kaksoset ja yhteinen istukka!

  • Viestiketjun aloittaja heiba
  • Ensimmäinen viesti
heiba
Onneks Olkoon TUPLASTI :flower: ;)!! Ei tytöillä ollut kuitenkaan niin suurta painoeroa mitä luulivat.Miten tytöt voivat? Miten sinulla meni sektio? Toivotaan että saat tytöt nopsaa kotiin!!
 
viimeisimmässä painoarviossa ero tosiaan oli se n 700g, lääkäri kyllä sanoi ettei hän usko sen olevan ihan niin iso.. mutta sanoi että kun yli puolen kilon aletaan menemään niin pitää miettiä tarkoin mitä tehdään. viikot oli jo hyvät niin päättivät että parempi aloittaa syöminen täällä maailman puolella.
tytöt voivat siellä ihan hyvin, tänään kävin syöttelemässä taasen ja isommalla kaikki menee jo pullosta, mutta pienemmällä usein joudutaan vielä laittaan loput maidosta letkun kautta. Neljän tunnin välein syövät ja muuten koko ajan nukkuvat. painot pikkuhiljaa nousussa, ja bilit laskussa :)
mulla meni sektio ihan hienosti, kyllähän se aikalailla jännitti mutta itse tilanteessa pystyin olemaan suht rauhallinen. pari kertaa tuli verenpainelasku ja silloin tuli tosi huono olo. mutta korjaantuivat aina lääkkeellä. ne on kai ihan normaaleja tuon puudutuksen takia. heräämössä olin ihan sekaisin siitä kipulääkemäärästä.. en ollut muutamaan ekaan päivään juuri kovinkaan kipeä.. ja ylösnousu sängystä oli paljon helpompi kuin olin ajatellut! mutta nyt kun ei muista ottaa särkylääkettä riittävän usein niin kipuilee aikalailla.
 
Tuleva tuplamamma
Heippa!

Täällä tuleva tuplamamma. Raskausviikkoja takana 23+6. Sikiöillä sama istukka ja hento kalvoraja näkyy aina ultrassa. Kaikki on mennyt tähän mennessä oikein hyvin. Käyn neljän viikon välein TAYS:n äitipolilla ultrassa ja lähempänä laskettua aikaa (joka siis on 20.8) parin viikon välein. Viikko sitten ultrassa painoero 30 g (joka aivan normaalia näillä viikoilla) ja molemmat vilkkaita liikkumaan. Vettä molemmilla aivan normaalisti. Viitteitä fetotetaalitransfuusiosta ei ole. Toivon, että kaikki jatkuisi yhtä ja tulevat tuplat viihtyisivät kauan vielä masussa kasvamassa ja kehittymässä.

Toivotan sinulle kaikkea hyvää raskauteen ja odotusaikaan!
 
Täällä odottaja, yhteinen istukka, hento kalvoraja. Vasta ensimmäinen ultra takana, mutta jännittää kovasti, mitä selviää seuraavassa ultrassa. Kiva kulla, että kaikki voi mennä hyvinkin tällaisessa tapauksessa.
 
meillä on täällä myös yhteinen istukka ja hyvin on mennyt odotusaika :) viikkoja lasissa 24 ja pienet kasvavat hyvin ja tasaisesti :heart: ultrassa ollaan käyty kahden viikon välein johonki 20 viikkoon asti ja nyt sit kerran kuussa kun kaikki on kunnossa :)
 
Meillä on tytöillä myös yhteinen istukka, alkuraskaus meni hyvin koska luulimme odottavamme yhtä emmekä osanneet pelätä mitään riskejä. Raskausviikolla 20 rakenne ultrassa selvisi että odotamma kaksosia ja siihen perään meillä todettiin fetofetaalitransfuusio.
Olimme perjantaina TAYSissa ja maantaina suuntamme Ouluun laserleikkaukseen... :/
Eli viikossa on tullut aikamoisia yllätyksiä, hyviä ja huonoja :heart:
 
Hei!
Meidän raskaus oli diamnioottis-monokoriaalinen. Ilman minun pahoinvointia ja huimausta raskaus meni hyvin. Minut leikattiin aikasempien sektioiden takia. Aikaisemmissa raskauksissa en merkittävästi saanut supistuksia, mutta kaksosia odottaessa sitäkin enemmän. Supistukset tosin eivät edes auttaneet synnytyksen käynnistymistä.
Nyt meidän neidit ovat 5kk ja 7pv. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä