kaksoisraskaus vs. yhden lapsen raskaus

Olen alkanut "pelkäämään" kaksoraskautta, minua on siitä ns. peloteltu koska suvussa muutamat kaksoset on. ja viimeksi nyt neuvolassa kun minulla ei kahdessa edellisessä raskaudessa ollut minkäänlaista pahoinvointia. nyt jo olin melkein sairaalahoidossa nestehukan vuoksi ja olen ollut todella huonovointinen. Muita oreita on ollut esim. alavatsan vihlonta ja repäisyt molimmilta puolilta sekä outo alavatsan polttaminen jonka jälkeen meni vatsa sekaisin. Nyt haluankin kuulla onko joku muu huomannut että olisi ollut eroa raskauksissa näin valtavasti? ultraan pääsee vasta 2,5 vkon päästä.
 
mulla ei mitään eroa oikeastaan tähän mennessä ole ollut. Mulla siis 3 tytärtä, ja nyt kaksosraskaus . Oireet alkoi vkolla 8 vasta. Pääsärkenyt enemmän kuin muissa raskauksissa. Pahoinvointi on samaa luokkaa kuin kuopuksesta, ihan normaalia kestokrapulaa.
Itse kuitenkin ennen kaksosuutista olin viikkoa ennen googlannut kaksosraskauksia, en tiedä miksi.. Oli vain sellanen olo (suvussa kaksosia äidinpuolelta)

Tsemppiä ultraan :)

T:Neiti+Tuplat rv 17
 
Mulla on 1v2kk ikäiset kaksostytöt. Alkuraskaudesta mulla oli aivan hirvittävä pahoinvointi, edellisissä raskauksissa (2kpl) ei ollut läheskään samanlaista. Muita oireita ei oikein alkuun ollut, ekan ja tokan kolmanneksen välissä alkoi alaselkäkivut. Loppuajasta olikin sitten "vaan" verenpaineiden heittelyä, mitä oli aikaisemmissakin raskauksissa.
Mä itse aavistelin ennen ultraa kaksosia, suvussa ennestään yhdet. Ja vaikka mä olin loppu raskaudesta liikkumiskiellossa, olivat syntyä jo rv 28, niin silti olen tosi iloinen siitä, että sain kaksi kerralla. On ihan erilaista seurata tyttöjen kehitystä ja touhuamista, kuin yhden lapsen kanssa :)
 
mulla on vertailukohta vaan yhdestä aiemmasta raskaudesta.

Esikoinen: Lievää kuvotusta rv 7-11. Hiivatulehduksia rv10 --->. Pyörällä töihin äitiyslomaan asti. Kohdunsuu kiinni ja kiinteä vielä rv 38+. Synnytys 39+3, normaali alatie n.7h.

Kaksoset: Rajua pahoinvointia n. rv 6-13. Päänsärkyä rv 6+-35. Kasvukipuja paljon enemmän. Kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1,5- 3cm raskausviikolta 27+4. Vuodelepoa sairaalassa vessa ja suihkuluvalla rv 27+4-32+0. Vuodelepoa kotona rv32+0-33+5. Synnytys käynnistyi rv 33+5, jolloin aukesin reiluun viiteen cm. Kanava oli tuolloin kävinnyt kokonaan. Jouduin jäämään sairaalaan takaisin koko loppuajaksi. Vuodelepo on sentään jo purettu.

Nyt siis menossa 34+2
 

Yhteistyössä