kaksosille nimet

Apua nimiviidakkoon... Tyttö ja poika tulossa. Mies toivoo, että olisi sama alkukirjain. Ei kuitenkaan mielellään niin samankaltaisia, että sotkeentuu. Yhteensointuvat riittäisi. Mielellään ei E tai L alkuisia nimiä.

Lisään vielä, että perheestä löytyy sekä tavallisia että harvinaisempia nimiä. Joten erikoisuus ei ole kriteeri. :)
 
Viimeksi muokattu:
Laura ja Lauri, Viljami ja Viivi, Vilma ja Veeti ovat näistä nimipareista eniten sen tyylisiä, mitä haetaan. Tytön niminä Veela ja Veera ehkä ykkösenä, mutta ei olla päästy yksimielisyyteen näiden kanssa sopivasta pojan nimestä. Venla on kaunis ja yksi suosikeistani, mutta poissuljettu (liian läheltä löytyy enkelilapsena).
 
"kkkk"
Miks niiden nimien pitää olla niin samanlaiset? Eikö ne voi olla ihan omat nimet niinku ne lapsetkin on, niinkun tarkotan yksilöitä? :D
Itse kuulun sisarus sarjaan jossa kaikilla samanlainen nimi, niin ollaan mietittykin hieman huumorilla että mikä hel***tin järki on antaa lapsille samankaltaiset nimet?
 
[QUOTE="kkkk";26944713]Miks niiden nimien pitää olla niin samanlaiset? Eikö ne voi olla ihan omat nimet niinku ne lapsetkin on, niinkun tarkotan yksilöitä? :D
Itse kuulun sisarus sarjaan jossa kaikilla samanlainen nimi, niin ollaan mietittykin hieman huumorilla että mikä hel***tin järki on antaa lapsille samankaltaiset nimet?[/QUOTE]

ei pidä olla samanlaiset. Esim Laura ja Lauri parina on liiankin samanlaiset. Mutta tykkään, etttä nimet sopii yhteen jollain lailla "tyylillisesti". Kyllä sisaruksilla tai kaksosilla kuulostaisi minun mielestä hassulta vaikkapa nimet Pekka ja Adalmiina tai Pirkko ja Alex.

Sama etukirjain on miehen toive. Ja kun nimi valitaan yhdessä, on se kuultava ja kunnioitettava puolisonkin tahtoa. :) Minulle olisi sama, vaikka olisikin eri kirjaimella.
 

Yhteistyössä