päästiin kakkoskierrokselle!<3 menkkojen aikoja saatiin odotella melko kauan, ja kävinkin sit taas vyöhyketerapiassa ja sen jälkeen lähti menkat pyörimään ja nyt tokasta kierrosta pärähti plussa testiin!!:) on tää kyllä ihan yhtä jännittävää ku ekalla kerrallakin, ja yhtä lailla mietiskelijä et miten kertoa miehelle jne...:) viikkoja kasassa vasta joku 5, että toivotaan et pirpana pysyy kyydissä!<3 neuvolaan soitan varmaan sit parin vkon päästä...

Johanna88 ja tirriäinen 9kk ja pirpana<3
 

Yhteistyössä