kaksosia??

  • Viestiketjun aloittaja mamma21
  • Ensimmäinen viesti
mamma21
galluppia: mikä on ollu teidän isompien kaksosten äitien mielestä ns vaikein aika?! meillä siis tytöt nyt 7 kk ja tuntuu että ovat tässä iässä tosi vaativia.. liikkeelle kun ei vielä pääse ja viihdykettä on oltava kokoajan joten siinä meneekin koko päivä "narrina" olemiseen.. :headwall:
 
hip
Kyllä raskainta oli se vauvakausi ja sitten se kun lähtivät liikkeelle. 3v eteenpäin on tuntunut koko ajan vain helpottavan. Nyt tuntuu että pääsee jopa vähemmällä kuin jos olisi yksi, kun leikkivät ja touhuavat/tappelevat yhdessä. Ovat nyt 6.
 
Meillä kaksostytöt kohta 3v,
ja mä oon taas kokenu tän uhmaikäkauden raskaimmaks, vauva-aika oli helppoa(jos nyt niin voi kaksosten äiti sanoa ;) ),
tosin tätä tunnetta voi lisätä se että uhman alkaessa oli mahan kanssa ja nyt nuorin 4kk :saint: :heart:

 
Meillä tyttö ja poika -98 eli nyt jo isoja koululaisia. Itä-Suomesta ollaan...

Minusta vaikein aika oli vauva-aika, kun kaksoset oli esikoisia, niin se äitiyteen tottuminen oli aika vaikeaa ja piti opetella jakamaan itsensä samanaikaisesti kahdelle.
Toinen vaikea aika oli kun kaksoset olivat 3v- samanaikaisesti uhma ja mustasukkaisuus uutta vauvaa kohtaan..
 
kaksosten äiti
Mun mielestä raskainta oli vauva-aika, muutamat ensimmäiset kuukaudet kun imettämässä sai olla koko ajan (en saanut yhtäaikaa imetystä toimimaan), yöunet oli mitä oli ja sitä oli ihan väsynyt. Sillon sitä tuntui että miten tästä selviää ja harmittaa kun pikkuvauva-aika jäi niin väsymyksen alle. Nyt kun tytöt tulee 2 v niin on jo helpottanut selvästi vaikka tuo uhma tietysti vähän koettelee. :headwall:
 

Yhteistyössä