Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Onnea Johannalle! :heart: Ihana uutinen. :)

Täällä tosiaan on saatu raskausdiabetes-tuomio, mutta nokka maasta nostettuna jaksaa taas paremmin. :) Maanantaina diabetesvälineiden haun yhteydessa sain sitte viimein minäkin jonkinsortin veikkauksen sukupuolesta pikaultrassa, kun rakenneultrassa viime viikolla pikkuinen oli vatsallaan jalat tuhannen sykkyrässä aivan virtsarakkoa vasten. Ollaanki siitä eteenpäin puhuttu intiaanilapsesta. :D Meille tosiaan olis siis tulossa tyttö näillä veikkauksilla. :) Lisää voi lukea blogista, jos jollain joskus on jossain tylsä hetki. ;) Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

- Hopeakissa ja Pocahontas, joka ei ollutkaan Hiawatha 21+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hopeakissa Tosiaan, leuka ylös rinnasta! On hyvä että dg tuli jo nyt, eikä sitten viimeisillään ollessa. Mitä varhemmin, sen parempi kun pystytään seuraamaan ja hoitamaan ja voi aina olla varma, että pikkuisella tyttösellä on kaikki hyvin :) Mitäs teille muuta kuuluu, onko raskaus edennyt ilman mitään sen suurempia kommelluksia? :)

Helena Tottakai tänne saa liittyä. Ketju on hieman hiljainen, mutta jokainen meistä käy kyllä kirjoitteleen aina kun muu maailma antaa periksi :) Missä vaiheessa raskautta oot tällä hetkellä?

Meillä aamupuurot syöty ja jätkä antoi oman mielipiteensä kaurapuurosta. Hän on nyt oppinut päristelemään oikein kunnolla, ja päätti sitten päristää ne kaurapuurot suoraan mun naamalle kun sitä tuossa syöttelin. Ehkä huomenna kokeilen nakittaa sen puuron vaikka hedelmäsoseen avulla alas, ei millään viitsis heittää hyvää puuroa hukkaan.. ;)
 
Täällä käyty neuvolassa eilen. Täti jopa suostui ultraamaan ja pyysinkin, kun tiedän hänen olevan hyvä siinä hommassa. Oli huomaavinaan kivespussit, mutta sitten ruoesi peittelemään ettei ihan satavarmasti uskaltanut sanoa, vaikka varmalta vaikuttikin. Meille siis näiltä näkymin pieni poika tulossa <3
Ru on vajaan parin viikon päästä.

Miramei& minimies? 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Hukkapiru Aika kivuton on tämä raskausaika mun kohdalla ollu, mistä oon kyllä kiitollinen! Iskias on aika kivulias vaivana ollu, mutta sekin pysyy aika hyvin aisoissa, kun tietää omat rajansa liikkumisen suhteen. :) Onpas söppänä poju sulla siellä. ;) Lapset kyllä keksii..

Pakko ihan näin yleisestikkin polleana ilmottaa, että mulla on tosiaan kohta -10kg raskauden alusta tähän päivään. En ees jaksa uskoa, miten suuren elämäntapamuutoksen oon läpi käynyt! Mullahan siis oli tosiaan raskauden alussa ylipainoa ja on edelleen, että en siis ole laihduttanut tippaakaan, vaan terveellinen ruokavalio on antanut parhaat rakennusaineet tyttöselle masussa sekä pudottanut ylimääräistä tulevalta äidiltä. :)

- Hopeakissa ja prinsessa 23+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Hukkapiru
Moikka kaikki, siitä onkin tosi pitkä aika kun oon viimeks kirjoitellut. Oon käynyt silloin tällöin lukemassa mutta ei vaan saa aikaiseksi kirjautua sisään :whistle:

Eipä mulla nytkään mitään ihmeempiä kuin että isot onnittelut Johannalle plussasta! :flower: Niin ja Mirameille onnea mahdollisesta poikalupauksesta, toivottavasti saatte varmuuden rakenneultrassa! :)

Mä kävin silloin yli kaksi viikkoa sitten ultrassa jossa kaikki oli oikein hyvin (niskaturvotus normaali jne). Kovasti odottelen että pahoinvointi lakkaisi jossain vaiheessa, jokunen kilo on lähtenyt kun ei "oikein" tuo ruoka maistu :x Mutta ehtiihän tässä vielä pyöristymään, jouluun on vielä aikaa :)

Amalia ja joulutonttu 14+6 :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Ultrasta löytyi oikean kokoinen siro pikkusintti, jonka rakenteet oli kunnossa :)
Jalkoväliäkin kuvattiin ja kyllä se niin tyhjältä näytti, että kyllä saatiin vahva tyttölupaus :) Sanoin miehelle muuten jo ennen varhaisultraa, että tämä on muuten tyttö ja mies sanoi varhaisultran jälkeen, että niin muuten onkin. :D (Tämä siis muistui nyt mieleen). Vähän hämäs kyllä se neuvolan tätin pikanen veikkaus pojasta, kun oli näkevinään kivespussit, itse vehjettä ei kuitenkaan pystynyt paikantamaan. Ja sanoi kyllä, että voivat olla häpyhuuletkin. Noh, ehkä sitä yhen mekon ainakin rohkenee ostaan <3
Oon muuten koko raskauden ihaillut pikkutytön vaatteita ja nimeäkin on enempi mietitty tytölle kuin pojalle

Miramei & Sintti 21+1.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli 12 viikkoa täyteen sunnuntaina, oon siis 12+3 tänään. Huomenna on ensimmäinen ultra, se onkin tosi jännittävää koska en ole sen ultran lisäksi ollenkaan missään koskaan käynyt. Joten näen siis lapseni ensimmäistä kertaa ja toivon sydämestäni, että hän voi hyvin ja kaikki on kuten pitääkin. Sen jälkeen uskon, että elämä alkaa siitä pikku hiljaa helpottua. Ja toivottavasti sitten elokuun 13 päivä rakenneultrassa selviää sukupuoli, toivon tyttöä mutta uskon, että saan pojan :) Poika ajatukselle olen lämmennyt myös. Kauhea närästys vaivaa, kumpa menis ohi.
 
Tää pinohan on tyystin hiljentynyt! Mitä teille kuuluu, entiset kanssakuumeilijat? :)
Osan blogeja oon seuraillutkin, mutta osasta ei mitään käryä.

Täällä elellään keskiraskauden loppua ja loppuraskauden alkua. Yllättävän hyvät voinnit edelleen. Painoa tullut alusta lukien vain 1,2 kg! Sf-mitta tänään neuvolassa kuitenkin 24cm, eli keskikäyrien tuntumassa sen mukaan mennään. Sintti on kovin voimistunut potkuttelija. Välillä piitkät työpäivät käy raskaaksi, mutta "enää" 7 viikkoa pitäs jaksaa sinnitellä työmaalla. Sitten koittaa mammaloma <3 Tänään tuli kelalta ilmoitus myönnetystä pakkauksesta ja sen pitäs saapua lähiaikoina :) Elämä rullaa mallillaan. Rakennamme myös taloa ja sinne ois tarkotus päästä muuttamaan siten, että ristiäiset päästään järjestämään omassa kotona <3
Pamskun "pamahtamista" täällä jännään, aktiivisesti olen hänen blogiaan seuraillut :)

Miramei & Sintti 27+6
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä tosiaan hiljentynyt tämä paikka! En oikein itsekään tiedä et mitä sitä kertoisi..Kaikki on mennyt oikein hyvin, etenkin nyt kun noin raskauden puoliväliin asti kestänyt pahoinvointi on loppunut..Toisaalta sitä pahoinvointia on varmaan "kiittäminen" siitä ettei paino ole vieläkään noussut yhtään vaikka vauva kasvaakin oikein hienosti :)

Rakenneultrakin oli jo pari viikkoa sitten, hyvin vastasi viikkoja ja kaikki muutenkin niinkuin pitää! Niin ja saatiin siinä samalla myös tyttölupaus :heart: Nyt on uskaltanut jo enemmänkin ostelemaan kaikkea tarvikkeita ja vaatteita. Mitään prinsessahörhelöitä tosin en ole ostanut vaikka mieli tekisi, koska luulen että niitä tullaan saamaan niin paljon muiltakin :D

Ei kai tässä muuta, liikkeet ovat tuntuneet jo jonkin aikaa (ensimmäisen kerran viikolla 17) ja vahvistuvat luonnollisesti koko ajan. Olen nyt melkein koko elokuun kesälomalla ja sen jälkeen onkin sitten vain pari kuukautta töitä ennen äitiyslomaa :) Kuulostaa niin lyhyeltä ajalta kun sen sanoo noin!

Kiva olisi tosiaan teidän kuulumisia lueskella, että jospa ei ihan tuollaisia lähes parin kuukauden mittaisia taukoja tulisi tähän keskusteluun kuitenkaan.. :whistle:

Amalia ja tonttu 22+4 :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, mie liityn tänne teidän seuraanne ilmeisestikkin :D

Eli tein haamuplussan (mutta kyllä se selkeästi kuitenkin silleen näkyy) eilen, ja tänään näkyi edelleen :) Nyt on siis menossa kp 27 / 30 (täyttä varmuutta kierrosta ei ole, mutta suunnilleen noin :D )

Ja LA olis sitten laskujen mukaan 01.05.2014

Eli :

01.05.2014........smooth.......23 v......... EKKS...........3. lapsi
 
Moikka pitkästä aikaa!!:)

Tervetuloa uusille!

Ihanaa kuulla teistäkin amalia ja miramei!<3 ihanaa kuulla, että hyvin pyyhkii!!:)

oi voi, oma talokuume senkuin vaan kasvaa ku kuulee talonrakennusprojektista!!

Koska sulla Amalia on sit LA? Joulukuun puolella vissiin?:) ja oliks se niin että Mirkulla on lokakuussa?

Meillä pikkukakkosen la on 24.1, ja nyt malttamattomana odotellaan rakennultraa!:) käviks te mirkku tai amalia 4D-ultrassa? Me käytiin esikoisesta (hänkin täytti viime viikolla jo vuoden!!:O me ollaan ihan murheen murtamia ku meidän vauvasta on tullut leikki-ikäinen!:')) silloin ja ajateltiin et kaipa me nytkin koitetaan kasata rahaa et tasapuolisuuden nimissä saadaan seuraavakin 4D-kuviin!:)

Oottekos jo miettinyt että millaisella ikäerolla mahdollisesti haluaisitte sisaruksia?:) me annettiin luvan tärpätä vaikka heti synnytyksen jälkeen, mutta mun kroppa ei ollut samaa mieltä ku menkat alko vasta 8kk synnytyksestä ja näin ollen ikäeroksi tulee 1v5kk, mikä on kyllä näin jälkeenpäin ajateltuna tosi jees! Mut minkä sitä vauvakuumeelleen mahtaa...;)

Johanna88, muru 1v ja pirpana 17+5
 
En käynyt 4D-ultrassa.. vähän kyllä mietityttää oisko pitänyt. Ja juu, laskettu aika on 29.10 :) Täytyy nyt odotella tän vaavan syntymää ja miettiä sitä sisarusasiaa sen jälkeen, oishan se toki kiva et ois pienellä ikäerolla, kuten itselläni on sisarus. Rankkaa se kyllä varmasti ois :D

Tervetuloa uusille minunkin puolestani, tää pino nyt on vähän hiljainen. Tän aloittaja Pamsku on saanut hiljattain vauvan niin varmaan joku vois perustaa uudenkin version tästä, josko saatais taas keskustelua aikaiseksi?!

Miramei & Sintti 30+3
 
Joo, uus pino vois olla kyl hyvä idea, mut mä en oo mikään tietotekniikan ihmelapsi et osaisin jotain kuvia yms. laittaa, et voin siirtää vastuun kyllä jollekin toiselle!:D

Joo, mä ajattelin et pienellä ikäerolla on kiva et leikkivät sit keskenään ja sit toisaalta pääsisi ite työ-/opiskeluelämään ettei tarvis niin kauaa kotona olla (tavoitteena olis kyllä olla mahdollisimman pitkään et saa kasvattaa lapset kotona)! Oon siis opiskellu kandiks, mutta se ala ei ollu mun juttu, ja oon ihan perus myymälänhoitajana töissä enkä sinne halua kuitenkaan loppuelämäkseni jäädä, et jotain tarvis keksiä... Välillä oikein ahdistaakin sen ajatteleminen, mutta eiköhän kaikki järjesty!:)
 
Johanna onnea teidän 1-vuotiaalle, niin se aika rientää! :)

Joo meillä tosiaan laskettu aika on joulukuun puolella, 8.12 :) Ja noista ikäeroista, niin siitä on kyllä meillä puhuttu mut aika kaksipiippuinen juttu se tuntuu olevan..Toisaalta ois ihana et lapsilla ois pienet ikäerot, et siinä mielessä mikä ettei antais seuraavalle luvan tullakin vaikka heti (etenkin kun meidän historialla siinä saattaa kestää), mutta kun toisaalta haluaisin käydä välillä töissä ettei kynnys kasva vuosien kotona olon aikana liian korkeaksi : / Eli en tosiaan tiedä, varmaan katsotaan nyt tämän ensimmäisen kanssa ihan kaikessa rauhassa että miten kaikki lähtee sujumaan. En usko että ainakaan ihan yrittämällä yritetään seuraavaa ihan äkkiä, vaikka ilman muuta toinen ja vielä kolmaskin lapsi joskus haluttaisiin! :)

Niin ja en käynyt 4D-ultrassa, harkitsin kyllä mutta se sitten jäi ja enpä ole tuota enää jälkeenpäin miettinytkään, kun kuitenkin rakenneultrassa näkyi niin hyvin kaikki.

Täällä myös yksi joka ei tosiaan ole mikään tekniikan ihmelapsi, eli uusi pino kyllä käy mulle kunhan ei tarvitse itse sitä tehdä :D

Amalia ja tonttu 24+5
 
Täällä ollaan reilu viikko vielä saikulla (vajaa viikko takana) ja sitten alkaa mammaloma virallisesti <3 Saikkua tuli taajojen suppareiden vuoksi, mitkä onkin nyt saatu ihan ok kuriin. Vaikka vieläkin niitä kyllä on, mutta paljon vähemmän. Pitäis alkaa laittaan vauvan kamppeet paikoilleen. Lähes kaikki tarpeellinen on onneksi hankittuna..noo, paitsi mun pitää hankkia imetyspaitoja ja liivit ainakin, mutta vauvalle on.
Raskaus on mennyt melko hyvin, helpommin kuin uskalsin odottaa. Vauva kasvaa ja sf-mitta menee keskikäyrää, mutta monipuolisesta ja säännöllisestä ruokavaliosta huolimatta olen saanut vain vajaa 4kg, mikä ei ole ollenkaan paljon. Ja korostan vielä etten mitenkään ole tarkkaillut painoani ja olen ihan normaalipainoinen olemassa.

Yritän kulutella aikaa että viikot menis pian ja vauvakin sieltä saataisiin syliin <3

Miramei & Sintti 33+4

Olis todella kiva kuulla muidenkin kuulumisia, myös sinun Hukkapiru!
 
Moikka taas!:)

Oivoi miramei ku on kurjaa et on alkanu pahasti jo supistamaan; toivottavasti pieni pysyy kuitenkin vielä jonkun aikaa sisällä!!:) siellä alkaa olemaan jo jännät ajat pian käsillä!!

On: me saatiin edellispäivänä tyttölupausta rakenneultrassa, eli meidän ihana rinsessa olis nyt saamassa pikkusiskon!<3 oli kyllä sinänsä huojentava uutinen ni ei tarvi paljoa mitään hankkia ku jotenkin on noi shoppailuhimot laantunu sitten rinsessan syntymän jälkeisten aikojen...:D

gallup: millaisia imetysvaatteita teillä on? Onko joku kokenu jonkun tuotteen erityisen hyväksi? Mulla ei ollu esikosta mitään imetyspaitoja ku käytin ihan vaan napitettavia paitoja mitkä sai nopsaa auki, mut nyt mietin et jos ostais jonku pitkähihaisen ja sen päälle villaponchon ni se menis mahan kanssakin!:)
 
Voisi varmaan itsekin kirjoittaa tänne jotain, ei oo tullut kyllä kirjoiteltua kuin tuonne blogin puolelle ahkeraan :D

Tänään alkoi virallisesti äitiysloma, mutta saikulla oon ollut elokuun alusta pahojen liitoskipujen vuoksi. Meille tulee poika :) Pikkuisella on jokin muodostelma kyljessä, epäillään nesterakkulamuodostelmaa, joka ei ole vaarallinen ja voidaan hoitaa injektioilla. Kuitenkin tuon muodostelman takia synnytän TAYS:issä ja mulle tehdään elektiivinen sektio. Sektiopäivä on 21.10 eli alle kuukausi enää, silloin viikkoja 38+6! En malttaisi millään odottaa. No, aika menee nopeasti :)

Lumihiutale ja Kirppu 35+0
 
Lumihiutale blogiasi oon seuraillut, varsinkin siksi, että meillähän on sama la :) Mulla myös virallisesti mammaloma alkoi tänään, vaikka kaksi viikkoa oon saikulla jo ollutkin ennenaikaisten supistusten vuoksi.
Vauvan sängyn vermeitä oon alottanu pesemään, pikkupyykit odottaa vielä. Terkan mukaan on ihme, jos mennään laskettuun aikaan saakka; vauva on selkeästi jo laskeutunut ja mulla on niitä suppareitakin.. huomenna meen tarkastuskäynnille kun sf-mitta oli tippunut kahden viikon takaisesta 29cm -> 27cm.. eli alakäyrien alle. Terkka ei ollut huolissaan, mutta minä en voi olla ajattelematta : /

Ois kiva kuulla muistakin, Pamskun blogia seuraan aktiivisesti. Niin suloinen poika hänellä <3 Hopeakissa on täysin hiljentynyt! Olisi kiva kuulla myös sinusta!

Miramei & Sintti 35+0
 

Yhteistyössä